Τα Παραγιουροβιζιονικά: Η αθέατη πλευρά του εθνικού τελικού!

Ίσως τα πιο πολυαναμενόμενα Παραγιουροβιζιονικά για την φετινή σεζόν είναι τα σημερινά, αφού τις προηγούμενες ημέρες δέχθηκα αρκετά μηνύματα για το αν σήμερα Κυριακή, θα υπάρξει νέο επεισόδιο. Πως φυσικά να μην έχουμε Παραγιουροβιζιονικά σήμερα, αφού οι ανακοινώσεις της ΕΡΤ με τους 12 finalists, αλλά και τα υποψήφια τραγουδια τους, με όλο το παρασκήνιο που υπήρξε, κατέστησε θα λέγαμε υποχρεωτική την παρουσία των Παραγιουροβιζιονικών σήμερα στην ιστοσελίδα μας.

  • Όλοι σχεδόν οι διαγωνιζόμενοι πέρασαν χθες την πόρτα του ραδιομεγάρου της Αγίας Παρασκευής, για να υπογράψουν τις σχετικές συμβάσεις για τον εθνικό τελικό και την αποδοχή του κώδικα συμπεριφοράς της EBU. Όσοι βρίσκονταν εκτός Αθηνών έστειλαν νόμιμο εκπρόσωπο, ενώ μόνο οι Κων/νος Χριστοφόρου και Κώστας Καραφώτης απομένουν να υπογράψουν.
  • Η ΕΡΤ ξεκαθάρισε σε όλους τους υποψηφίους τους όρους συμμετοχής τους στον εθνικό τελικό. Την απαγόρευση εμφάνισης τους σε άλλα μέσα (εκπομπές, ραδιόφωνα κλπ), αλλά και τις υποχρεώσεις τους από εδώ και πέρα.
  • Η ίδια μάλιστα η διευθύνουσα σύμβουλος της ΕΡΤ, κ. Κατερίνα Κασκανιώτη, τους υποδέχθηκε και τους ευχήθηκε καλή επιτυχία.
  • Πάντως θα έχουμε αρκετή Eurovision τις επόμενες εβδομάδες στις εκπομπές της ΕΡΤ, αφού ο κάθε διαγωνιζόμενος θα κάνει 5 συνολικά εμφανίσεις στη συχνότητα της δημόσιας τηλεόρασης μέχρι και τον τελικό της 30 Ιανουαρίου, στο Christmas Theater.
  • Όπως σας γράφαμε εδώ και καιρό, όσο και αν σας φαίνονταν απίστευτο οι 12 finalists δεν γνώριζαν πως είχαν προκριθεί στον τελικό. Το έμαθαν όπως όλοι μας, μέσα από το Πρωίαν Σε Είδον.
  • Εξού και η Κέλλυ Βρανάκη που έκανε την ανακοίνωση, πήρε στο κινητό της λίγα λεπτά πριν την λίστα με τα ονόματα. Στόχος της ΕΡΤ ήταν τα ονόματα να κρατηθούν εφτασφράγιστο μυστικό μέχρι το τέλος και για αυτό έλαβε και όλες τις προφυλάξεις.
  • Οι όποιες διαρροές έγιναν την παραμονή της ανακοίνωσης, φαίνεται πως προέρχονται από ένα εκ των μελών της επιτροπής, αφού τα όσα ειπώθηκαν από διαδικτυακή εκπομπή απηχούσαν ακριβώς τις δικές του απόψεις.
  • Πάντως πλην της περίπτωσης Σαλίνας Γαβαλά όπου είχε ξεκάθαρα παραβιάσει η ίδια τον κανονισμό για την αποκάλυψη του τίτλου του τραγουδιού της, πριν μάλιστα συνεδριάσει η κριτική επιτροπή για την επιλογή των 12 τραγουδιών, τα όσα υποτίθεται πως καταγγέλθησαν δεν έχουν καμία απολύτως βάση, για αυτό και η ΕΡΤ δεν ασχολήθηκε καθόλου.
  • Οι κανονισμοί του εθνικού τελικού που φέτος είναι ξεκάθαροι και δεν αφήνουν περιθώριο παρερμηνειών, αναφέρουν πως απαγορεύεται η συμμετοχή στην κριτική επιτροπή μελών που έχουν κάποια ενεργή επαγγελματική σχέση με κάποιους εκ των υποψηφίων. Αυτό λοιπόν δεν συντρέχει στα όσα υποστηρίχτηκαν για τους ARCADE και την Stefania, αφού η τελευταία τους συνεργασία ήταν στο μακρινό 2021.
  • Εξάλλου όταν ανακοινωθούν όλα τα ονόματα της κριτικής επιτροπής, θα δούμε και άλλους κριτές να είχαν στο παρελθόν συνεργασία με κάποιους από τους 187. Δεν θα μπορούσε να γίνει κι αλλιώς, όταν έχουμε μία τόσο περιορισμένη μουσική βιομηχανία και κατέθεσαν συμμετοχή τόσοι πολλοί καλλιτέχνες, δημιουργοί, παραγωγοί κλπ.
  • Πολλά γράφηκαν για τα γνωστά ονόματα που κόπηκαν από την επιτροπή και δεν είναι μεταξύ των 12. Τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι και εξηγώ.
  • Στην ΕΡΤ υποβλήθηκαν 187 τραγούδια. Στην επιτροπή έφθασαν λιγότερα, κάπου στα 150. Αυτό συνέβη γιατί κάποιες συμμετοχές ακυρώθηκαν, γιατί δεν πληρούσαν την προκήρυξη της δημόσιας προκήρυξης.
