Eurovision 2024: Ποια χώρα προτείνει τον περιορισμό της βαρύτητας της βαθμολογίας των επιτροπών!
Καθόλου δεν αρέσει όπως φαίνεται στη Νορβηγία το γεγονός πως σχεδόν κάθε χρόνο συγκεντρώνει πολύ λιγότερους βαθμούς από τις κριτικές επιτροπές σε σχέση με την αντίστοιχη βαθμολογία του τηλεοπτικού κοινού, με τις συζητήσεις να συνεχίζονται στην χώρα – πως κάτι πρέπει να διορθώσει η EBU στο κομμάτι αυτό. Αφορμή φυσικά ήταν και η τεράστια απόκλιση που σημειώθηκε φέτος, στην ψηφοφορία του τηλεοπτικού κοινού σε σχέση με αυτή των εθνικών επιτροπών, αφού οι δεύτερες ανέτρεψαν το τελικό αποτέλεσμα και έδωσαν την νίκη στην Loreen και στο Tattoo.
O Stig Karlsen, αρχηγός της αποστολής της Νορβηγίας στον διαγωνισμό της Eurovision, αποκάλυψε πως η δημόσια τηλεόραση της χώρας του, πρόκειται να προτείνει την αλλαγή του συστήματος βαθμολογίας, με τον περιορισμό της ψηφοφορίας των κριτικών επιτροπών.
Στην συνέντευξή του στο Eurovíziós Podcast, ο Stig Karlsen δικαιολογεί τα παραπάνω, λέγοντας πως πιστεύει ότι το ενδιαφέρον του κόσμου για το διαγωνισμό θα μειωθεί, αν βλέπει πως το αγαπημένο του τραγούδι δεν καταλαμβάνει τελικά την πρώτη θέση.
Παρότι θεωρεί αναγκαία την ύπαρξη των κριτικών επιτροπών, προτείνει την μείωση της βαρύτητας της ψηφοφορίας τους, στο 40% ή ακόμα και στο 30% του τελικού αποτελέσματος, με το υπόλοιπο φυσικά ποσοστό να καθορίζεται από την ψηφοφορία του τηλεοπτικού κοινού.
Το σύστημα με τις κριτικές επιτροπές στη Eurovision πρέπει οπωσδήποτε να αξιολογηθεί και η συζήτηση είναι πολύ ευπρόσδεκτη. Υπήρχε διαφορά (στα αποτελέσματα) ανάμεσα σε αυτά των κριτικών επιτροπών και της ψήφου του κοινού και στο παρελθόν, αλλά φέτος ήταν εξαιρετικά μεγάλη. Ο κόσμος προφανώς είχε διαφορετικό νικητή. Το γεγονός ότι μια κριτική επιτροπή 185 ατόμων πρέπει να έχει τόση δύναμη όση εκατομμύρια τηλεθεατές είναι με ερωτηματικό
Stig Karlsen, αρχηγός αποστολής της Νορβηγίας.
Θυμίζουμε πως η Φινλανδία συγκέντρωσε 376 πόντους στην βαθμολογία του τηλεοπτικού κοινού, με την Loreen να λαμβάνει αντίστοιχα μόλις 243. Αντίθετη ήταν η βαθμολογία των επιτροπών, όπου η Σουηδία έλαβε 340 πόντους, με την Φινλανδία να κερδίζει μόνο 150!
Ζημιωμένη από την βαθμολογία των κριτικών σε σχέση με αυτή της ψηφοφορίας του κοινού είναι όμως και η Νορβηγία, αφού κάθε χρόνο σχεδόν παρατηρείται μεγάλη απόκλιση στα αποτελέσματα της, μεταξύ των τηλεθεατών και των εθνικών επιτροπών. Αποκορύφωμα φυσικά ήταν το 2019, όταν το κοινό έφερε στην πρώτη θέση την συμμετοχή της χώρας με τους KEiiNO και τις επιτροπές να τους κατατάσσουν στην 18η θέση! Δικαιολογημένη θα λέγαμε πως είναι η ενόχληση τους.
Η όποια αλλαγή στο σύστημα ψηφοφορίας του διαγωνισμού πρέπει να εγκριθεί πρώτα από το Reference Group, το οποίο αναμένεται τον προσεχή Ιανουάριο να εγκρίνει τους κανονισμούς για την Eurovision 2024.
Πιστεύετε πως πρέπει να μειωθεί η βαρύτητα της ψηφοφορίας των κριτικών επιτροπών; Πείτε μας στα σχόλια παρακάτω!
