Eurovision 2024: Μεγάλη νικήτρια του 68ου Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision η Ελβετία – Στην 11η θέση η Ελλάδα – Στην 15η θέση η Κύπρος!!
Ο 68ος Διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision εδώ και λίγα λεπτά ανήκει στην ιστορία, με μεγάλη νικήτρια την Ελβετία που εκπροσωπήθηκε από το Nemo και το τραγούδι “The Code“.
Σε έναν διαγωνισμό που σημαδεύτηκε όσο κανείς άλλος από δράματα και μπόλικο παρασκήνιο, η Ελβετία αναδείχθηκε νικήτρια συγκεντρώνοντας 591 βαθμούς.
25 χώρες έλαβαν μέρος στο αποψινό σόου, μεταξύ των οποίων ήταν και η Ελλάδα με τη Μαρίνα Σάττι και η Κύπρος με τη Silia Kapsis.
Η Ελλάδα κατέλαβε την 11η θέση έχοντας συγκεντρώσει 126 βαθμούς, ενώ η Κύπρος κατέλαβε την 15η θέση συγκεντρώνοντας 78 βαθμούς.
Το σόου
Η Malmö Arena υπήρξε ο τόπος διεξαγωγής του 68ου Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision, στην ομώνυμη πόλη της Σουηδίας.
Παρουσιάστριες της αποψινής βραδιάς, όπως και όλων των σόου ήταν η Petra Mede και η Malin Åkerman.
Οι 25 συμμετέχουσες χώρες που έλαβαν μέρος στον μεγάλο τελικό του 68ου Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision ήταν:
ΘΕΣΗ | ΧΩΡΑ | ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ | ΤΡΑΓΟΥΔΙ |
---|---|---|---|
1 | Σουηδία | Marcus & Martinus | “Unforgettable” |
2 | Ουκρανία | alyona alyona & Jerry Heil | “Teresa & Maria” |
3 | Γερμανία | Isaak | “Always on the Run” |
4 | Λουξεμβούργο | Tali | “Fighter” |
6 | Ισραήλ | Eden Golan | “Hurricane” |
7 | Λιθουανία | Silvester Belt | “Luktelk” |
8 | Ισπανία | Nebulossa | “Zorra” |
9 | Εσθονία | 5miinust & Puuluup | “(nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi” |
10 | Ιρλανδία | Bambie Thug | “Doomsday Blue” |
11 | Λετονία | Dons | “Hollow” |
12 | Ελλάδα | Marina Satti | “Zari” |
13 | Ηνωμένο Βασίλειο | Olly Alexander | “Dizzy” |
14 | Νορβηγία | Gåte | “Ulveham” |
15 | Ιταλία | Angelina Mango | “La noia” |
16 | Σερβία | Teya Dora | “Ramonda” |
17 | Φινλανδία | Windows95man | “No Rules!” |
18 | Πορτογαλία | Iolanda | “Grito” |
19 | Αρμενία | Ladaniva | “Jako” |
20 | Κύπρος | Silia Kapsis | “Liar” |
21 | Ελβετία | Nemo | “The Code” |
22 | Σλοβενία | Raiven | “Veronika” |
23 | Κροατία | Baby Lasagna | “Rim Tim Tagi Dim” |
24 | Γεωργία | Nutsa Buzaladze | “Firefighter” |
25 | Γαλλία | Slimane | “Mon amour” |
26 | Αυστρία | Kaleen | “We Will Rave” |
Αποτελέσματα
Η τελική κατάταξη των 25 διαγωνιζομένων χωρών της Eurovision 2024 διαμορφώθηκε ως εξής:
Η ψήφος των επιτροπών είχε διαμορφωθεί ως εξής:
Οι ψήφοι του κοινού είχαν ως εξής:
- Κροατία 337
- Ισραήλ 327
- Ουκρανία 307
- Γαλλία 227
- Ελβετία 226
- Ιρλανδία 136
- Ιταλία 104
- Ελλάδα 85
- Αρμενία 82
- Λιθουανία 58
- Σουηδία 49
- Κύπρος 44
- Εσθονία 33
- Σερβία 32
- Φινλανδία 31
- Λετονία 28
- Λουξεμβούργο 20
- Γεωργία 19
- Γερμανία 18
- Πορτογαλία 13
- Σλοβενία 12
- Ισπανία 11
- Αυστρία 5
- Νορβηγία 4
- Ηνωμένο Βασίλειο 0
Το τελικό αποτέλεσμα προέκυψε κατά το ήμισυ από τη ψήφο των κριτικών επιτροπών που ψήφισαν χθες βράδυ και κατά το ήμισυ από το τηλεοπτικό κοινό ανά την Ευρώπη που ψήφισε πριν λίγη ώρα τα αγαπημένα του τραγούδια.
https://www.youtube.com/watch?v=CO_qJf-nW0k
Πώς σας φάνηκαν τα τελικά αποτελέσματα του 68ου Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision ;
Aκολουθήστε μας σε όλα τα social media, για να μην χάνετε στιγμή από όσα συμβαίνουν γύρω από διαγωνισμό της Eurovision:
Μείνετε συντονισμένοι στο Eurovisionfun για όλες τις εξελίξεις!
Κρίμα για την Κροατία. Εφόσον δεν το πήρε τώρα δεν θα το πάρει ποτέ. Η Ελλάδα έχασε για λίγο την δεκάδα. Δεν πειράζει. Αυτό το οποίο με ξάφνιασε και με νευρίασε ταυτόχρονα ήταν η τελευταία θέση της Νορβηγίας. Με λίγα λόγια η Ευρώπη θεώρησε πως τραγούδια της Εσθονίας, της Φινλανδίας, της Ισπανίας, του Λουξεμβούργου και πολλά άλλα ήταν καλύτερα από το Ulveham. Οι Gåte δεν το άξιζαν αυτό. Η πιο αδικημένη συμμετοχή του διαγωνισμού.
11η θέση λοιπόν, αρκετά καλά καθώς ήξερα ότι οι επιτροπές είναι κρυόκωλοι και δεν γουστάρουν ελληνικό ήχο. 8η θέση στο κοινό μετά από πόσα χρόνια εντωμεταξύ; Μπράβο Μαρίνα!
Τώρα για το αποτέλεσμα, με το Ισραήλ γελάει ο πλανήτης, Ουκρανία τραγουδάρα το άξιζε και ας πήρε και αυτή sympathy votes, από την άλλη όλοι είδαμε ξανά την δύναμη των επιτροπών. Με διαφορά ασφαλείας έδωσαν την πρωτιά στον άλλον.
Ο χειρότερος διαγωνισμός εδώ και πολλά χρόνια, θα το σκεφτώ σοβαρά του χρόνου αν αξίζει να ασχολούμαι για παραπάνω από την εβδομάδα του διαγωνισμού, έτσι όπως κατέντησε και με το τί προωθεί…ο εκφυλισμός του είδους και της τέχνης
To tis Kuprou einai kakia se olo tis to megalio, to 12 kai to 10 mou kanei to idio pou de to edwse kai logiko, allá na dwsei 8 sto Israil….einai gia gelia
Συγχαρητήρια στην Ελβετία που το άξιζε!
Καλή και η Κροατία αλλά κακά τα ψέματα το Code έχει προοπτικές να γίνει ραδιοφωνική επιτυχία ενώ το Rim Tim κτλ θα το ακούγαμε καμιά εβδομάδα και μετά τέλος.
