Ελλάδα: Αρχές του 2025 η ανακοίνωση των 12 φιναλίστ του εθνικού τελικού
Τις πρώτες ημέρες του νέου έτους και πιθανόν μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων, θα ανακοινώσει η ΕΡΤ τους 12 καλλιτέχνες που θα λάβουν μέρος στον εθνικό τελικό για την επιλογή του Έλληνα εκπροσώπου και συμμετοχής στην Eurovision 2025.
Νέα χρονιά με ανακοινώσεις
Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν στην εκπομπή Super Κατερίνα, από πληροφορίες του δημοσιογράφου Γιάννη Πουλόπουλου, η ΕΡΤ πρόκειται να ανακοινώσει τους 12 φιναλίστ του εθνικού τελικού αμέσως μετά το τέλος των εορτών, στις αρχές δηλαδή του νέου έτους.
Με βάση τους κανονισμούς που έχει δημοσιεύσει η ΕΡΤ για τον εθνικό τελικό, θα πρέπει να δοθεί κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα στους 12 καλλιτέχνες που θα επιλεγούν, ώστε να κάνουν αλλαγές στα τραγούδια τους, εφόσον φυσικά το επιθυμούν, και να τελειοποιήσουν την παραγωγή των κομματιών τους.
Το παραπάνω πρακτικά σημαίνει πως με βάση το γεγονός ότι ο εθνικός τελικός θα διεξαχθεί στις 29 Ιανουαρίου, η ανακοίνωση των 12 φιναλίστ θα πρέπει να λάβει χώρα μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του νέου έτους.
Δώδεκα τραγούδια, μία αποστολή
Στον εθνικό τελικό θα διαγωνιστούν 12 τραγούδια, τα οποία θα επιλεγούν από ειδική επιτροπή της ΕΡΤ ανάμεσα σε ένα ρεκόρ υποβολών, αφού φέτος κατατέθηκαν 187 τραγούδια από καλλιτέχνες όλων των μουσικών ειδών. Η επιλογή των φιναλίστ θα ανακοινωθεί σύντομα, ανεβάζοντας την αγωνία και την προσμονή για τη μεγάλη βραδιά.
Ψήφος κοινού, διεθνούς και ελληνικής επιτροπής
Για πρώτη φορά, η διαδικασία της ψηφοφορίας θα περιλαμβάνει τόσο το κοινό όσο και μια διεθνή επιτροπή, φέρνοντας ένα πιο ισορροπημένο και αντιπροσωπευτικό αποτέλεσμα. Οι φαν θα έχουν την ευκαιρία να στηρίξουν το αγαπημένο τους τραγούδι, ενώ οι ειδικοί θα συμβάλουν με την εμπειρία τους για την ανάδειξη της καλύτερης επιλογής. Μαζί με την διεθνή επιτροπή θα υπάρχει και μία επιτροπή από Έλληνες ειδικούς. Η κάθε επιτροπή θα έχει το 25% του τελικού αποτελέσματος, με το κοινό να καθορίζει το υπόλοιπο 50%,
Ένας εθνικός τελικός παράδειγμα για το μέλλον
Η παραγωγή του εθνικού τελικού υπόσχεται να προσφέρει μια εντυπωσιακή σκηνή και εξαιρετικές ερμηνείες, συνδυάζοντας την ελληνική ταυτότητα με διεθνείς προδιαγραφές. Στόχος της ΕΡΤ είναι η παρουσίαση ενός τραγουδιού που θα ξεχωρίσει στη σκηνή της Eurovision τον Μάιο του 2025 στη Βασιλεία της Ελβετίας, φέρνοντας την Ελλάδα όσο πιο ψηλά γίνεται στον βαθμολογικό πίνακα.
Για όλα τα παραπάνω αναμένουμε τις επίσημες ανακοινώσεις της ΕΡΤ, για τις οποίες φυσικά και θα σας ενημερώσουμε.
Μείνετε συντονισμένοι στο Eurovisionfun για όλες τις εξελίξεις
Εθνικός τελικός παράδειγμα για το μέλλον ΔΕΝ είναι ο φετινός. Σε καμία περίπτωση. Υποτίθεται κάνουμε εθνικό τελικό για να δούμε πολλές μουσικές προτάσεις με πολλές ξεχωριστές και μοναδικές σκηνικες παρουσιάσεις και να κρίνουμε ποιος είναι καλύτερος για να φέρει μια μεγάλη διάκριση για την Ελλάδα.