Στον περιορισμό των επιτροπών λέμε ΟΧΙ. Ας προσέχει η Νορβηγία τι στέλνει και ας πρόσεχε και η Alessandra στο jury rehearsal όπου πλέον έχει επιβεβαιωθεί ότι ακουγόταν χάλια (όχι ότι αν ακουγόταν καλύτερα θα έσκιζε αλλά λέμε τώρα).
η δηλωση αυτη αγαπητε δεν εχει να κανει με την αλεσσανδρα. Εχει να κανει με τη συνταρακτικη διαφορα που εχουν τα αποτελεσματα κοινου και επιτροποων τα τελευταια χρονια π χκααριγια λοριν? δν λεω οτι η λοριν δεν αξιζε νικη, εννοειται πως αξιζε, αλλα ειναι δυνατον εκατομμυρια ανθρωποι να βγαοζυν νικητη την φινλανδια, 185 ανθρωποι να βγαζουν νικητη τη σουηδια, και τελικος νικητης να βγαινει αυτος των 15 ατομων; δλδ ελεος
Η συζήτηση αυτή έχει στο θέμα έχει εξαντληθεί πραγματικά. Ο Kaarija δεν ήταν ούτε ο πρώτος ούτε ο τελευταίος που κέρδισε το κοινό και δεν κέρδισε τον διαγωνισμό. Και η Λορίν δε βγήκε δε και προτελευταία στη ψήφο του κοινού, δεύτερη βγήκε, που ήταν και πάλι πάρα πολύ καλό. Και δεν είναι καν λες και κάθε φορά ο νικητής των επιτροπών κερδίζει το διαγωνισμό. Βασικά από το 2016 που άρχισαν να δίνονται χωριστά οι πόντοι, αυτή είναι η πρώτη φορά που ο νικητής των επιτροπών κέρδισε συνολικά. Ούτε η δεύτερη, ούτε η τρίτη, ούτε η δέκατη τρίτη, η πρώτη. Και αυτοί οι ’15 άνθρωποι’ εξέτασαν τα τραγούδια πολύ πιο καλά από ότι τον μέσο θεατή και αυτό φαίνεται στα αποτελέσματα, που έσωσαν την Ισπανία, την Αυστραλία, την Αυστρία και την Εσθονία από τις τελευταίες θέσεις και έδωσαν στη Πολώνια αυτό ακριβώς που της άξιζε. Το όλο point του 50/50 είναι η ισορροπία.
Και τέπαι ο Νορβηγός πληγώθηκε για τη Φινλανδία. Ο Νορβηγός σιγά που νοιάστηκε για το αν κέρδισε η Φινλανδία ή όχι, απλώς για κάποιο λόγο παθαίνει σοκ που τα καρακιτσαριά που στέλνει η Νορβηγία δεν τραβάνε στις επιτροπές.
Αύξηση των μελών της εκάστοτε επιτροπής και έλεγχο στην ιδιότητα του κάθε μέλους (γκουχ ερτ). Με 30% επιτροπές θα είχαμε άθλια αποτελέσματα πχ Κροατία 7η, Πολωνία 10η, Αυστρία 19η (μόνο θετικό η Κύπρος στην 9η θέση). Πάντως οι keiino θα ήταν οι μόνοι νικητές televoting που δε κέρδιζαν ούτε μ’αυτο τον τρόπο. Οι Νορβηγοί πήραν αυτό που άξιζαν απ’ τις επιτροπές κάθε φορά ανάλογα με τις εμφανίσεις που παρουσίασαν τη βραδιά των επιτροπών.
Σώπα… δηλαδή η Νορβηγία κάποτε δεν ευνοούνταν από τις επιτροπές και όχι από το κοινό?μη μας βάζουν τώρα να ψάξουμε τις θέσεις που έπαιρναν ξεχωριστά κοινό και επιτροπή από το 2010 μέχρι το 2017…η Ελλάδα εκείνη τη περιοδο έχασε 2 πανταδες 1τριαδα 2 δεκάδες 2 θέσεις στις πρώτες 15 και μια θέση στον τελικό το 18 εξαιτίας των επιτροπών.Τι θα έπρεπε να πούμε?και σιγά το τραγούδι που έστειλε φέτος η Νορβηγία… υπερβολική η 2η θέση στο κοινό…μια χαρά και με το παραπάνω τους ήρθε η φετινή Πέμπτη
Για μένα το ιδανικό θα ήταν μία βαθμολογία από κάθε χώρα διαμορφωμένη κατά 1/3 από επαγγελματική κριτική επιτροπή (αποτελούμενη από τουλάχιστον 10 καταξιωμένα και γνωστά στο κοινό μέλη) και κατά 2/3 από το televoting. Ένα απλό σύστημα που θα χρησιμοποιούταν και στους ημιτελικούς και στον τελικό.
επειδή το λέει η Νορβηγία θα γίνει…
Αν αυτη η τοποθέτηση ερχόταν από καμιά ρουμανία, το πολύ πολύ να αποχωρούσε η χώρα, όπως έκανε η Τουρκία.
Τραγικό σε ένα τηλεοπτικό show-μουσικό διαγωνισμο το μισό αποτελέσμα να καθορίζεται και συχνά να μαγειρεύεται από ούτε 200 άτομα που αποτελούν τα μέλη των εθνικών επιτροπών και συχνά κρίνουν ανεπαρκώς.
Πάντως για να είμαστε δικαιοι μάλλον οι νορβηγοί ξεχνάνε ότι το 2014,2015,2017 αν δεν ήταν οι επιτροπές δεν θα είχαν μπει ούτε στη 15άδα…
Είναι όντως ένα πολύπλοκο ζήτημα το σύστημα της ψηφοφορίας.
Διακρίνω πάντως αν και δεν το αναγνώριζα στην αρχή, πως οι επιτροπές ανέβασαν το επίπεδο του διαγωνισμού και έδωσαν ένα μεγαλύτερο κύρος και αίγλη.
Οι περισσότερες χώρες στέλνουν πολύ πιο προσεγμένες συμμετοχές σε όλα τα επίπεδα λόγω των επιτροπών.
Δεν αναιρείται βέβαια και η σκιώδης εμπλοκή της όπως Σκοπια το 2019 για να διαφημίσουν το όνομα ή την 5η-6η θέση της Ιταλίας το 2015.
Άσχετα αν διαφωνώ με τις επιλογές του κοινού (πχ 2019, 2023) δεν γίνεται να μη σεβαστούμε την επιλογή των πολλών. Θεωρώ ότι πρέπει να υπάρχει όμως μια ισορροπία για να μη χάνεται το μέτρο. Να έχουν ποσοστό οι επιτροπές, το ποσοστό αυτό όμως να είναι τέτοιο που να μην κρίνει τον νικητή και οι επιτροπές να αποτελούνται από περισσότερα άτομα που έχουν όντως γνώσεις μουσικής. Αν κρίνω από τους δικούς μας κάθε χρόνο, αμφιβάλλω σοβαρά…
Νομίζω ότι η βαθμολογία της Βόρειας Μακεδονίας το 2019 είναι θεωρία συνομοσίας πλέον. Δε μου κάνει εντύπωση το γιατί κέρδισε τις επιτροπές. Ήταν μια ενορχηστρωμένη μπαλάντα με τρομερή φωνή, απλό αλλά καλό staging, είχε ένα μύνημα girlpower, μια χαρά νόημα βγάζει το γιατί κέρδιζε.
Επίσης ποιός είπε ότι δεν είναι σεβαστή η γνώμη του κοινού? Αφού το 2018, το 2021 και το 2022 ο νικητής ήταν ο νικητής του κοινού. Μόνο φέτος κέρδισε για πρώτη φορά ο νικητής των επιτροπών. Και αν μειωθεί η δύναμη των επιτροπών ΚΙ ΑΛΛΟ (μιας και ήδη έχει περισσότερη δύναμη το κοινό – η ισοπαλία λύνεται μέσω της βαθμολογίας στο televoting, οι ημιτελικοί πλέον καθορίζονται μόνο από την ψήφο του κοινού και στο televoting υπάρχει μια ‘χώρα’ παραπάνω με το Rest of the World) πλέον θα χαθεί το νόημα του να υπάρχουν επιτροπές και θα αρχίσουμε να γυρίζουμε σιγά-σιγά στις τρασίλες της δεκαετίας του 2000.
(Επίσης όσο χάλια και να ήταν η ελληνική αποστολή φέτος, η επιτροπή στη Eurovision ήταν μια από τις καλύτερες. Το ότι δεν έδωσε αυτόματα 12αρι στην Κύπρο ήταν πολύ θετικό. Δεν γίνεται να δίνουμε κάθε μα κάθε χρόνο 12άρια)
Τι θα λέγατε για δύο νικητές κάθε χρονιά; Ένας από τις επιτροπές και ένας από το κοινό. Γιατί αυτό που επιβεβαιώθηκε φέτος ήταν το “χάσμα γενναιών”. Πόσοι νέοι δεν ταυτίστηκαν με το παιδί, που θέλει να χορέψει, αλλά ντρέπεται και πρέπει να πιει ένα ποτάκι για να χαλαρώσει και να το τολμήσει (Cha cha cha). Ενώ οι σοκαρισμένοι υπερσυντηριτικοί γονείς, βλέπε επιτροπές, νόμισαν ότι προωθεί τον αλκοολισμό στην νεολαία και προτίμησαν ένα ακόμα μελιστάλαχτο τραγούδι αγάπης.