  • Αυτό είχε να κάνει πχ με τη γλώσσα του τραγουδιού, με τη διάρκεια του τραγουδιού ή με την μη δυνατότητα απόδειξης της ελληνικής καταγωγής του ερμηνευτή.
  • Η ΕΡΤ ήταν πολύ αυστηρή με την τήρηση των κανονισμών και έτσι σύμφωνα με τις πληροφορίες μου, ακυρώθηκαν συμμετοχές που είχαν διάρκεια ακόμη και 3,02.
  • Θύματα των παραπάνω ήταν και κάποια από τα γνωστά ονόματα, τα τραγούδια των οποίων δεν έφθασαν στα αυτιά της κριτικής επιτροπής. Στο θέμα όμως αυτό θα επανέρθουμε σύντομα.
  • Πάμε τώρα στους 12 finalists οι οποίοι έχουν ξεκινήσει ήδη την προετοιμασία τους για τον εθνικό τελικό.
  • Αρχικά να πούμε πως απαγορεύεται να φέρουν τον δικό τους σκηνοθέτη ή χορογράφο. Όλοι τους θα έχουν ως σκηνοθέτη τον Φωκά Ευαγγελινό. Ο ίδιος και η ομάδα του θα προετοιμάσουν την σκηνική παρουσία και των 12.
  • Μαθαίνω όμως πως ήδη κάποιοι εκ των υποψηφίων έχουν ξεκινήσει φωνητική προγύμναση με την Βικτώρια Χαλκίτη, ώστε να τους προετοιμάσει για την ζωντανή εμφάνιση τους στον εθνικό τελικό.
  • Πάμε τώρα να δούμε κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία για κάποιους από τους υποψηφίους που δεν είναι τόσο γνωστά.
  • Αρχικά για τις Dinamiss, οι οποίες έχουν ελληνική και ουκρανική καταγωγή, αφού ο πατέρας τους είναι Ουκρανός και η μητέρα τους Ελληνίδα.
  • Το τυχερό νο10 έλαχε και πάλι για την Κάλλη Γεωργέλλη, αφού και στον εθνικό τελικό για την Junior Eurovision το 2005, είχε το νο10 στην παρουσίαση των συμμετοχών. Η Κάλλη επιστρέφει σήμερα στην Ελλάδα από τις ΗΠΑ και ανυπομονεί να ζήσει πάλι όλη αυτή την εμπειρία.
  • Ο πιο άγνωστος θα λέγαμε από τους 12 υποψηφίους και ο μόνος που τα πανίσχυρα ραντάρ του Eurovisionfun δεν είχε πιάσει πως κατέθεσε συμμετοχή είναι ο Rikki. Με καταγωγή από την Θεσσαλονίκη και μουσικές σπουδές στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι διεθνείς μουσικές επιρροές είναι έκδηλες και στην συμμετοχή του.
  • Η BARBZ επέστρεψε στην Αθήνα την Παρασκευή από την Γερμανία. Πολύ πρόσφατα υπέγραψε συμβόλαιο με τη Universal Γερμανίας και ήδη πραγματοποιεί μία αξιοζήλευτη πορεία στα μουσικά πράγματα της χώρας διαμονής της.
  • Αισιόδοξος δηλώνει ο Andy Nicolas, αφού είναι και ο μόνος εκπρόσωπος της παροαδοσιακής δυτικότροπης μπαλάντας στο line up του εθνικού τελικού. Το Lost My Way έχει τελειοποιηθεί και η εκδοχή που θα ακούσουμε στον τελικό θα είναι ολοκληρωμένη σε σχέση φυσικά με το demo που κατέθεσε στην ΕΡΤ, στην πρώτη φάση της επιλογής.
  • Αλλαγές θα κάνει και η Ναυσικά, όπου επίσης το τραγούδι της δεν ήταν στην τελική του μορφή.
  • Η Klavdia ήταν και η μόνη ίσως από τους διαγωνιζόμενους που δεν πραγματοποίησε καμία συνέντευξη όλο αυτό το διάστημα. Η ίδια και η ομάδα της πιστεύουν πολύ στην Αστερομάτα. Παρεμπιπτόντως ήδη στο διαδίκτυο κυκλοφορούν διάφορες ερμηνείες για τον στίχο του τραγουδιού της, τους οποίους κ Klavdia ούτε επιβεβαιώνει, ούτε όμως διαψεύδει …
  • Νο1 στις τάσεις στο YouTube έφθασε το Vale της Evangelia και αν δεν με απατά η μνήμη μου κάτι τέτοιο με τραγούδι εθνικού τελικού με διαφορετικούς υποψηφίους, έχουμε να το δούμε από το 2003 όταν το Μια Στιγμή του Γιάννη Βαρδή είχε φθάσει στο νο1 στο airplay των ραδιοφώνων της χώρας.
  • Εκτός από τον Ανδρέα Γεωργίου, στους δημιουργούς της συμμετοχής του Θάνου Λάμπρου, βλέπουμε ακόμη έναν Κύπριο που έχει μάλιστα σχέση με το διαγωνισμό. Πρόκειται για τον Ανδρέα Βασιλείου, που υπήρξε για χρόνια head of press της κυπριακής αποστολής.