Και εγώ ρωτώ : είναι σοβαρά πράγματα να περιμένει ο κάθε καλλιτέχνης να μάθει 20 μέρες πριν τον τελικό το εάν θα είναι στον τελικό ώστε να προσλάβει χορογράφο και να ετοιμάσει μια εντυπωσιακή χορογραφία??
Και μετά παραπονιομαστε που οι σκηνικες παρουσιάσεις και οι χορογραφίες των τραγουδιών στους ελληνικούς τελικούς είναι μέτριες!! Απαράδεκτο.
Ας γινόταν ο τελικός μέσα Φεβρουαρίου ή και τέλος Φεβρουαρίου. Αυτή η πρεμουρα να γίνει πρώτη φορά στα χρονικά το Γενάρη, είναι ακατανόητη. Και εφόσον για κάποιον λόγο έγινε, έπρεπε η ερτ να τρέξει εγκαίρως όλες τις διαδικασίες. Σύντομες προθεσμίες για υποβολή τραγουδιών αλλά και υποβολή προτάσεων για τις εταιρίες παραγωγής αλλά, αντιθέτως, αχανείς προθεσμιες και κακές συνεννοησεις για το ποιες θα είναι οι δύο μέρες που θα συσκεπτεί η κριτική επιτροπή για να ακούσει αυτά τα 187 τραγούδια.
Στο παραπεντε λοιπόν θα περιμένουν να μάθουν οι καλλιτέχνες για το αν θα είναι στον τελικό και το αν πρέπει να ξεκινήσουν ετοιμασίες για τη σκηνική τους εμφανιση (σσ: κάτι που είναι κόντρα και στην προκήρυξη που λέει μέχρι το τέλος της χρονιάς).
Συγγνωμη αλλα τα οσα λες δεν ισχυουν. Προφανως δεν εχεις διαβασει τους κανονισμους. Τον εθνικο τελικο θα τον αναλάβει οπως εχει γινει γνωστο εταιρεία παραγωγής που θα προσλάβει καλλιτεχνικο δντη για να σκηνοθετησει ισοτιμα όλες τις συμμετοχές. Δεν θα υπάρχει η δυνατότητα ο καθε καλλιτέχνης να προσλάβει δικο του όπως λες. Η ΕΡΤ επιθυμει αξιοκρατια κ δικαιοσυνη για ολους κ οχι μονο για αυτους που εχουν τη δυνατοτητα. Εξου κ ο κανονας να μην μπορουν να βγουν στα ιδιωιτικα καναλια κ μεσα από την ανακοινωση τους κ μετα, όπως και το γεγονος οτι θα τους σκηνοθετησει ολους ο ιδιος.
Τραγικό πάντως να έχεις ονειρευτεί το τραγούδι σου με τον Χ, Υ τροπο, να έχεις έρθει ήδη σε επαφή και να έχεις δουλέψει με συγκεκριμένο χορογράφο και στο τέλος να σου που ακύρωσε το όλο και κάνε ό,τι σου πει ο Φωκας. Άσε που αυτό μπορεί να ξεσηκώσει αντιδράσεις, να πουν στο τέλος ότι ο Φωκας δώσε τις καλές του εμπνεύσεις σε 1-2 τραγούδια και στα αλλά όχι. Για αυτό, είμαστε σίγουροι ότι ο Φωκας θα είναι για όλους ανεξαιρέτως και όχι π.χ. για όσους δεν έχουν βρει ήδη ή δεν έχουν τη δυνατότητα να βρουν χορογράφο?