Για τον διαγωνισμό στο σύνολο θα πω πως ευτυχώς και έγινε όλο αυτό φέτος σε σουηδικό έδαφος και είχαν οι Σουηδοί την ψυχραιμία και την γνώση για να το φέρουν εις πέρας όλο αυτό.Αν γινόταν σε καμία Ιταλία, Ουκρανία όλο αυτό ίσως να μην βλέπαμε καν τελικό.
Στα της Ελλάδας θα πω ένα μεγάλο μπράβο στην ομάδα.
Σήμερα η Μαρίνα ήταν εξαιρετική.
Ναι πηγαίναμε για μεγαλύτερα πράγματα αλλά και η 11η θέση δεν είναι τόσο άσχημη.Οταν είδα τους πόντους στο Ισραήλ κατάλαβα πως δεδομένου ότι και τα φαβορί θα έχουν πάρει υψηλή βαθμολογία προφανώς οι υπόλοιπες χώρες έχουν πάει μέτρια.
Ελπίζω του χρόνου να πάμε ξανά με ελληνικό στίχο και μακάρι να γυρίσουν και μερικές βαλκανικές χώρες πίσω, γιατί χωρίς αυτές δεν πάμε πουθενά δυστυχώς.
Μπράβο και στο κοινό για το γιουχάρισμα, πολύ τους χάρηκα.
Τέλος θα ήθελα να πω για τους σχολιαστές.
Έκαναν φιλότιμες προσπάθειες και τις τρεις ημέρες, αλλά αν δεν έχεις αγάπη για τον διαγωνισμό γι αυτήν την θέση δεν κάνεις.
Και του χρόνου λοιπόν με λιγότερα ευτράπελα και περισσότερη διαφάνεια.
Κρίμα για τη Μαρίνα. Για λίγο έχασε τη δεκάδα. Και την έχασε στη στροφή από την Αρμενία που είχε ένα μονότονο τραγούδι με πολύ φτωχο στίχο που όλο έλεγε τα ίδια και τα ίδια, ας μη σχολιάσω τη Σουηδία με το μέχρι αηδίας generic κομμάτι. Το νικητήριο τραγούδι του Νέμο, παιδικό μέχρι αηδίας. Μαρίνα είσαι νικήτρια στις καρδιές μας και μεγάλη καλλιτέχνης με αγάπη για τη μουσική
Εγώ θα πω μπράβο στη Σίλια γιατί με μηδενική στήριξη και ένα συνηθισμένο τραγούδι κατάφερε να πάρει τη 16η θέση. Για την Μαρίνα θα πω πως είχαν καλλιεργηθεί υψηλές προσδοκίες για 5αδα και μάλιστα καποιοι από τα μέσα ενημέρωσης βγαίναν και λέγανε για πρωτιές. Το τραγούδι ήταν μέτριο και η χορογραφία που δεν ξέρουμε αν την έκανε ο Φωκάς Ευαγγελινός ή ο τούρκος χορογράφος καθόλου καλή.
Αυτό λέω και εγώ και κάποιοι με λένε εμμονικη οι προσδοκίες ήταν για μια υψηλή θέση αυτό σχολιάζετε και από τις εκπομπές που ασχολήθηκαν με τον διαγωνισμό και ότι η χορογραφία φαινόταν κάπως φτωχική αν κάποιοι δεν θέλουν να το καταλάβουν δικό τους θεμα
Ελπίζω κάποιοι να κατάλαβαν ότι όταν κουνάς υστερικά το δάχτυλο στον κόσμο τί να μην ψηφίσει, τόσο ωθείς τον κόσμο να το ψηφίσει. Ισραήλ 323 βαθμούς στο κοινό.
Κατά τα άλλα ο Ελβετός άξιος νικητής, μακράν ο πιο ταλαντούχος απόψε. Πολύ καλύτερος του ατάλαντου που παρίστανε τον βλάχο ξάδελφό από το χωριό που κάνει τον ρόκα.
Η Μαρίνα εκτός τόπου και χρόνου. Βυθισμένη στον καναπέ σε αφασική κατάσταση (πάλι νύσταζε?), μέχρι και η ίδια δεν πίστευε το 12 της Ελβετίας.
Υποτίθεται ότι διάλεξε το Ζάρι γατί αυτό μπορούσε να στηθεί καλύτερα στη Eurovision και κατέληξε να μην μπορεί να στηθεί σκηνικά. Κατέστρεψε μόνη της μια μοναδική ευκαιρία να δείξει διεθνώς το ταλέντο της με κάτι πραγματικά ενδιαφέρον και ποιοτικό. Δεν της φταίει κανείς.
Κατά τα άλλα, ας κόψει τα διαρκή μπεμπεκίσματα και τα πολλά tiktok, δεν είναι 17 χρόνων.
Ο Φωκάς παραμεγάλωσε. Ελα, νέοι άνθρωποι πια.
Ο χορογράφος ισοπέδωσε σκηνικά δύο χώρες, Ελλάδα και Ιταλία. Σιγά τις χορογραφίες πια.
Το βαθμολογικό αποτέλεσμα της χώρας μας εννοείται ότι χρεώνεται στη σαττι αυτή διάλεξε το τραγούδι αυτή έδωσε το ok για την σκηνική παρουσία αυτή είχε τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο
Οι προσδοκίες που είχε η ελληνική αποστολή δεν ευοδώθηκαν καθώς σίγουρα δεν κατέβαλε όλη αυτή την προσπάθεια για να πάρει την 11η θέση . Εμείς σαν χώρα θα πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι να έχουμε συμμετοχές τα προσεχή χρόνια που θα καταφέρνουν να παίρνουν τον ημιτελικό
Γιατί πότε η Ελλάδα δυσκολεύτηκε να περάσει από ημιτελικούς;
Και τις τρείς φορές που έμεινε εκτός τελικού ήταν απόλυτα δίκαιο.
Όσο για την ενδέκατη θέση δεν καταλαβαίνω γιατί θεωρείται άσχημη σε σύνολο 36 χωρών.Για να μην σχολιάσω την 8η θέση στο κοινό.Η υψηλότερη θέση στο televoting τα τελευταία χρόνια ήταν η 10η θέση με την Στεφανία και μετά το 2013 η 4η με τους Κόζα Μόστρα.Αν αυτό θεωρείται αποτυχία πάω πάσο.
Έχεις απόλυτο δίκιο, αλλά μην πας να βγάλεις άκρη με έμμονικα άτομα σαν κ το συγκεκριμένο.
Δεν αποδέχομαι τον χαρακτηρισμό αν είσαι ευχαριστημένος με την 11η θέση καλώς
Δεδομένων των προσδοκιών που είχαν δημιουργηθεί το αποτέλεσμα δεν είναι ικανοποιητικό αλλά μετριο
Γελάει ο κόσμος με τα bots του Ισραήλ
Οι υποστηριχτές του Ισραήλ είχαν μόνο μια συμμετοχή να ψηφίσουν, ενώ οι καλλιτέχνες που αντιτίθοταν στην συμμετοχή του ήταν πολλοί, οπότε οι ψήφοι διασκορπίζονται. Το ότι η Κροατία κατάφερε μέσα σε όλα αυτά να κερδίσει στο κοινό είναι το πιο εντυπωσιακό που δίχνει ότι μάλλον είναι πολύ δημοφιλές το συγκεκριμένο τραγούδι.
