Ελπίδα: ”Η Eurovision τότε ήταν ένα σπουδαίο φεστιβάλ τραγουδιού και τώρα έγινε γλέντι”!
Συνέντευξη στο περιοδικό Hello, έδωσε η Ελπίδα.
Η δημοφιλής τραγουδίστρια, μεταξύ άλλων αναφέρθηκε και στην Eurovision. Μιλώντας για την εξέλιξη του διαγωνισμού ανά τους αιώνες η ίδια δήλωσε:
Η συμμετοχή μου στη Eurovision ήταν σίγουρα ένας σταθμός της ζωής μου.
Η Eurovision τότε ήταν ένας σημαντικός διαγωνισμός και ένα σπουδαίο φεστιβάλ τραγουδιού, οργανωμένο και με έμφαση στην κουλτούρα κάθε λαού. Μου άρεσε επίσης πολύ που κάθε συμμετέχων τραγουδούσε στη γλώσσα του. Τώρα έχει γίνει ένα διασκεδαστικό πρόγραμμα, ένα γλέντι, ένα μεγάλο πάρτι.
Η Ελπίδα πήγε δύο φορές, το 1979 με την Ελλάδα και το 1986 με την Κύπρο. Μάλιστα, μιλώντας πρόσφατα για το τραγούδι με το οποίο εκπροσώπησε τότε την Κύπρο, το χαρακτήρισε χαζομάρα.
Μείνετε συντονισμένοι στο EurovisionFun για περισσότερα νέα σχετικά τη Eurovision 2023!
Mεχρι τα 2000’s πράγματι άκουγες κάτι που μουσικά να θυμίζει την εκάστοτε χώρα που διαγωνίζεται και είχε το ενδιαφέρον του και τα νικητήρια τραγούδια σαφώς καλύτερα σε σχέση με τα σημερινά. Δεν υφίστατο όμως η τεχνολογία που υπάρχει σήμερα για να “ντύσει” ένα μέτριο έως κακό τραγούδι και να το παρουσιάσεις σαν διαμάντι και να πλασαριστεί ακόμη και ως φαβορί. Παραδείγματα φέτος έχουμε πολλά όπως η Φινλανδία η Νορβηγία η Τσεχία το Ισραήλ και κυρίως κατά τη γνώμη μου η Αυστρία ένα άθλιο τραγούδι (βεβαίως δεν αναφέρομαι μόνο στο κομμάτι της παρουσίασης επί σκηνής αλλά και στο γεγονός ότι πλέον μόνο πλαστικούρες ακούμε χωρίς τη συνοδεία κάποιου μουσικού οργάνου-παλι τεχνολογία βλέπουμε) επομένως θεωρώ ότι το επίπεδο στο κομμάτι της παρουσίασης έχει βελτιωθεί ενώ η ποιότητα και το ενδιαφέρον των τραγουδιών(τουλάχιστον αυτών που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις)έχει μειωθεί εξού και το γεγονός ότι βγαίνουν τραγούδια και μετά από λίγο διάστημα τα ξεχνάμε κατευθείαν και δεν ακούγονται ΠΟΥΘΕΝΑ(Σουηδία 2015, Ουκρανία 2016, Πορτογαλία 2017, Ισραήλ 2018, Ολλανδία 2019, Ουκρανία 2022 και σίγουρα το νικητήριο του 2023
ΣΩΣΤΟΤΑΤΟΣ! Που είναι τα στοιχεία του Ελληνισμού; Και αν εσείς νομίζετε ότι το 2016 οι Agro έδωσαν στοιχεία παρόμοια και κόπηκαν κάνετε λάθος. Χίλιες φορές να πήγαιναν φέτος με ελληνικό rock κομμάτι οι Villagers of Ioannina παρά ένα multicultural 16χρονο τραγουδιστή – δεν έχω εννοείται κάποια προσωπική έχθρα – που τέτοια συμμετοχή αν την άκουγες δε θα ήξερες αν την είχε στείλει η Ελλάδα. Χρειαζόμαστε ΑΜΕΣΑ τον Τζώνη Καλημέρη στην συντονιστική ομάδα για το θεσμό της Eurovision αν θέλουμε πάλι να θέσουμε πραγματικά αυτή την φορά τον πήχη υψηλά.