Kαλα ειλικρινά τώρα? Αυτό είναι δικαιοσύνη ή ισοπέδωση ή και τα δύο και ταυτόχρονα καταφωρη παράβαση των όρων του διαγωνισμού? Είναι ΑΝΟΙΧΤΟΣ τελικός. Ο ανοιχτός τελικός γίνεται για να διαλέξουμε το καλύτερο τραγούδι, την καλύτερη φωνή αλλά ΚΑΙ την καλύτερη σκηνική εμφάνιση. Είναι δυνατον ο τάδε καλλιτέχνης να έχει ονειρευτεί με τον Χ τρόπο το τραγούδι του στη σκηνή και να έρθει η ερτ και να του πει κάτι που ΔΕΝ αναγράφεται στην προκήρυξη ότι δηλαδή θα στο σκηνοθετήσει και χορογραφησει ο άνθρωπος που θα βάλω εγώ ή η εταιρία παραγωγής?? Τελείως αντισυμβατικό και παράνομο. Τότε με την ίδια λογική, να μην στέλνει ο καθένας το τραγούδι που επιθυμεί από τον συνθέτη της επιλογής του αλλά να κάνει με το ζόρι η ερτ τη διανομή των τραγουδιών, κατά το δοκούν!!! Λες και δεν υπάρχει ανισότητα και με τα τραγούδια όταν για παράδειγμα αυτός που έχει χρήματα να διαθέσει, αναθετει σε κορυφαίο συνθέτη και ενορχηστωτή/παραγωγό να του γράψει και δημιουργήσει τη συμμετοχή του! Τι άλλο θα ακούσω ειλικρινά!!! Θεωρώ ότι δεν υπάρχει περίπτωση να ισχύει αυτό γιατί η ερτ θα έχει μεγάλα νομικά προβλήματα.
Υγ: Στο θεωρητικό σενάριο που κάτι τέτοιο ίσχυε, ποιος εγγυάται ότι το ένα άτομο που θα αναλάβει να χορογραφησει ΚΑΙ τους 12, δεν θα ευνοήσει μια συγκεκριμένη για παράδειγμα συμμετοχή (σσ: ηθελημένα ή όχι)? Το αλάθητο έχει? Ελεύθερο ανταγωνισμό έχουν οι σύγχρονες δημοκρατικές διαδικασίες. Διαφορετικά, αν η ερτ επιθυμούσε άλλου τύπου πρακτικές, ας το έλεγε ξεκάθαρα στην προκήρυξη.
Καλο θα ηταν η ανακοινωση των 12φιναλιστ να ηταν μεχρι τα Χριστουγεννα..για να προλαβουν να ετοιμαστουν..
Πίστευα ότι θα μαθαίναμε τους 12 φιναλίστ πριν από τα Χριστούγεννα αλλά θα συμφωνήσω με κάποια σχόλια ότι θα μπορούσε η ΕΡΤ να κάνει τον τελικό από μέσα μέχρι τέλη Φεβρουαρίου
O Γιαννης Αργυριου θα συμφωνησει μαζι μου. Καλο ειναι που ο τελικος γινεται νωρις για να προλαβει ο καλλιτεχνης να ετπιμαστει σε ολα στο 100% για τον Μαιο..Αντε να δεχθω μεχει 10 Φεβρουαριου. Οχι ομως αργοτερα.
Η ερτ να υποχρεώσει όλους τους συμμετέχοντες στον τελικό να έχουν τον ίδιο ΧΟΡΟΓΡΑΦΟ, δεν μπορεί να το κάνει. Δεν μπορεί. Δεν το προβλέπει η προκήρυξη και επιπροσθέτως πάει κόντρα μια ενδεχόμενη τέτοια εκ των υστέρων απόφαση και στα διδάγματα της κοινής πείρας από ανάλογες εκδηλώσεις (σσ: δηλαδή διαγωνιστικες διαδικασίες για εκλογή της συμμετοχής που θα εκπροσωπήσει μία χώρα στη Eurovision). Ως εκ τούτου, δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει κάτι τέτοιο γιατί θα έχει πρόβλημα η ερτ στα δικαστήρια (σσ: ξεκάθαρη περίπτωση καταχρηστικότητας σε περίπτωση που η ερτ ισχυριστεί ότι μέσα στους κανονισμούς λέει ότι μπορεί να αλλάζει ή να τροποποιει μονομερώς τέτοια ουσιώδη ζητήματα που δεσμεύουν υπέρμετρα την ατομική καλλιτεχνική ελευθερία).
