EBU: Τον Ιανουάριο αποφασίζει για το νέο σύστημα ψηφοφορίας των επιτροπών!
Πληροφορίες δείχνουν ότι στους κύκλους της EBU συζητούνται αλλαγές στον τρόπο ψηφοφορίας των επιτροπών για τον επόμενο διαγωνισμό της Eurovision.
Σύμφωνα με την Thea Flinder, project manager του Melodi Grand Prix, της εθνικής επιλογής της Νορβηγίας, ο ραδιοτηλεοπτικός φορέας της Νορβηγίας βρίσκεται σε συζητήσεις με την EBU σχετικά με το ισχύον σύστημα ψηφοφορίας των κριτικών επιτροπών. Η Flinder σχολιάζει ότι η διάθεση της EBU δείχνει ότι ίσως είναι η σωστή στιγμή για επαναξιολόγηση του συστήματος ψηφοφορίας των κριτικών επιτροπών. Παράλληλα, η εν λόγω αξιολόγηση και οι πιθανολογούμενες αλλαγές θα αποφασιστούν τον Ιανουάριο.
Οι προαναφερθείσες αλλαγές και αξιολογήσεις εμπίπτουν στην αρμοδιότητα της Ομάδας Αναφοράς της Eurovision η οποία και εξετάζει στην ουσία τους όλα τα δεδομένα που ανακύπτουν, με τη γνώμη της να έχει βαρύτητα στις αλλαγές που έρχονται στον διαγωνισμό.
Σύμφωνα με το ισχύον σύστημα ψηφοφορίας, το αποτέλεσμα καθορίζεται κατά 50,6% από την ψηφοφορία του τηλεοπτικού κοινού, με το υπόλοιπο 49,4% να καθορίζεται από τη βαθμολογία των 5μελών κριτικών επιτροπών των χωρών που συμμετέχουν, όπως διαμορφώθηκε φέτος με την προσθήκη της ψήφου του “Rest of the World”.
Εκτός του τακτικού ελέγχου και της αξιολόγησης της Ομάδας Αναφοράς, η συζήτηση αυτή για αλλαγές στον τρόπο ψηφοφορίας πυροδοτήθηκε και από τη δριμύτατη κριτική και τα σχόλια μετά τη νίκη της Loreen στον φετινό διαγωνισμό. Ταυτόχρονα, τα φετινά αποτελέσματα προβλημάτισαν εν σχέσει με τη δυνατότητα πέντε μόλις ατόμων από κάθε χώρα να ορίζουν το ήμισυ του αποτελέσματος. Συγκεκριμένα:
- Η Σουηδία κέρδισε σαρωτικά την ψήφο των επιτροπών, συγκεντρώνοντας σχεδόν διπλάσιους πόντους από τον αμέσως 2ο στην κατάταξη, ενώ τερμάτισε δεύτερη στην ψηφοφορία του κοινού, χωρίς μάλιστα να αποσπάσει κανένα 12αρι.
- Στον αντίποδα, η Φινλανδία κέρδισε στην ψηφοφορία του κοινού, αλλά η τέταρτη θέση που κατέκτησε στην ψηφοφορία των επιτροπών δεν ήταν ικανή για να τη χρίσει και νικήτρια του διαγωνισμού.
Αλλαγές είναι πολύ πιθανόν να αποφασιστούν, έχοντας υπόψιν την πρόσφατη κατάργηση της ψηφοφορίας των κριτικών επιτροπών από τους ημιτελικούς του διαγωνισμού αλλά και την προσθήκη της ψήφου του “Rest of the World”.
Θα αλλάξει η αναλογία ανάμεσα στην ψηφοφορία του κοινού και των επιτροπών, με μεγαλύτερο βάρος να δίνεται σε αυτή του κοινού; Θα υπάρξει αλλαγή στον τρόπο σύστασης και στη σύνθεση των κριτικών επιτροπών; Αναδιαμόρφωση των κριτηρίων ψηφοφορίας; Αυτά είναι κάποια πιθανά σενάρια…Οι απαντήσεις, όμως, θα δοθούν σε κάποιους μήνες από τώρα!
Πηγή: eurovoix.com
Σε ποια κατεύθυνση πιστεύετε πως θα κινηθούν οι αλλαγές στον τρόπο ψηφοφορίας; Μείνετε συντονισμένοι στο EurovisionFun για όλα τα νέα γύρω από τον αγαπημένο σας διαγωνισμό!
Κοιτάχτε να πάμε πίσω στις εποχές των ανταλλαγών ψήφων μεταξύ συγγενών και γειτόνων και της παντοκρατορίας των κάθε είδους καρκατσουλιών…
Συμφωνώ. Η γραμμή είναι πολύ λεπτή.
Προσωπικά θέλω τις επιτροπές αλλά ίσως σε μικρότερο ποσοστό (πχ 30 ή 40%) ή σε ποσοστό 50-50 αλλά πιο διευρυμένες και όχι με 5 άτομα.