Σας χαλασε που η Ελλαδα πηγε καλυυερα απο Κυπρο; εεε; στο eurovidion fun σναφερομαι. Μην απορριπτεται το σχολιο μου.
Το αποτέλεσμα της Ελλάδας είναι αρκετά καλό αν αναλογιστούμε τις αποτυχίες μας την περίοδο 2014-19 αλλά φυσικά και το περσινό φιάσκο. Μην ξεχνάμε τον ντόρο που έκανε το ζάρι σε views, συζητήσεις και το αναζωπυρωμένο ενδιαφέρον των Ελλήνων για τη γιουροβίζιον, μόνο κερδισμένοι είμαστε φέτος!
Εντάξει τώρα, ας είμαστε ειλικρινείς. Η ΕΡΤ δεν διάλεξε τη Σάττι για να βγει 11η, χειρότερα και από τις πολύ πιο άπειρες Στεφανία και Αμάντα. Και ο κόσμος όταν τον Δεκέμβριο έμαθε για τη Σάττι άλλα περίμενε. Ας καταλάβει και η ίδια ότι με τις ανοησίες τύπου Tucutum, και το Ζάρι ως φυσική του συνέχεια, απλά χαραμίζει το ταλέντο της.
Τι κρίμα που η Μαρινα δεν έχει εσένα τον φωστήρα να την συμβουλεύεις.
Μπράβο το ίδιο λέω και εγώ δεν επιλέγει για να φέρει την 11η θεση
Συμφωνώ
Καλησπέρα σε όλους τους fans του διαγωνισμου….Επάξια κέρδισε το παιδι απο την Ελβετία…η παρουσιαση του κομματιου εκ-πλη-κτι-κη!Τραγουδούσε σε υψηλές νότες ανεβοκατεβαινοντας την κυκλικη κατασκευή…Πολύ ιδιαίτερο και άξιζε γι αυτό να ψηφιστεί.Το θέμα των non-binary θέλει μεγάλη συζήτηση και προσωπικά δεν συμφωνώ αλλά λέω την άποψη μου μέχρι εκεί θέλοντας να μην προκαλέσω…..Το τραγούδι της Κροατίας φασαρία και οχλαγωγία…Ευτυχώς που δεν κέρδισε γιατί του χρόνου όλα θα ήταν τσίρκο….Το 12 άρι μου με πολυ συγκίνηση πάει στον Slimane….Οι Γάλλοι αξίζουν σύντομα νίκη με ένα τέτοιου τύπου τραγούδι που όπως είπε και ο κ.Αλευράς στην παρουσίαση μας υπενθύμισε τι πάει να πει μουσική με συναίσθημα κάτι το βρίσκουμε σπάνια πλέον τα τελυταία χρόνια καθώς ο διαγωνισμός έγινε εντυπωσίαση με άπειρα led.Συνεχίζω το σχολιασμό μου για να πω οτι σεβομαι απεριοριστα τη Μαρίνα…αλλά έχει φύγει πολύ μπροστά παιδιά ο διαγωνισμός….Εξαιρετικές παρουσιάσεις….φωνές καθηλωτικές….θεματολογίες ιδιαίτερες…μέχρι και σατανιστικη τελετή είδαμε φέτος που προσωπικά δεν με χάλασε καθόλου….δεν ξέρω τι θέλει ..αλλά κάτι ιδιαίτερο θέλει…μην περιμένουμε κάθε χρόνο λιγα ψιχουλα αγάπης απο αλβανια και αρμενια κουνωντας λιγο το μαντηλι για την παράδοση…..Τελος θέλω να εκθειάσω τη φοβερή τύπισσα απ το μαρόκο που στο interval act μου υπενθύμισε ότι όποτε θέλει το ξανασηκώνει το βραβείο…Και θα ξαναγίνει κάποια στιγμή πιστεύω….Loreen i love you FOREVER….Σουηδοί κάνετε τέλειες διοργανώσεις.ΝΕΜΟ ελα Ελλάδα για θαλασσίτσα αφού λες οτι σου λείπει απ την Ελβετία….Σε γουστάρουμε…..Καλό καλοκαίρι σε όλους…see you in Switzerland next year….
Ναι..από σχολιαστές που δεν ξέρουν οτι το Σαν Μαρίνο δεν είναι νησί θα τους ακούσουμε κιόλας να μας κουνάνε το δάχτυλο και να μας λενε τι είναι μουσική με συναίσθημα και τι δεν ειναι..ελα σε παρακαλώ
Εγω αυτο που αναρωτιεμαι ειναι γιατι παντα φτανουμε στις προβες και εχουμε θεματα. Υπερεκτιμαμε τις δυναμεις μας? λαθος επιλογες? λαθος σχεδιασμος? στην αμαντα δεν ελιωναν οι καρεκλες? στη στεφανια δεν δουλεψε καλα η πρασινη οθονη και φαινιταν αλλοκοτο. Στην ντεμυ δεν δουλεψε τιποτα. στην ντουσκα δεν βγηκε η φωνη και το σκηνικο δεν λειτουργησε. στην τερζη χαθηκαν σκηνικα και δεν λειτουρησε το χερι και τα φωτα.
Τωρα στην Μαρινα ηταν ολο λαθος. Δεν εβγαινε το μαντηλι, δεν ηξερε να κραταει μικροφωνο, το μονοπλανο μετριο. Πως μπορει να εχεις εναν τετοιο καλλιτεχνη, ενα τραγουδι με δυναμικη και τελικα να μην βγαινει το καλυτερο δυνατο και μεχρι τελους να μην ξερεις αν θα λειτουργησει.
Καταρχάς, συγχαρητήρια στην νικήτρια Ελβετία, αλλά και σε όλες τις χώρες για την προσπάθειά τους. Μια δύσκολη διοργάνωση, αλλά οι Σουηδοί κατάφεραν να σταθούν στο ύψος τους και να μας προσφέρουν ένα πολύ καλό show. Δεν έχω πει τόσες μέρες ότι μου άρεσαν πολύ οι εισαγωγικές καρτ ποστάλ.
Στα των αποτελεσμάτων (του τελικού), θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος, από το τέλος προς την αρχή.
Νορβηγία: Δυστυχώς δεν άρεσε, ήταν το 12άρι μου φέτος. Περίεργο που και οι σκανδιναβικές της γύρισαν την πλάτη.
Aυστρία: Εμένα μου αρέσει σαν κομμάτι, αλλά και που πέρασε επιτυχία ήταν. Εδώ πέρυσι ήταν από τα φαβορί και δεν ξεπέρασε την 15η θέση.
Σλοβενία: Και που πέρασε επιτυχία, εμένα μου άρεσε πάντως.
Ισπανία: Δεν δούλεψε τελικά, δεν ήταν 10άδα κοινό που ορισμένοι πιθανολογούσαν.
Γεωργία: Στις επιτροπές αναμενόμενο, αλλά πίστευα ότι στο κοινό θα σάρωνε. Το ότι ήταν κομμάτι 20ετίας είχε το τίμημά του.
Εσθονία: Κοινό τους περίμενα και πιο ψηλά, αλλά και η 20η θέση χάλι δεν είναι.