Αυτό που προφανώς θα γίνει είναι να έχουν όλοι τον ίδιο σκηνοθέτη δηλαδή τα πλάνα και η σκηνοθετικη προσέγγιση ( και ΜΟΝΟ) θα είναι από έναν άνθρωπο, αυτόν που θα αναλάβει να σκηνοθετήσει τον ελληνικό τελικό. Αυτό επιτρέπεται με βάση τα διδάγματα της κοινής πείρας από ανάλογες εκδηλώσεις (για επιλογή τραγουδιού εκπροσώπησης χώρας μέσα από ζωντανή διαγωνιστικη διαδικασία) σε Ελλάδα και εξωτερικό. Έτσι δηλαδή, μόνο αυτό μπορεί να θεωρήσει ένα μελλοντικό δικαστήριο ότι δεν είναι αντισυμβατικο, παράνομο ή καταχρηστικο. Το να υπάρχει ένας σκηνοθέτης. Όμως ο κάθε καλλιτέχνης φυσικά και θα μπορεί να επιλέξει να χορογραφηθεί από δικό του χορογράφο αφού ανήκει στα πασιδηλα γεγονότα (σσ:αυτά που δεν χρειάζεται καν απόδειξη στα δικαστήρια) ότι σε μια διαγωνιστική ζωντανή διαδικασία, μεταξύ πολλών υποψηφίων δηλαδή, για επιλογή της συμμετοχής που θα εκπροσωπήσει χώρα στη Eurovision, αυτά που διαφοροποιουν μια συμμετοχή από την άλλη είναι το τραγούδι, η ερμηνεία και η χορογραφία (δηλαδή ο βασικός πυρήνας της σκηνικής εμφάνισης).
Δεν νομιζω οτι διαβασες καλά τους κανονισμους ούτε εσυ: ” η «Ε.Ρ.Τ. Α.Ε.» έχοντας την ευθύνη της οργάνωσης και επιλογής του τραγουδιού της ελληνικής συμμετοχής, έχει το δικαίωμα να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για τη διασφάλιση του καλύτερου δυνατού καλλιτεχνικού αποτελέσματος”.
Μιλάμε για ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα, πέραν απο διαγωνισμό, που έχετε δει πραγματικα σε ποιο κανάλι, να φέρνει ο καθ ένας όποιον σκηνοθέτη επιθυμεί. Προφανώς ο οποισδήποτε μπορεί να έχει όποιον σκηνοθετή-συνεργάτη κλπ επιθυμεί. Αυτό όμως που θα παρουσιάσει θα πρέπει να είναι τουλάχιστον αποδεκτό και να έχει την εγκριση του σκηνοθέτη του σόου. Το ίδιο ακριβως συμβαινει κ στην Eurovision. Τπτ δεν γίνεται, τπτ δεν αλλαζει χωρις την εγκριση του σκηνοθέτη του σόου. Η ΕΡΤ δίνει φέτος πραγματικα τη δυνατότητα σ εόλους, να διαγωνισθούν κ να το διεκδικήσουν με όσο το δυνατόν τους ίσους όρους. Ποιοι πιστευετε απο τους 187 θα είχαν την δυνατότητα να έχουν σκηνοθέτη. Οχι πάνω απο 20-30. Μιλαμε για μία δημοσια τηλεόραση, που πρέπει να φροντίζει κ αυτες τις δυνατοτητες. Επισης διαβασε κ προς το τέλος τι αναφέρει για την αλλαγη των όρων της προκηρυξης κ ποσο αυτη μπορει να γινει ή όχι. Μην τρελαινεστε κ αφηστε την γκρινια κ τη μιζέρια, γτ με διαφορα παίρνουμε τα σκήπτρα απο τους Ισπανους φέτος.
Για χορογράφο μιλήσαμε. Διότι κάποιοι στα σχόλια γράψατε ότι “δεν πειράζει που δεν θα έχουν χρόνο οι φιναλίστ να δουλέψουν τη χορογραφία τους αφού και τις 12 θα τις κάνει ο ευαγγελινος”. Αυτο δεν ισχύει.
Ο κάθε καλλιτέχνης φυσικά και έχει το δικαίωμα, όπως επιτάσσει ο διαγωνισμός και η ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας, να έχει τη χορογραφία που επιθυμεί στο τραγούδι του από τον ΧΟΡΟΓΡΑΦΟ της επιλογής του. Το ότι η ερτ θα ενημερώσει τους καλλιτέχνες 20 μέρες πριν για το αν θα διαγωνιστούν ή όχι στον ελληνικό τελικό, δείχνει για άλλη μια φορά την ελληνική προχειρότητα και κακομοιριά.
Ούτε να ραφτούν δεν προλαβαίνουν οι καλλιτέχνες και ούτε να δημιουργήσουν και να προβάρουν επαρκώς τις χορογραφίες τους με τον χορογράφο που θα αναζητήσουν μετά τις αρχές Γενάρη!!!