Το σίγουρο είναι αγαπημένοι μας αναγνώστες πως τις επόμενες εβδομάδες δεν θα πλήξουμε και φυσικά όλα θα είναι εδώ στο Eurovisionfun, το σπίτι της Eurovision στην Ελλάδα και Κύπρο. Μην χάσετε το live μας απόψε στο YouTube στις 21.00, αφού έχουμε πολλά ακόμα να πούμε και να συζητήσουμε σχετικά με τα τραγούδια του εθνικού μας τελικού και φυσικά όσοι από εσάς δεν ψηφίσατε στο poll μας μπορείτε να το κάνετε. Μείνετε συντονισμένοι γιατί αργότερα μέσα στην ημέρα θα σας αποκαλύψουμε και μία ωραία έκπληξη που πιστεύουμε θα σας αρέσει πολύ!

3 ΣΧΟΛΙΑ
  1. Γιάννης Σταμούλος
    Γιάννης Σταμούλος says:

    Γιάννη, πολύ ωραίο άρθρο και ευχαριστούμε πολύ για τις πληροφορίες!

    Πολύ θετικό αυτό που λες σχετικά με την συμμετοχή της Στεφανίας στην επιτροπή και αυτό που λες σχετικά με το ότι ο Φωκάς θα αναλάβει όλες τις συμμετοχές στον εθνικό τελικό. Δεν είμαι σίγουρος ότι συμφωνώ 100%, αλλά δεν διαφωνώ κιόλας (φαντάζομαι πάντως πως αυτός θα αναλάβει και την συμμετοχή στην eurovision).

    Σχετικά με τις επιρροές της Κλαυδίας, θεωρώ, αν όντως έχει επηρεαστεί από την μικρασιατική καταστροφή, πρέπει να το πει, θα κερδίσουμε πόντους έτσι. Και πρέπει να το δούμε επί σκηνής αυτό, αν πάει στην Ελβετία. Γενικά θεωρώ πρέπει η Αστερομάτα να έχει δυνατό staging.

    Απάντηση
  2. barbara
    barbara says:

    Προσωπικα μου φαίνεται πολύ περίεργο οτι οι προτάσεις της Δάφνης Κριθαρά, της Kάρα Μάρνι ή του Good Job Nicky κριθηκαν πιο αδυναμες από τον Λαμπρου, την Τζορτζίνα και τις Dinamiss.

    Φαντάζομαι θα μάθουμε τι εγινε, για τη Μάρνι κι εγω δεν κατάλαβα πως γίνεται να πληροί τον κανονισμό περι ελληνικης ιθαγενειας ή διαμονής στην Ελλάδα.

    Απάντηση
    • Andr3as
      Andr3as says:

      Πολύ ωραίο άρθρο, περιμένουμε το live απόψε!!
      Κατανοώ το σκεπτικό της ΕΡΤ με τον Φωκά αλλά θα ήθελα να το ξανασκεφτούν του χρόνου μετά και την φετινή εμπειρία τους. Ο ίδιος σκηνοθέτης για όλους τους διαγωνιζόμενους κάθε άλλο παρά προσθέτει σε ένα διαγωνιστικό σόου με ποικιλομορφία, όπου ήταν και το ζητούμενο.

      Όσον αφορά τους υποψηφίους δεν θα ήθελα επ’ ουδενί την Κλαυδία – αν και το κομμάτι της είναι πολύ δουλεμένο και έχει και φωνάρα.
      Ωστόσο αν είναι πραγματικά το καλύτερο την βραδιά του τελικού (έχω απίστευτη εμπιστοσύνη στο ελληνικό κοινό – το έχει αποδείξει σε παλαιότερους διαγωνισμούς που δεν θαμπώθηκε) τότε καλή της επιτυχία.

      Βρίσκω πολύ καλές επιλογές (υπό πολλά «εάν» και προϋποθέσεις:

      1. Dinamiss
      2. Barbz
      3. Evangelia (τιμής ένεκεν)

      Απάντηση

Υποβολή Σχολίων

Θέλετε να συμμετέχετε στη συζήτηση;
Μη διστάσετε!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *