Jon Ola Sand: “Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε την πολιτικοποίηση του διαγωνισμού”

Μια πραγματικά επί παντός επιστητού συνέντευξη έδωσε ο executive supervisor του Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision, Jon Ola Sand, στην μεγάλη κυκλοφορίας ισραηλινή εφημερίδα, Haaretz.

Ο άνθρωπος που θα λέγαμε κινεί τα νήματα στο διαγωνισμό, έδωσε πολλές εξηγήσεις για τις προκλήσεις που είχε να αντιμετωπίσει φέτος η EBU, με την ισραηλινή διοργάνωση, αλλά και την πολιτικοποίηση της Eurovision, που πολλοί επιχείρησαν εντός και εκτός του Ισραήλ.

Εμείς συλλέξαμε τα σημαντικότερα, από όσα είπε ο 56χρονος πλέον Νορβηγός και σας τα παρουσιάζουμε παρακάτω.

Eurovision 2019 και Ισραήλ

Φυσικά μεγάλο μέρος της συνέντευξης αναλώθηκε στον επόμενο διαγωνισμό της Eurovision που θα γίνει στο Ισραήλ. Ο Sand εξηγεί ότι δεν ήταν μία εύκολη διαδικασία να καταλήξει ο επόμενος διαγωνισμός στο Τελ Αβίβ. Αρχικά είχε να αντιμετωπίσει την αντίθεση των περισσοτέρων σκληροπυρηνικών πολιτικών του κυβερνώντος κόμματος, που με δηλώσεις τους ζητούσαν ο επόμενος διαγωνισμός να φιλοξενηθεί στην Ιερουσαλήμ.

Μεγάλο αγκάθι αναφέρει επίσης την πρόθεση του πρωθυπουργού Netanyahu να αποκόψει το ενημερωτικό τμήμα της δημόσιας τηλεόρασης της χώρας ΚΑΝ, κάτι που είναι αντίθετο στους κανονισμούς της EBU και θα δημιουργούσε πρόβλημα στη δυνατότητα του Ισραήλ να φιλοξενήσει τον επόμενο διαγωνισμό.

Ο Jon Ola Sand εκφράζει την ικανοποίηση του για την ευελιξία του πρωθυπουργού Netanyahu και για την αποφασιστικότητα του να κάνει ό,τι πρέπει, προκειμένου να μην χάσει το Ισραήλ την διοργάνωση της Eurovision 2019. Θεωρεί πολύ καταλληλότερη την πόλη του Τελ Αβίβ από την Ιερουσαλήμ , καθώς δεν υφίσταται τόσο έντονα το πρόβλημα της αργίας του Σαββάτου και ταιριάζει η φυσιογνωμία της πόλης με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του διαγωνισμού.

Ο δημοσιογράφος υπενθυμίζει με τον τρόπο του στον Jon Ola Sand, ότι ίσως ένας από τους λόγους που λύθηκαν τελικά όλα τα προβλήματα ήταν ο κίνδυνος να χάσει το Ισραήλ τη διοργάνωση, αν κάποιο από τα παραπάνω θέματα έμενε άλυτο. Ο Jon Ola Sand παίρνοντας την πάσα, αναφέρει πάνω σε αυτό ότι πολλές φορές υπήρχαν προβλήματα και στο παρελθόν στην αρχή των προετοιμασιών, αλλά όταν ανακοινώνονται οι τελικές αποφάσεις της EBU και του φορέα που διοργανώνει το διαγωνισμό, τότε όλοι ηρεμούσαν και στοιχίζονταν πίσω από αυτή την απόφαση. Το ίδιο ακριβώς συνέβη και φέτος με όλους τους πολιτικούς του Ισραήλ που ξαφνικά σιώπησαν.

Υπήρχε πολλή φασαρία στην αρχή από διάφορους ανθρώπους που ήθελαν να επέμβουν. Δεν είναι εξάλλου καινούριο οι πολιτικοί να θέλουν να κάνουν δηλώσεις. Τη στιγμή όμως που ανακοινώσαμε ότι θα είναι το Τελ Αβίβ, όλοι το δέχθηκαν.

Netta trophy

Η Eurovision δεν είναι ένα gay τηλεοπτικό πρόγραμμα

Ένα σημαντικό ακόμα τμήμα της συνέντευξης του Sand στην Haaretz, καλύπτει η σχέση του διαγωνισμού με την gay κοινότητα. Στο σημείο αυτό ο executive supervisor του διαγωνισμού είναι απόλυτος και ξεκάθαρος.

Δεν μπορώ να το καταλάβω αυτό. Μπορεί κάποιος να το θεωρεί ένα gay τηλεοπτικό πρόγραμμα, μα δεν είναι!Έχουμε αρκετούς χιλιάδες gay που μας παρακολουθούν, αλλά είναι ένα ποσοστό μέσα στα 200 εκατομμύρια.

Ο Jon Ola Sand ουσιαστικά λέει το αυτονόητο. Ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα 60 και πλέον χρόνων, που το παρακολουθούν 200 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον πλανήτη, έχει ένα εύρος πολύ μεγαλύτερο από την LGBT κοινότητα.

Tι θα γίνει με τους “ανεπιθύμητους” στο Ισραήλ επισκέπτες που επιθυμούν να ταξιδέψουν στο διαγωνισμό;

Η περίφημη επιστολή ,που αρχικά ο Netanyahu έσκιζε τα ιμάτια του ότι δεν θα υπογράψει και αναφέρονταν στην υποχρέωση του Ισραήλ να μην εμποδίσει για πολιτικούς λόγους, οποιονδήποτε επιθυμεί να ταξιδέψει στο Τελ Αβίβ για να δει από κοντά την Eurovision 2019, δεν θα μπορούσε να μην αναφερθεί.