Κατά το άρθρο 281 ΑΚ, η άσκηση του δικαιώματος απαγορεύεται αν υπερβαίνει προφανώς τα όρια που επιβάλλουν η καλή πίστη ή τα χρηστά ήθη ή ο κοινωνικός ή οικονομικός σκοπός του δικαιώματος. Κατά την έννοια της διάταξης αυτής, το δικαίωμα θεωρείται ότι ασκείται καταχρηστικώς, όταν η συμπεριφορά του δικαιούχου που προηγήθηκε ή η πραγματική κατάσταση που διαμορφώθηκε κατά το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε, χωρίς κατά νόμο να εμποδίζουν την γένεση ή να επάγονται την απόσβεση του δικαιώματος, καθιστούν μη ανεκτή τη μεταγενέστερη άσκησή του, κατά τις περί δικαίου και ηθικής αντιλήψεις του μέσου κοινωνικού ανθρώπου.
Καταχρηστικοί, ενδεικτικά, έχουν κριθεί όροι σύμβασης προσχώρησης, που, μεταξύ άλλων, (α) επιφυλάσσουν στον δικαιούχο το δικαίωμα μονομερούς λύσης ή τροποποίησης της σύμβασης χωρίς ορισμένο ειδικό και σπουδαίο λόγο, (β) επιβάλλουν υπέρμετρη οικονομική επιβάρυνση στον αντισυμβαλλόμενο ή και ζημία, για λόγο που δεν εμπίπτει στη σφαίρα ευθύνης του.
Σύμβαση προσχώρησης είναι εκείνη, κατά την οποία ο συμβαλλόμενος έχει το δικαίωμα ή μη της σύμβασης, αλλά σε περίπτωση που αποφασίσει να συμβληθεί με συγκεκριμένο αντισυμβαλλόμενο, προσχωρεί σε, εκ των προτέρων διατυπωμένους από τον αντισυμβαλλόμενό του συμβατικούς όρους.
Όταν υπάρχουν καταχρηστικοί όροι σε μια σύμβαση προσχώρησης, αυτοί ΔΕΝ δεσμεύουν το ”αδύναμο” μέρος (σσ : καλλιτέχνες στην προκειμενη περίπτωση) που δεν είχε και τη δυνατότητα να τους διαπραγματευτεί και το αρμόδιο δικαστήριο κηρύσσει την ακυρότητά τους.
Καλά επειδη το εργο το έχουμε ξαναδει στην πράξη κι όλας , κράτα όχι μικρό καλάθι, μην κρατάς καθόλου. Επισης δεν ειναι δυσμενής όρος κατά την κοινη λογικη τογ εγονος πως η ΕΡΤ δινει σκηνοθετη σε όλους κ σε αυτούς ακόμη μάλιστα που δεν εχουν τη δυνατοτητα. Επισης ο χρόνος είναι κάτι πολύ σχετικό, ειδικα στα τηλεοπτικα πράγματα της χώρας κ τέλος εσυ όπως κ εγω, δεν γνωρίζουμε το ποτε κ τι πληροφορουνται οι καλλιτεχνες. Σιγουρα πάντως κανενα δικαστηριο δεν θα κρινει καταχρηστικο κάτι τετοιο, αλλα ακομα κ στο απιθανο σενάριο να τον κρίνει, θα ειναι πλέον πολύ αργά …
Συγνωμη αλλα δεν πρεπει τουλαχιστον αυτοι που θα ειναι στους 12 να το γνωριζουν πριν τις 15 δεκεμβριου?
Να ανακοινωθουν οι υποψηφιοι το πρωτο δεκαημερο στο κοινο ενταξει, αλλα στους ιδους δεν πρεπει να τα ανακοινωσουν τουλαχιστον αυτην την εβδομαδα? Ποτε θα προλαβουν να προετοιμαστουν ειδικα αν κρινουμε οτι πεφτουν και οι γιορτες και τιποτα δεν θα λειτουργει. Εγω βλεπω δυο καταστασεις, ειτε ειναι ολα οτι να ναι και δεν τους ενδιαφερει, ειτε εχουν αποφασισει ποιος θα παει και προσπαθουν να καψουν τους υπολοιπους. Ειναι πολυ συντομα τα χρονια περιθωρια αν υπολογισουμε οτι μεσα στους 187 ειναι και μη επαγγελματιες που μπορει να βγουν στους 12. Ξερεις κανεις αν καποιος απο τους 12 εχει παρει καποια ενημερωση?
Ναυτία μου ήρθε με την ελληναράδικη μιζέρια, γκρίνια, φαγωμάρα και κομπλεξαρία καποιων απο πάνω. Η Ερτ..η Ερτ.. η προθεσμία.. ο χορογράφος.. η ισότητα.. η Ερτ.. η Ερτ.. ο Φωκάς, το όνειρο του καθενος.. ο Φωκας.. ο Φωκάς.. και ΤΟ ΚΑΚΟ ΣΑΣ ΤΟ ΧΑΛΙ!! Να κάνει έτσι άραγε ο Λιθουανός φαν και ο Πολωνός που δεν είχε να φάει πριν 20 χρόνια; (δεν αναφέρω καν τον κυριλέ με παιδεία Δανό). Δεν νομιζω να κάνουν έτσι.. αντιθέτως εμείς, μόνες πια στην Ε.ε., φτωχάλες, ξινές κακομούτσουνες και μίζερες!!
Λοιπόν, επειδή κατά τα φαινόμενα η Ερτ θέλει να διασφαλίσει ένα μίνιμουμ θεάματος, δεν μπορεί να αφήσει την κάθε κουλή χορογράφο απο τα Πατήσια να κάνει ό,τι της κατέβει στο κεφάλι με τον καλλιτέχνη που θα συνεργαστεί. Ας κάνει ο Φωκάς ό,τι ξέρει για ένα 2ωρο σόου και ας πάρει μετά ο καλλιτέχνης όποιον χορογράφο θέλει. Πού νομιζετε πια ότι είμαστε; Πόσοι νομιζετε ότι μπορουν να αντικαταστήσουν τον Φωκά; Οριστε ακούω ονόματα με ολες τις ξερόλες..
Λες πράγματα ανεδαφικα. Είναι διαγωνισμός και ψηφίζει και το κοινό. Το κοινό δεν ψηφίζει μόνο τραγούδι και ερμηνεία. Ψηφίζει ολο το πακέτο. Ψηφίζει και χορογραφία. Όπως συμβαίνει σε όλους τους εθνικούς τελικούς αλλά και τη Eurovision το Μάιο.
Αν δεν υπήρχε χορογραφία και σκηνική ιδέα, τότε δεν θα είχαν βγει νικητές ούτε τα μισά τραγούδια που νίκησαν στη Eurovision τα τελευταία 25 χρόνια. Ο λόγος που έχουμε ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ φέτος είναι για να συγκρίνει ο τηλεθεατής τραγούδια, ερμηνειες ΚΑΙ σκηνικες ιδέες/χορογραφίες και να διαλέξει πιο “πακέτο” είναι πιο ανταγωνιστικό για να τα πάει καλύτερα στο διαγωνισμό. Αν αλλάζουμε, εκ των υστέρων όπως υποστηρίζεις, εξ ολοκλήρου αυτό που ψήφισε το κοινό (πχ μέσω ολοκληρωτικής αλλαγής του τραγουδιού ή της χορογραφίας/σκηνικής ιδέας) , τότε δεν έχει νόημα ο διαγωνισμός. Ας κάνει μονίμως η ερτ απευθείας αναθέσεις (για να αποκτήσουμε και τέταρτο αποκλεισμό γιατί οι επιλογές της μάς έχουν χαρίσει απλόχερα ήδη τρεις).
Η φετινή διαδικασία είναι η καλύτερη δυνατή με την έννοια ότι η ΕΡΤ επιστρέφει στα ευρωπαϊκά δεδομένα και δίνει την ευκαιρία σε κάθε καλλιτέχνη να παρουσιάσει την πρόταση του. Θα έχουμε τραγουδάρες. Να ξέρετε ότι 4-5 τραγούδια σίγουρα θα είναι πολύ δυνατά, σε επίπεδο να μπουν δεκάδα τελικού στην Eurovision. Για εμένα όποιος νιώθει ότι είναι σπουδαίος τραγουδιστής στην Ελλάδα έπρεπε να συμμετάσχει. Τουλάχιστον για την εμπειρία, να έχει να το λέει. Να δει τις δυνατότητες του. Αν είναι όλα κομπλέ στην διαδικασία, θα δούμε φωνάρες και πολύ ωραία τραγούδια. Υπενθυμίζω ότι η Antique το 2001 ναι είχαν κάνει επιτυχία και πιο πριν, αλλά ήταν νέα παιδιά και είχαν το καλύτερο τραγούδι της Eurovision εκείνη την χρονιά, άσχετα αν δεν νίκησαν για άλλους λόγους και βγήκαν τρίτοι. Όποιος ακούσει τα τραγούδια η Ελλάδα έπρεπε τότε να νικήσει.