Νομίζω έχεις πολύ στενή οπτική για την μουσική και τι πάει να πει ποιοτική μουσική. Η τεχνολογία εξελίσσεται και μαζί και η μουσική. Η μουσική είναι τέχνη και η τέχνη εφάπτεται στο συναίσθημα και στο συναισθηματικό αντίκτυπο που έχει σε αυτόν που έρχεται σε επαφή με αυτή. Ποιοτική είναι η μουσική που δίνει έμφαση σε αυτό και δεν είναι πυροτεχνήματα απλά για πρόσκαιρο ενθουσιασμό και προσοχή. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ποιοτικό είναι το τραγούδι που συνοδεύεται από βιολί και όχι η ηλεκτρονική μουσική πχ. Δεν είναι πλαστικουρα ο,τι δεν συνοδεύεται από τα παραδοσιακά όργανα , ούτε ποιότητα ο,τι συνοδεύεται.
Επίσης υποτιμάς πολύ τα νικητήρια τραγούδια των τελευταίων χρόνων. Θα σχολιάσω μόνο από αυτά που ανέφερες. Η Σουηδία το 15 όχι απλά δεν ξεχάστηκε αμέσως αλλά είναι από τα πιο δημοφιλή τραγούδια που έχουν κερδίσει. Η Ολλανδία το 19 όχι απλά είχε από τα καλύτερα τραγούδια αν όχι το καλύτερο που έχει νικήσει ποτέ τον διαγωνισμό, αλλά είχε και τεράστια επιτυχία με το τραγούδι να κοντεύει το 1δις streams.
Επίσης όλα τα τραγούδια που είπες με εξαίρεση του Ισραήλ ήταν ποιοτικά τραγούδια με τις 2 νίκες της Ουκρανίας και αυτή της Πορτογαλίας να έχουν έντονο το εθνικό στοιχείο , κάτι που σίγουρα περιόρισε τις προοπτικές διεθνούς προβολής τους , με αποτέλεσμα να λες ότι δεν ακούγονται ΠΟΥΘΕΝΆ.
Το Arcade έγινε viral στο τικτοκ, οπότε δεν ξεχάστηκε και τόσο
Το να μου βάζεις την Αυστρία σαν άθλιο κ να παραλείπεις σ αυτήν την κατηγορία το Tatoototooooo με την LEDοτοστιέρα με ξεπερνά. Από τα μοναδικά ενδιαφέροντα gems της φετινής χρονιάς είναι για μένα η Αυστρία μαζί με Φιλανδία και Τσεχία.
Ειλικρινά θαθελα να ξερα που είναι η παρολίγον Ελλάδα 2023 με Melissa Mantzoukis στην κατάταξή σου….
Μιλάω καθαρά με καλλιτεχνικά κριτήρια. Τα φετινά φαβορί δεν πληρούν αυτές τις προϋποθέσεις για να τις κατατάξω ψηλά… Ειδικά Φινλανδία και Αυστρία…η Τσεχία έχει μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση ωστόσο η δυναμική της χάνεται στο live τουλάχιστον από αυτά που έχω δει προς ώρας… ούτε η Σουηδία με τρελαίνει αλλά σε σχέση με τα υπόλοιπα είναι πολύ καλύτερη πρόταση από άποψη στίχων και ερμηνείας της loreen και πληροί κάποιες από τις καλλιτεχνικές προϋποθέσεις. Σαφώς πρόκειται για ένα mainstream (όπως και της Νορβηγίας αλλά κλασεις ανώτερο της Σουηδίας)και ολίγον plastic και δε συγκρίνεται με το euphoria. Γενικά τα φετινά φαβορί θεωρώ όχι μόνο χαμηλού επιπέδου αλλά ούτε πρόκειται να τα θυμόμαστε του χρόνου. Απευθύνονται σε ένα συγκεκριμένο κοινό που δε θα έλεγα έχει την κριτική ικανότητα και αντίληψη του τι σημαίνει μουσική, αισθητική και τέχνη… δε θα μπω στη διαδικασία να αναφερθώ στη κάθε χωρα-φαβορι.οι λόγοι είναι πολλοί που δεν με ενθουσιάζει σχεδόν καμία από αυτές αλλά θα χρειαστεί να γράψω μια ολόκληρη έκθεση για τούς αναλύσω και είναι κουραστικό…και για να σου λύσω την απορία σου οι πρώτες θέσεις στην κατάταξη μου είναι οι εξής:1 Γαλλία,(για μένα η φετινή νικήτρια διαθέτει όλο το πακέτο) 2 Ιταλία,3 Ελβετία, 4 Σλοβενία, 5 Σουηδία, και υπόλοιπες με τυχαία σειρά Αρμενία, Λετονία(ναι μου άρεσει)Ισπανία (αλλά χαμηλά στη κατάταξη μου)ίσως η Εσθονία και Αυστραλία. Αυτά