Φινλανδία: Δεν το λες και θρίαμβο, αλλά μαζί με την Εσθονία, ωφελήθηκε από την απουσία της Ολλανδίας, αλλιώς θα τις είχε εξαφανίσει και τις 2, στο κοινό τουλάχιστον.
Ηνωμένο Βασίλειο: Τελικά αν δεν έχεις φωνή, ό,τι κι αν κάνεις επί σκηνής δεν. Ωραίο κομμάτι, ωραία παρουσίαση, αλλά δεν. Για εμένα δεν ήταν και για 0 (στο κοινό), αλλά ήταν δύσκολος τελικός.
Σερβία: Δεδομένου του ότι (και φέτος) πέρασε οριακά τελικό, δεν είναι άσχημη η 17η θέση, πέρυσι ήταν 24οι.
Λετονία: Και μόνο η πρόκριση (και μάλιστα ως 7η) ήταν τεράστια επιτυχία, πολύ καλό αποτέλεσμα, αν και επιτροπές μπορούσε να πάει και καλύτερα.
Κύπρος: Μια χαρά τα κατάφερε η Σίλια, μπράβο! Την περίμενα καλύτερα στις επιτροπές, τους κόστισε η 16η θέση που την κατέταξαν.
Λιθουανία: Η Λιθουανία παγιώνεται ως η χώρα της 11ης-14ης θέσης. Ήταν βέβαια άτυχη φέτος, διότι μπήκε 10άδα κοινό αλλά με μικρό σκορ και έχασε στο σύνολο. Οι επιτροπές μπορούσαν να την έχουν και ψηλότερα.
Λουξεμβούργο: Ένα γενναιόδωρο καλωσόρισμα για την επιστροφή της χώρας. Αν μη τι άλλο, ισοφάρισε την επίδοση του 1990.
Γερμανία: Εγώ περίμενα αυτή να πάρει το 0 του κοινού, αν και επιτροπές πίστεψα ότι θα μπορούσε να μπει 10άδα. Η ψηλότερη θέση μετά το ’18, η 2η ψηλότερη μετά το ’13, από τους κερδισμένους της βραδιάς σίγουρα, και μάλιστα, έχοντας εμφανιστεί στην 3η θέση.
Ελλάδα: Μια χαρά τα πήγε η Ελλάδα, αν και είναι λίγο στενάχωρο ότι χάσαμε την 10άδα λόγω Πορτογαλίας, με (σχεδόν) όποια άλλη χώρα κι αν ήταν 10η δεν θα είχα θέμα. Ήταν λίγοι οι πόντοι των επιτροπών, παρόλο που η 14η θέση τους δεν είναι χάλι, και αυτό κόστισε στο σύνολο. Κοινό εκεί ακριβώς μας περίμενα 8ους. Άντε και του χρόνου καλύτερα θα πω.
Ένα κενό εδώ και συνεχίζω χωριστά για top 10 τελικού.
Πορτογαλία: Ήμουν σίγουρος ότι επιτροπές θα πήγαινε καλά, αλλά όχι τόσο καλά. Εγώ για την ακρίβεια περίμενα ότι ίσως ήταν η τελευταία της βραδιάς (στο σύνολο). Απ όσο φαίνεται η Πορτογαλία εξελίσσεται σε ήρεμη δύναμη του διαγωνισμού, αν και στο κοινό δεν σαρώνει. Βέβαια και το ότι πέρασε, και μάλιστα 7η, από τον ημιτελικό, με 100% κοινό είναι τεράστια επιτυχία. Ουσιαστικά είναι η Εσθονία 2023, χωρίς την οριακή πρόκριση.
Σουηδία: Περίμενα πιο πάνω στις επιτροπές, και λίγο πιο κάτω κοινό, αλλά στο σύνολο εκεί την έκοβα, μεταξύ 7-10. Τουλάχιστον ίσως παρηγορήθηκαν από αυτό το πλασάρισμα οι Νορβηγοί.
Αρμενία: Δεν θέλω να είμαι άδικος αλλά αυτό το αποτέλεσμα είναι υπερβολικό. Το καταλαβαίνω στο κοινό να πάει καλά η Αρμενία, παρότι δεν κατάφερε να περάσει την Ελλάδα (στο κοινό), αλλά τόσο ψηλά στις επιτροπές; Ίδια θέση με το κοινό, αλλά και με παραπάνω πόντους. Δεν θεωρώ ότι άξιζε τόσο πολύ. Ωραίο φολκ κομμάτι, καλή φωνή αλλά οκ. Ούτε στην Rosa Linn δεν έδωσαν τόση αβάντα οι επιτροπές, που το άξιζε αναντίρρητα περισσότερο.
Ιταλία: Την περίμενα και λίγο πιο ψηλά στο κοινό, αλλά λόγω των 300+ πόντων Ουκρανίας, Ισραήλ και Κροατίας ξεμείναμε από βαθμούς. Αξιοπρεπέστατη θέση.
Ιρλανδία: Αν θυμάμαι σωστά είναι το καλύτερο αποτέλεσμα του 21ου αιώνα για την Ιρλανδία, μαζί με το 2000 που είχαν βγει 6οι. Εντυπωσιακό ότι πήγε και στις επιτροπές τόσο καλά, πίστευα θα την χαντάκωναν. Στο κοινό και παραπάνω περίμενα.
Ισραήλ: Το κομμάτι αξιοπρεπέστατο. Φυσικά οι πόντοι του κοινού δεν ήταν για το κομμάτι, άλλες χρονιές μπορεί να μην περνούσε καν τελικό με αυτό το κομμάτι το Ισραήλ, και ξαναλέω δεν είναι κακό. Οι επιτροπές τους κράτησαν χαμηλά σκόπιμα ίσως, αλλά και πάλι δεν θεωρώ ότι ήταν για πάνω από 8η θέση στο σύνολο.
Γαλλία: Μάλλον δεν θα αργήσει η μέρα που θα κερδίσει η Γαλλία. Στο κοινό θέλει λίγο ακόμα βέβαια. Μεγάλο το σκορ, όπως και το ’21, αλλά ο κόσμος ακόμα, από την καθιέρωση του televoting το 1998, δεν έχει κατατάξει τη Γαλλία πάνω από 3η (2021). Φυσικά είναι ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα.
Ουκρανία: Και εδώ κάπως συγκρατημένες οι επιτροπές, θέλω να πω, το ’22 το Stefania, που δεν ήταν και jury friendly το κατέταξαν 4ο, ενώ αυτό 5ο. Διαφορετικές χρονιές μεν, αλλά είναι κάπως αναντίστοιχο. Το σκορ του κοινού, δεδομένου ότι εμφανίστηκαν 2οι, υποδεικνύει ότι αν έβγαιναν λίγο αργότερα, μπορεί και να κέρδιζαν όχι μόνο το televoting αλλά και όλο τον διαγωνισμό.
Κροατία: Στεναχωρήθηκα για την Κροατία γιατί κατάφερε το ακατόρθωτο. Κατάφερε να ξεπεράσει στο κοινό και Ισραήλ και Ουκρανία. Και παρά ταύτα έχασε. Η 3η θέση στις επιτροπές δεν είναι χαμηλή, απλά είναι που σάρωσε το Nemo. Κρίμα γιατί πιστεύω είναι δύσκολο να ξαναέχουν τέτοιο momentum οι Κροάτες, αν και το εύχομαι.
Ελβετία: Εγώ δεν ήμουν ποτέ φαν του κομματιού, αλλά μπράβο στην Ελβετία, μια δίκαιη νίκη. Το μόνο μελανό σημείο είναι ότι για 2η συνεχή χρονιά στέφεται νικητής, ο νικητής των επιτροπών, και μάλιστα αυτή τη φορά έχοντας καταταγεί μόλις στην 5η θέση του κοινού, κάτι που δεν έχει ξαναγίνει. Φυσικά το 226 δεν είναι πενιχρό αποτέλεσμα (το ’11 το Αζερμπαϊτζάν κέρδισε televoting και σύνολο χωρίς να ξεπεράσει αυτό το σκορ), αλλά και πάλι χτυπάει άσχημα το ότι κέρδισε μια χώρα που το υψηλότερό της αποτέλεσμα στο κοινό είναι η 5η θέση (2019, 2024). Μακάρι να έχουμε μια ωραία διοργάνωση του χρόνου στην Ελβετία, και μακάρι να μείνουμε στο αμιγώς καλλιτεχνικό κομμάτι, και να επιστρέψουν και περισσότερες χώρες.
Συγχαρητήρια στην Ελβετία, πάμε για άλλα.
Σχόλια για τα αποτελέσματα:
25. Νορβηγία: Σοκ. Περίμενα ότι θα έμπαιναν δεκάδα και αυτοί βγήκαν τελευταίοι. Ακόμη και αν δεν μου αρέσει το τραγούδι τους είναι πολύ άδικη η τελευταία θέση. Δυστυχώς δωδέκατη φορά που το καταφέρνουν αυτό.
24. Αυστρία: Επίσης σοκ και άδικο. Πέρσι άνοιξαν τον τελικό, φέτος τον έκλεισαν, αλλά και πάλι πάτωσαν στο κοινό. Μήπως φταίει το γεγονός ότι είχαν ανοίξει οι γραμμές από νωρίς;
23-19. Σλοβενία, Ισπανία, Γεωργία, Εσθονία, Φινλανδία: Όλες αδιάφορες εκτός από τη Nutsa που ήταν και φωνάρα και καλή εμφάνιση είχε. Έπρεπε να πάει πιο ψηλά, αλλά και πάλι το ότι έφερε τη χώρα της ξανά τελικό μετά από το 2016 είναι πολύ ευχάριστο. Επίσης μπράβο στην Σλοβενία που πέρασε δεύτερη συνεχή χρονιά, δεν της το είχα.
18. Ηνωμένο Βασίλειο: Δεν μπόρεσαν να το σώσουν δυστυχώς. Δυστυχώς μετά το Τορίνο οι Άγγλοι δυσκολεύονται ξανά. Πάντως δεν άξιζαν το μηδέν του κοινού.
17. Σερβία: Θα μπορούσε να πάει πολύ χειρότερα το πράγμα. Μακάρι να τα πάνε καλύτερα του χρόνου!
16. Λετονία: Αυτό και αν ήταν σοκ. Νομίζω πρώτη φορά πάει τόσο καλά στον τελικό χώρα που δεν περιμέναμε καν να περάσει. Μπράβο τους που έσπασαν και αυτοί το σερί των αποκλεισμών, μακάρι να συνεχίσουν έτσι!
14. Λιθουανία: Το περίμενα δυστυχώς. Για μένα έπρεπε να πάει πολύ ψηλά αυτή η συμμετοχή.
13. Λουξεμβούργο: Δηλαδή οι επιτροπές τι ακριβώς του βρήκαν; Είπαμε να το καλωσορίσουμε, αλλά όχι και έτσι. Έπρεπε να είναι στις τελευταίες θέσεις για μένα.
12. Γερμανία: Φωνάρα ο τύπος. Χαίρομαι που πήγε καλά στις επιτροπές, αλλά το τραγούδι ίσως να μην άξιζε τόσο ψηλά. Πάντως συγχαρητήρια για τη δωδέκατη θέση, νομίζω κανείς δεν το περίμενε.
10-7. Πορτογαλία, Σουηδία, Αρμενία, Ιταλία: Το τραγούδι της Πορτογαλίας ήταν αδύναμο και θεωρώ θα έπρεπε να είναι λίγο πιο χαμηλά. Η Σουηδία ευνοήθηκε από τις επιτροπές για άλλη μια φορά. Το τραγούδι της Αρμενίας το συμπάθησα κάπως, αλλά λίγο υπερεκτιμημένο θεωρώ. Κυρίως από επιτροπές. Η Ιταλία δεν παρουσίασε κάτι αρκετά καλό για φαβορί που ήταν και ξεφούσκωσε. Ευτυχώς πάντως άλλαξαν το ενδυματολογικό χθες.
6. Ιρλανδία: Το τραγούδι το θεωρώ ψιλοχάλια, όμως η εμφάνιση ήταν καθηλωτική και το Bambie το άξιζε. Άλλη μια χώρα που προκρίθηκε επιτέλους. Τώρα η Δανία έχει το μεγαλύτερο σερί αποκλεισμών.
5. Ισραήλ: Ντροπή. Πάλι καλά που δεν το ψήφισαν τόσο οι επιτροπές. Ελπίζω η EBU να μη διαλύσει τον διαγωνισμό (αν δεν έχει ήδη διαλυθεί…)
4. Γαλλία: Λίγο υπερτιμημένο, αλλά άξιζε καλή θέση. Επίσης μπράβο στον Slimane για το μήνυμα που έστειλε.
3. Ουκρανία: Φέτος το άξιζε και μπράβο τους!
2-1 Κροατία, Ελβετία: Και οι δύο συμμετοχές είναι από τις αγαπημένες μου, όμως η Κροατία ήταν το δωδεκάρι μου φέτος. Με πείραξε αρκετά, γιατί κάποια στιγμή πίστεψα ότι μπορεί και να τα κατάφερνε ο Μάρκο. Χαίρομαι που σάρωσε στο κοινό, αλλά το να μην κερδίζει δεύτερη συνεχή χρονιά το αγαπημένο του κοινού είναι απογοητευτικό και άδικο. Baby Lasagna on top! Παρ’ όλα αυτά η Ελβετία είχε μία πάρα πολύ καλή συμμετοχή και χαίρομαι που τα κατάφεραν μετά από αρκετές καλές συμμετοχές που έχουν στείλει τα τελευταία χρόνια. Το Nemo είναι ένα αξιοθαύμαστο πλάσμα με φωνάρα και απίστευτη προσωπικότητα. Από τις αγαπημένες μου νικητήριες συμμετοχές αυτή της Ελβετίας. Πολλά πολλά συγχαρητήρια!!!
Κύπρος: Η αγαπημένη μου συμμετοχή της Κύπρου μακράν. Σίγουρα άξιζε ψηλότερα. Μπράβο σε όλη την ομάδα!
Ελλάδα: Πολύ καλύτερη η εμφάνιση του τελικού σε σχέση με αυτή του ημιτελικού. Η 14η θέση στις επιτροπές πολύ άδικη. Αυτό που κρατάω εγώ σχετικά με το αποτέλεσμα της χώρας μας είναι η εξαιρετική 8η θέση στο κοινό με 21 χώρες να μας ψηφίζουν (με κάποιες από αυτές να έχουν να μας ψηφίσουν πάνω από δεκαετία). Η δεύτερη καλύτερη θέση μας στο κοινό μετά το 2013 κ’ εγώ είμαι πολύ περήφανος. Αν βοηθούσαν λίγο οι επιτροπές θα ήμασταν δεκάδα, αλλά it’s okay. Χίλια μπράβο στη Μαρίνα και σε όλη την ομάδα!!!
Σχόλια για το σόου:
Αν εξαιρέσουμε το διαγωνιστικό κομμάτι το οποίο ήταν πολύ πιο υψηλό από το περσινό, ο τελικός ήταν πολύ αδιάφορος. Τα ολογράμματα των ABBA και η εμφάνιση της Loreen δεν μου άρεσαν καθόλου. Ο δεύτερος ημιτελικός είχε πολύ πιο ωραία interval acts. Τα καλύτερα βέβαια για μένα ήταν στο Ρότερνταμ και το Τορίνο. Οι παρουσιάστριες το προσπάθησαν πολύ, αλλά δεν κατάφεραν να το σώσουν. Πάντως πολύ καλύτερες συγκριτικά με τις περσινές. Επίσης η σκηνή φέτος ήταν πολύ καλή αντικειμενικά. Σχετικά με τα δικά μας, Παπαρίζου στη ψηφοφορία θεά. Ζερόμ και Θανάσης βελτιώθηκαν, αλλά και πάλι μαζεύτηκαν πολλές γκάφες. Κοζάκου-Καπουτζίδης πρέπει να επιστρέψουν κατά την γνώμη μου, αλλά δεν θα ήμουν τελείως αρνητικός στο να παραμείνουν οι φετινοί.
Σχετικά με το μέλλον του διαγωνισμού:
Θα ήταν καλό να επανεξεταστεί το σύστημα ψηφοφορίας. Πρέπει να γίνει κάτι με τις επιτροπές. Δεν γίνεται να βγάζουν νικήτρια όποια χώρα θέλουν αυτές. Επίσης εύχομαι η EBU να δείξει ενδιαφέρον για όλες τις χώρες, όχι μόνο για μία…
Άλλος ένας διαγωνισμός πέρασε λοιπόν στην ιστορία. Ελπίζω του χρόνου να έχει η χώρα μας ένα εξίσου καλό αποτέλεσμα -γιατί όχι και καλύτερο 🙂 Και φυσικά να έχουμε μία καλύτερη διοργάνωση! 12 μήνες απομένουν για να μάθουμε…!
H Ελλάδα κέρδισε την υψηλότερη θέση στο televoting με ένα τραγούδι στα ελληνικά που μετά από πολλά χρόνια έκανε τεράστια επιτυχία στο εσωτερικό και αυτό ήταν κάτι απαραίτητο και πρέπει να το κρατήσουμε. Αν τα Βαλκάνια δεν είχαν αποδεκατιστεί στον διαγωνισμό θα είμαστε σίγουρα στην δεκάδα. Επίσης μας έκοψε πολλές ψήφους η Αρμενία αλλά με βάση τον άψογο επαγγελματισμό που επέδειξαν, τόσο η Αρμενία όσο και η Πορτογαλία άξιζαν απόλυτα τη θέση τους στην δεκάδα. Το ότι η Σουηδία όμως βρέθηκε ένατη χάρη στις επιτροπές με μια άψογη παρουσίαση αλλά αστεία φωνητικά όταν τον βρετανό τον έθαψαν για τη φωνή του, το αφήνω ασχολίαστο.
Συμφωνώ με τον προλαλήσαντα ότι δεν είναι δυνατόν κάθε χρόνο να έχουμε μόνο εμείς θέματα στις πρόβες, προφανώς αυτό έχει να κάνει με τον τρόπο που χειρίζεται εσωτερικά το πρότζεκτ η ΕΡΤ και κάτι πρέπει να αλλάξει. Ελπίζω επίσης να μην ξανακούσουμε ποτέ αυτό το δίδυμο σχολιαστών που οι φωστήρες επέλεξαν φέτος. Δεν φτάνει που ήταν παντελώς άσχετοι και οι δύο, εκνευρίστηκαν κιόλας όταν ο κόσμος άρχισε να τους κράζει!
Ως προς τον νικητή ναι μεν έχει φωνάρα αλλά επίσης πολλά ηχογραφημένα φωνητικά, μια κλασικά υπερβολική γιουροβιζιονική παρουσίαση και ένα τραγούδι μίγμα διαφορετικών ειδών στα όρια της υστερίας. Η χαμηλότερη θέση στο televoting για νικητή από τότε που ξαναμπήκαν στο παιχνίδι οι επιτροπές δεν είναι τυχαία. Το να ψηφίζουν οι επιτροπές για δεύτερη χρονιά μονοκούκι μία εύπορη χώρα μόνο και μόνο για να μην κερδίσει το Ισραήλ που οι ίδιο το άφησαν να συμμετέχει για να εισπράττουν τα χρήματα από το televoting δεν το λες και τεράστια επιτυχία της διοργάνωσης. Τα γιούχα στον πρόεδρο της EBU από τους ίδιους τους συμπατριώτες του δεν ήταν τυχαία. Όταν αφήνεις το Ισραήλ να αλωνίζει και εξαντλείς όλη σου την αυστηρότητα στην Ολλανδία, μάλλον θα πρέπει να βρεις άλλη δουλειά.
Κρίμα για την Κροατία που έχασε μάλλον τη μοναδική ευκαιρία να κερδίσει στον διαγωνισμό όπως και η Κύπρος το 2018, κάτι που σίγουρα θα αναζωπύρωνε το ενδιαφέρον των Βαλκανίων στον διαγώνισμο. Μπράβο του πάντως που κατόρθωσε να κατατροπώσει τον τεράστιο μηχανισμό που έστησαν οι ισραηλινοί για να κερδίσουν το televoting.
Απόλυτα δίκαιη η τρίτη θέση για τη συγκλονιστική Ουκρανία, ο γάλλος έκανε επίδειξη των φωνητικών του δυνατότήτων επίσης πέρα από τα όρια της υπερβολής αλλά με το κλισέ και παλιακό τραγούδι που επέλεξε δεν μπόρεσε να ξεπεράσει την επίδοση της συγκλονιστικής Pravi. Μπράβο στην Ιρλανδία που κέρδισε την καλύτερη της επίδοση εδώ και πολλά χρόνια, αυτό που παρουσίασαν ήταν απαράδεκτο από πολλές απόψεις αλλά δεν μπορώ να αρνηθώ πως το έστησαν άψογα. Εξαιρετική η ιταλίδα, ήμουν σίγουρος ότι θα τα πήγαινε πολύ καλά στις επιτροπές και τελικά τερμάτισε μόνο ένα τσικ πιο κάτω από τις άλλες πρόσφατες ιταλικές συμμετοχές.
* την υψηλότερη θέση στο televoting από το 2013
Συμφωνώ όσον αφορά τις επιτροπές, είναι αναγκαίες.
Όσον αφορά το nemo, εγώ προσωπικά δεν το άντεχα το κομμάτι αλλά όταν είδα το βίντεο που έχει ανεβάσει το ίδιο στο οποίο τραγουδα με συμφωνική το the code σε άλλη βερσιόν κατάλαβα τι μεγάλο ταλέντο ειναι
Δεν υπάρχει το Νέμο, υπάρχει ο Νέμο ο οποίος μάλιστα είναι σε μακροχρόνια σχέση με γυναίκα. Δηλαδή με λίγα λόγια η δήθεν «διαφορετικότητα» έχει γίνει σημαία ευκαιρίας για κάθε στρέιτ που θέλει να δείξει ανοιχτόμυαλος και πρωτοποριακός.