Αν και η ΕΡΤ προσπαθεί όλα να τα κάνει με διαφάνεια και μπράβο της , είναι μεγάλο λάθος τα χρονικά διαστήματα. Καταλαβαίνω ότι έχουμε Χριστούγεννα και γιορτές. Αλλά, δεν μπορείς μέσα σε ένα εικοσαήμερο να αναγκάσεις άτομα από όλο τον κόσμο που εξέφρασαν ενδιαφέρον να κάνουν προετοιμασία και να συμμετάσχουν στον τελικό, ούτε παιδιά τα οποία είναι πιο άπειρα και μπορεί να έχουν ένα καταπληκτικό τραγούδι. Για εμένα, ο τελικός πρέπει να γίνει μέσα με τέλη Φεβρουαρίου αν οι καλλιτέχνες ανακοινωθούν τον Ιανουάριο.
Καταλαβαίνω ότι δεν ήθελαν να περιορίσουν τους καλλιτέχνες στα Χριστούγεννα για τις δουλειές τους και καλά κάνουν, αλλά ο τρόπος της διαδικασίας και ότι θα έρθουν αγωνιζόμενοι από τους ομογενείς, επιβάλλει τουλάχιστον ένα μήνα διαφορά από την ανακοίνωση. Μπορεί να μην βρουν καν εισιτήρια για το ταξίδι στην Ελλάδα. Δεν είναι σε όλα ένα ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη, 1.30 ώρα πάνε έλα και δεν είναι μόνο Αθήνα η Ελλάδα. Δεν ξέρω καθόλου τι συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις και δεν έχω διαβάσει τους κανονισμούς. Ελπίζω να έχουν βρεθεί λύσεις. Όλοι έχουμε καταλάβει ποιος με ποια είναι το φαβορί και φαίνονται και εξαιρετικά παιδιά, όπως όλοι έχουμε καταλάβει και ποιος από τους “ήρωες” θα νικήσει φέτος στον διαγωνισμό γενικότερα, αλλά δώστε παρακαλώ ευκαιρία στους ομογενείς να δείξουν την αγάπη τους και όπως και τα νέα παιδιά και τους πιο μεγάλους σε ηλικία τραγουδιστές που συμμετέχουν, να αναδείξουν το ταλέντο τους. Εύχομαι πολλοί νέοι τραγουδιστές να έχουν αφετηρία από αυτόν τον διαγωνισμό για μια πολύ καλή μουσική καριέρα. Επίσης, ολόκληρος διαγωνισμός της Eurovision και έχει προθεσμία επτά μήνες, δεν θα πει κανείς τίποτα αν ο τελικός πάει στα μέλη ή στα τέλη Φεβρουαρίου. Πραγματικά, περισσότερα θα είναι τα θετικά σχόλια. ΕΡΤ κάνε καλές επιλογές με διαφάνεια και άνοιξε και το ραδιόφωνο το eurovision ert και θα είσαι η καλύτερη.
Μ’αυτά και μ’αυτά, μετά από όλα τα σχόλια που προηγήθηκαν εγώ ένα έχω να πω και να ανακράξω: Έναρξη Γιουροβιζιονίων 2025!
Θα συμφωνήσω με τους περισσότερους εδώ ότι η ανακοίνωση θα πρέπει να γίνει πριν τις γιορτές. Ειδικά για τους καλλιτέχνες είναι πολύ σημαντικό να ξέρουν από νωρίς αν θα συμμετέχουν στον εθνικό τελικό. ΕΡΤ είναι αυτή, δυστυχώς δεν μπορεί να τα κάνει όλα τέλεια. Ισχύει τελικά ότι ότι θα μας τους παρουσιάσει μέσα από μια ειδική εκπομπή;;