Ο Sand ουσιαστικά εξηγεί ότι αυτό είναι μια πρακτική της EBU που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, με κάθε  διοργανώτρια χώρα. Είναι ο μόνος τρόπος προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο διαγωνισμός, μπορεί να ταξιδεύει σε όλα τα μήκη και πλάτη της Ευρώπης (και του Ισραήλ) και να μπορεί να τον ζήσει από κοντά ο οποιοσδήποτε.

Δεν υπάρχει κίνημα για μποϊκοτάζ της Eurovision 2019

Ερωτώμενος για τα κινήματα μποϊκοτάζ κατά του επόμενου διαγωνισμού, σε χώρες όπως η Ιρλανδία και η Ισλανδία ο Jon Ola Sand αναφέρει ότι θεωρεί πως δεν υφίστανται πλέον. Δεν θεωρεί αφύσικη τη στάση της ιρλανδικής δημόσιας τηλεόρασης να επιτρέψει σε όσους εργαζόμενους της, δεν επιθυμούν να ταξιδέψουν στο Ισραήλ για το διαγωνισμό, να μην το κάνουν. Το ίδιο συνέβη όπως μας λέει και το 2005, όταν πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά η Eurovision στην Ουκρανία και πολλοί εργαζόμενοι και τότε από διάφορες ραδιοτηλεοράσεις, δεν επιθυμούσαν να πάνε στο Κίεβο, εξαιτίας της Πορτοκαλί Επανάστασης και όσα διαδραματίζονταν τότε στη χώρα.

Το μεγάλο πρόβλημα της διοργάνωσης στο Τελ Αβίβ

Ο Jon Ola Sand εντοπίζει ως το μεγαλύτερο πρόβλημα του Τελ Αβίβ την έλλειψη ξενοδοχείων και τις αυξημένες του τιμές. Δεν είναι ο αρμόδιος για να το επιλύσει, όπως χαρακτηριστικά δηλώνει, απλά πιστεύει ότι η πόλη του Τελ Αβίβ και οι αρμόδιες αρχές, θα πρέπει να το φροντίσουν, αφού οι επισκέπτες που θα επισκεφθούν το Ισραήλ τον επόμενο Μάιο για το διαγωνισμό θα είναι χιλιάδες και κάθε τι αρνητικό θα το μεταφέρουν ως εμπειρία στις χώρες τους. Ο μικρός αριθμός ξενοδοχείων θα αναγκάσει κάποιες αποστολές να μείνουν και εκτός πόλης, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.

Eurovision και αντιευρωπαϊσμός

Το σημαντικότερο ίσως σημείο της συνέντευξης είναι στο τέλος. Ο Jon Ola Sand ερωτάται αν το αυξανόμενο κύμα αντιευρωπαϊσμού (Brexit, Όρμπαν κλπ) πιέζει κατά κάποιο τρόπο ή και ακόμα απειλεί την ύπαρξη της Eurovision.

Πιστεύω ότι η Eurovision τώρα είναι πιο απαραίτητη από ποτέ. Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι ο διαγωνισμός τραγουδιού δεν θα παραμείνει δυνατός μέσα σε όλο αυτό. Η Eurovision τώρα είναι πιο απαραίτητη από ποτέ για να αποδείξουμε τι μπορεί να κάνει η Ευρώπη ενωμένη!

Σε αντίθεση με τα παραπάνω δυστυχώς, ο Jon Ola Sand δεν βλέπει σύντομα επιστροφή της Τουρκίας, ακριβώς γιατί η χώρα και η δημόσια ραδιοτηλεόραση της δεν ενστερνίζονται πλέον το αξιακό σύστημα του διαγωνισμού.

Ο Jon Ola Sand ολοκληρώνει αυτή την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη με την εξομολόγηση ότι ενώ έχει συναντηθεί και συζητήσει κατ΄ιδίαν με πολλούς από τους νικητές του διαγωνισμού, αυτή με την οποία δεν το είχε πραγματοποιήσει και δυστυχώς πλέον δεν μπορεί να το πράξει αφού δεν βρίσκεται στη ζωή, είναι η Lys Assia, η νικήτρια του πρώτου διαγωνισμού το 1956.

 

Θα καταφέρει το Ισραήλ στην τρίτη διοργάνωση εντός της επικράτειάς του να διοργανώσει έναν επιτυχημένο διαγωνισμό;

Μείνετε με το EurovisionFun για όλες τις ειδήσεις στο δρόμο προς το Τελ Αβίβ!

 

1 reply
  1. Έκτορας
    Έκτορας says:

    Το αξιακο σύστημα του κυρίου ”ολα” έχει άξονα το χρήμα, δεν υπάρχει άλλη παράμετρος κ χάρη σε αυτή θυσιάζονται απολαβές των φανς μειώνονται διαπιστεύσεις ακριβαινουν εισιτήρια κα. Έχει να πει όμως κανείς κάτι για το ότι η eurovision 2015 πέρασε τα 200 εκατομμύρια θεατές ενώ στη Λισαβόνα ήταν 15 εκατομμύρια λιγότεροι;

    Απάντηση

Υποβολή Σχολίων

Θέλετε να συμμετέχετε στη συζήτηση;
Μη διστάσετε!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.