Έλεος πια, όχι άλλο κάρβουνο!
Για μερικούς που λένε να καταργηθούν οι επιτροπές και να αφήσουν μόνο το televoting θα τους πω πως αν γίνει έτσι κάθε χρόνο θα το κερδίζει το Ισραήλ λόγω του πολύ ισχυρού πολιτικά και οικονομικά lobby που διαθέτει που μπορεί να ψηφίζει μαζικά αλλά και να εξαγοράζει ψήφους, της απίστευτης τεχνολογίας που διαθέτει και μπορεί να παράγeι bots, των διασυνδέσεων στις στοιχηματικές που θα έχουν το Ισραήλ στις πρώτες θέσεις και θα το επιβάλουν στη συνείδηση του κοινού. Οι επιτροπες κρατάνε τις ισορροπίες και δεν χαλκεύεται ο διαγωνισμός.
ΑρχικήStories
Αναταραχές στην Ευρωπαϊκή Ένωση μετά τις εξελίξεις στη Eurovision!
13 Μαΐου 2024
Μεγάλες αναταραχές στην Ευρωπαϊκή Ένωση!
Και ενώ οι αποστολές γυρίζουν στις χώρες τους αρκετά μουδιασμένες μετά τα αποτελέσματα του Σαββάτου αλλά και το δράμα που επικράτησε την προηγούμενη εβδομάδα, δηλώσεις από μεριάς Ευρωπαϊκής Ένωσης έρχονται να βάλουν κι άλλο λάδι στη φωτιά. Πιο συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό από πολλούς χρήστες του Χ, η σημαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης απαγορεύτηκε μέσα στο στάδιο, όπως και πολλές άλλες σημαίες που δεν ήταν κάποιας συμμετέχουσας χώρας. Και ενώ οι Σουηδοί διοργανωτές σεβάστηκαν κατά γράμμα τους κανονισμούς, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει άλλη άποψη.
Η απόφαση της EBU να απαγορεύσει τις σημαίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τον τελικό της Eurovision το Σάββατο φαίνεται πως έχει αντίκτυπο στα γραφεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σήμερα το πρωί. Ο Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Μαργαρίτης Σχοινάς προειδοποίησε ότι η απόφαση βοήθησε μόνο “τους εχθρούς της Ευρώπης” και προμηνύει ότι θα ζητήσει απαντήσεις από τη διοίκηση της EBU σήμερα.
Είναι εντυπωσιακό αυτό που έκανε η EBU. Πολλοί φίλοι μου και άνθρωποι που γνωρίζω μου είπαν ότι οι Σουηδοί διοργανωτές τους εμπόδισαν να εισέλθουν στον χώρο με τις σημαίες της ΕΕ. Δεν μπορώ να βρω τη λογική εξήγηση γιατί η EBU το κάνει αυτό. Τι εξυπηρετεί; Ενισχύοντας τους εχθρούς της Ευρώπης: Άνθρωποι πυροβολήθηκαν και σκοτώθηκαν στο Μαϊντάν επειδή ανέμιζαν σημαίες της ΕΕ το 2014, και λιγότερο από ένα μήνα πριν τις ευρωεκλογές, ποιος κερδίζει από την απαγόρευση της σημαίας της ΕΕ από τη Eurovision; Μόνο οι ευρωσκεπτικιστές και οι εχθροί της Ευρώπης. Κάποιος θα έπρεπε να το είχε σκεφτεί πριν το κάνουν αυτό.
Σαφώς η χρονική στιγμή είναι κάτι σχετικό. Με τον κόσμο να διαμαρτύρεται στους δρόμους, με την Ευρώπη να υπόκειται σε τόσες πολλές υβριδικές απειλές. Ήταν μια οδηγία που δόθηκε στο προσωπικό ασφαλείας που ελέγχει την πρόσβαση στον χώρο, κάτι που είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό.
Ο Μαργαρίτης Σχοινάς στο Playbook σε τηλεφωνική συνέντευξη
Προς υπεράσπιση της EBU, εκπρόσωπός της δήλωσε στο Playbook ότι “η πολιτική για τις σημαίες της Eurovision ήταν η ίδια όπως και το 2023, με τους θεατές να επιτρέπεται να φέρουν μόνο σημαίες των συμμετεχουσών χωρών και τις σημαίες του ουράνιου τόξου/υπερηφάνειας“. Όπως ανέφεραν πολλοί θεατές αλλά και δημοσιογράφοι που βρέθηκαν στη Malmö Arena, η απαγόρευση της σημαίας της ΕΕ δεν είχε εφαρμοστεί τα προηγούμενα χρόνια, σε αντίθεση με φέτος. Τηλεοπτικά ντοκουμέντα από πέρσι δείχνουν ξεκάθαρα δεκάδες σημαίες της ΕΕ στο κοινό.
Δυσαρέσκεια στα κεντρικά γραφεία
Μεγάλη δυσαρέσκεια υπάρχει και στα κεντρικά γραφεία της Επιτροπής. Ο εκπρόσωπος της προέδρου της Επιτροπής Ursula von der Leyen δήλωσε ότι “είναι σίγουρα λυπηρό να απαγορεύεται η σημαία που είναι η σημαία όλων των μελών της ΕΕ και άλλων μελών του Συμβουλίου της Ευρώπης που συμμετέχουν στο διαγωνισμό και συχνά κυματίζει μαζί με τις σημαίες εθνών σε δημόσια κτίρια“.
Ο Μαργαρίτης Σχοινάς ήταν επίσης σαφής:
Είναι η πρώτη φορά που το κάνουν αυτό, και μάλιστα ενόψει των ευρωεκλογών, κάτι που είναι ακόμη πιο ύποπτο. Είναι μια στιγμή γεωπολιτικής αναταραχής, η Ευρώπη και η Ευρωπαϊκή Ένωση δέχονται επίθεση από όλα τα μέτωπα.
Θα μιλήσω με τη διοίκηση της EBU σήμερα. Δεν θα το αφήσω να περάσει έτσι. Θα ζητήσω εξηγήσεις και διευκρινίσεις.
Πιθανότητα επιπτώσεων
Μετά τις παραπάνω εξελίξεις, πολλές είναι οι πιθανές επιπτώσεις της ΕΕ προς την EBU. Όσον αφορά τη χρηματοδότηση, ο Μαργαρίτης Σχοινάς απάντησε ότι η Επιτροπή θα το εξετάσει. “Η EBU έχει μακροχρόνια σχέση με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Υπήρξαν πολλά, πολλά έργα που κάναμε μαζί. Πρέπει να εξετάσω τι μπορούμε να κάνουμε. Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι αυτό θα αποτελέσει μέρος αυτής της διαδικασίας αποσαφήνισης“.
Ερωτηθείς εάν η EBU εξακολουθεί να είναι το κατάλληλο φόρουμ για να φιλοξενήσει το επερχόμενο δεύτερο ντιμπέιτ μεταξύ των υποψηφίων προέδρων για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 23 Μαΐου, ο Σχοινάς δήλωσε διπλωματικά: “Αυτό θα εξαρτηθεί από το είδος των εξηγήσεων που θα μας δοθούν. Προς το παρόν κανείς δεν μπήκε στον κόπο να μας πει το γιατί“.