Ενώ να παραμείνουμε στο καθεστώς αποφασίζουμε και διατάζουμε και να βγαίνει νικήτρια η Σουηδία τρεις φορές σε μια δεκαετία ενώ βγήκε νικήτρια στο κοινό μόνο το 2013 είναι καλύτερα; Οι επιτροπές αποδεδειγμένα δεν έχουν μόνο μουσικά κριτήρια το κυριότερο κριτήριο τους είναι ποια χώρα μπορεί να κάνει το καλύτερο τελικό και αυτό είναι κατάφορη αδικία για τις φτωχότερες χώρες.
Ας στείλουν και οι άλλες χώρες τη σταθερή ποιότητα των συμμετοχών της Σουηδίας, ας επενδύσουν και εκείνες τόσα χρήματα, δουλειά και ιδέες στον διαγωνισμό, να κερδίσουν και εκείνες τρεις φορές σε μία δεκαετία. Καμία από τις νίκες της Σουηδίας δεν ήταν άδικη και αδικαιολόγητη.
Προσωπικά είμαι υπέρ ενός συστήματος όπου η ψήφος των επιτροπών θα μετρούσε για το 20% της συνολικής βαθμολογίας και η ψήφος του κοινού θα μετρούσε για το 80% της συνολικής βαθμολογίας. Και στους ημιτελικούς και στον τελικό αυτό. Ίσως να ήμουν υπέρ και για μια αύξηση του αριθμού των μελών των επιτροπών.
Και κάποια χρονιά θα βγει λόγω televoting μία άχαρη μπάφα που δεν θα αρέσει στους fan, αλλά θα έχει ψηφιστεί από όλους τους γείτονες (βλέπε 2008), και οι φαν θα γκρινιάζετε γιατί η βαρύτητα των επιτροπών δεν είναι μεγαλύτερη. Το έχουμε δει το έργο ήδη 15 χρόνια πριν. Ξεχνάτε γρήγορα.
Όταν διανύαμε τα χρόνια που οι επιτροπές είχαν μεγάλη δύναμη στέλναμε televoting friendly συμμετοχες με αποτέλεσμα να μας μαυρίζουν οι επιτροπές και να πατώνουμε…τώρα που πάει να γίνει televoting με μεγαλύτερη δύναμη στη διαμόρφωση της ψηφοφορίας η ΕΡΤ στέλνει jury friendly….
Προσωπικά, είμαι της άποψης να παραμείνουν και οι ψήφοι του κοινού και οι ψήφοι των επιτροπών, με του κοινού να έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα, τύπου 75%. Επίσης, χρειάζεται να γίνουν αλλαγές στις κριτικές επιτροπές ΑΜΕΣΑ. Αρχικά, θα ήταν καλύτερα να αυξανόταν ο αριθμός των κριτών και σε αυτούς να συγκαταλέγονται επαγγελματίες από αρκετά ήδη μουσικής, από pop μέχρι death metal που λέει ο λόγος. Δε γίνεται ορισμένα τραγούδια, όπως το φετινό της Γερμανίας, ενώ είναι καλά για το είδος τους και είχαν μία καλή παρουσίαση να έχουν χαμηλά αποτελέσματα.
Επίσης, είναι εξωφρενικό μερικές χώρες να έχουν ως κριτές αθλητές, δημοσιογράφους ή άτομα που δεν ανήκουν στον χώρο της μουσικής. Το βρίσκω άτοπο και σίγουρα αυτά είναι τα άτομα που δε θα εκτιμήσουν ένα καλοστημένο ethnic τραγούδι ή κάτι που ξεμακραίνει από την επικαιρότητα επειδή πολύ απλά δεν έχουν τις απαραίτητες μουσικές γνώσεις.
Γενικά πρέπει να γίνουν ορισμένες αλλαγές στο συστημα ψηφοφορίας, τόσο όσον αφορά το κοινό, όσο και με τις κριτικές επιτροπές. Ας ελπίσουμε μέχρι τον Ιανουάριο να έχουν ληφθεί λογικές αποφάσεις, γιατί θα είναι κρίμα να ζήσουμε το ίδιο φετινό δράμα.
Γενικά η αποψή μου και για τους έλληνες και τους ξένους φανς όσον αφορά το θέμα της επιτροπής είναι ότι – δεν αντιλέγω μεγαλύτερη ποικιλία στην εκπροσώπηση διαφορετικών ειδών μουσικής αλλά απλώς αρνούμαι να δεχτώ ότι μιλάνε σοβαρά όσοι λένε ότι πρέπει να μειωθεί η δύναμη των κριτών κάτω από 50%. Απλώς θα μειωνόταν η ποιότητα του διαγωνισμού.
Από ότι φαίνεται, μάλλον το SVT και η EBU θα έχουν 25% στις επιτροπές και 75% στην τηλεψηφοφορια.