Ο Σχοινάς δήλωσε ότι η απαγόρευση της σημαίας από την EBU θα τεθεί σίγουρα επί τάπητος και κατά τη διάρκεια του ίδιου του ντιμπέιτ. “Αν ήμουν στη θέση τους, θα φρόντιζα να δοθούν οι απαντήσεις πριν από το ντιμπέιτ. Πώς μπορούν να κάνουν κάτι τόσο κοντόφθαλμο; Δεν είμαι βέβαιος ότι οι εθνικοί ραδιοτηλεοπτικοί φορείς έχουν ερωτηθεί σχετικά με αυτό και νομίζω ότι αξίζουν επίσης κάποιες εξηγήσεις“.
Η σημαία της ΕΕ δεν ήταν η μόνη που απαγορεύτηκε στο στάδιο. Η σημαία των non-binary ατόμων επίσης δεν ήταν αποδεκτή στη Malmö Arena, με το ίδιο το Nemo να λέει ότι την έφερε “στα κρυφά”. Και όπως δήλωσε στη συνέντευξη τύπου μετά τον τελικό:
Υπήρχαν πολλά πράγματα που δεν έμοιαζαν να έχουν να κάνουν με την αγάπη και την ενότητα στα παρασκήνια του φετινού διαγωνισμού. Έσπασα τον κώδικα και έσπασα και το τρόπαιο του νικητή. Το τρόπαιο μπορεί να φτιαχτεί. Ίσως και η Eurovision χρειάζεται λίγη επιδιόρθωση.
Μείνετε συντονισμένοι στον OGAE Greece για όλα τα νέα για τον αγαπημένο μας διαγωνισμό!
Ακολουθήστε μας στο Facebook, Instagram, TikTok, Twitter και YouTube για να μαθαίνετε τι συμβαίνει στον κόσμο της Eurovision!
[πηγή: politico]
TAGS:ControveryEBUEuropean Flageuropean union
Χρυσούλα Γκανά
Χρυσούλα Γκανά
Κάτοικος Βρυξελλών, δικηγόρος στο επάγγελμα, με ειδίκευση στο διεθνές δίκαιο και στους διεθνείς οργανισμούς. Ούσα στην καρδιά της Ευρώπης, λατρεύω τα ταξίδια, τις βόλτες, τις συναυλίες και το clubbing, ωστόσο στον ελεύθερο μου χρόνο, βλέπω (και μεταφράζω) τουρκικά σήριαλ και Netflix. Με τον διαγωνισμό ασχολούμαι ανελλιπώς από το 2005, καθώς για εμένα η Eurovision είναι η προσωπική μου γιατρειά, με ταξιδεύει σε έναν άλλο κόσμο και με κάνει να νιώθω υπέροχα!
1 ΣΧΟΛΙΟ
PanosPanos 13 Μαΐου 2024 στο 14:12
Φέτος η eurovision έβγαζε μια τοξικότητα και όλοι αντιλήφθηκαν περισσότερο από ποτέ ποσο η γεωπολιτική επηρεάζει το εκάστοτε αποτέλεσμα.
Ευτυχώς όμως τα τελευταία χρόνια η ΛΟΑΤΚΙ ατζέντα μέσω τραγουδιών με μηνύματα συμπεριληψης και διεκδικησης, όπως και φέτος, ενδυναμώνει τον διαγωνισμό.
Το μόνο φωτεινό σημείο στην φετινή διοργάνωση ήταν η νίκη του nemo με το the code.
Δυστυχώς με όλα αυτά που έγιναν οι Σουηδοί έχασαν την ευκαιρία μιας καλής διοργάνωσης, και δεν μιλάω σε τεχνολογικό επίπεδο αλλά σε ότι αφορά την ελευθερία άποψης και ανθρωπισμού.
Φέτος η eurovision έβγαζε μια τοξικότητα και όλοι αντιλήφθηκαν περισσότερο από ποτέ ποσο η γεωπολιτική επηρεάζει το εκάστοτε αποτέλεσμα.
Ευτυχώς όμως τα τελευταία χρόνια η ΛΟΑΤΚΙ ατζέντα μέσω τραγουδιών με μηνύματα συμπεριληψης και διεκδικησης, όπως και φέτος, ενδυναμώνει τον διαγωνισμό.
Το μόνο φωτεινό σημείο στην φετινή διοργάνωση ήταν η νίκη του nemo με το the code.
Δυστυχώς με όλα αυτά που έγιναν οι Σουηδοί έχασαν την ευκαιρία μιας καλής διοργάνωσης, και δεν μιλάω σε τεχνολογικό επίπεδο αλλά σε ότι αφορά την ελευθερία άποψης και ανθρωπισμού.
Πρώτη φορά χαίρομαι απεριόριστα που τελείωσε η Eurovision. Ίσως επειδή μετά τα φετινά αποφάσισα να την αντιμετωπίζω κι εγώ (20 χρόνια eurofan) όπως την αξίζει. Σαν ένα πολιτικό πανηγυράκι που αξίζει να ασχοληθείς από Απρίλη και μετά και όχι όλο σχεδόν τον χρόνο.
Σε έναν άκρως πολιτικοποιημένο διαγωνισμό με πραγματικά αισχη να εμφανίζονται επί σκηνής και να ψηφίζονται η Μαρίνα τα κατάφερε εξαιρετικά. Με την καλύτερη μας συμμετοχή από το 2013! Οι επιτροπές εξάλλου της στέρησαν μια θέση στη δεκάδα. Αν τώρα θεωρείτε ότι το ΗΒ, η Γερμανία και το Λουξεμβούργο άξιζαν να είναι πιο ψηλά από Ελλάδα από τις επιτροπές τότε να το κοιτάξετε… Για το Ισραήλ ας μη μιλήσω, όσες επιτροπές ψήφισαν Ισραήλ πραγματικά είναι για κλάματα… Στο κοινό ξέρουμε πολύ καλά πως ψηφίστηκε και αυτό να το σκεφτεί η ebu να το ανακαλύψει και να το διώξει καθώς έχει παραβιασει μια σειρά κανόνων!
Αν δεν αποφασίσει η ebu ότι καμία χώρα σε πόλεμο δεν θα συμμετάσχει στο διαγωνισμό (άρα εκτός και Ισραήλ και Ουκρανία) για να μας πείσει για το απολιτικ του διαγωνισμού -ποτε- τότε κάθε χρόνο θα είμαστε στο ίδιο θέαμα θεατές… Ισραήλ και Ουκρανία στη 3αδα με βαθμούς πάνω από 300 και τις επιτροπές να πασχίζουν να βγάλουν νικητή για να αποφευχθεί το μοιραίο (22 12αρια στο Νέμο για να εξασφαλιστεί η νίκη υπερβολή εφόσον υπήρχε και η Γαλλία…). Ένας μουσικός διαγωνισμός κατά τα άλλα χωρίς κανένα νόημα. Περίφημα τα κατάφερε και η Κύπρος! Κρίμα για Κροατία που όπως και η Κύπρος αφού δεν κέρδισε φέτος στο momentum της δε θα κερδίσει ποτέ…
Καληνύχτα Eurovision!