Editorial: Ο εθνικός τελικός επιστρέφει απόψε στην ΕΡΤ | Ήρθε για να μείνει ή όχι;
Σε λίγες ώρες θα γνωρίζουμε τον εκπρόσωπο της Ελλάδας, καθώς και το τραγούδι που θα μας εκπροσωπήσει στη Eurovision 2025. Αυτή τη φορά, όχι μέσω απευθείας ανάθεσης ή εσωτερικής επιλογής, όπως μας είχε συνηθίσει η ΕΡΤ τα τελευταία δέκα χρόνια, αλλά μέσα από έναν εθνικό τελικό, στον οποίο είχαν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν όλοι. Είναι, όμως, ένα one-night show, ή μήπως ο εθνικός τελικός ήρθε για να μείνει;
Αν και είναι ακόμα νωρίς για να απαντηθεί αυτό το ερώτημα, το βέβαιο είναι ότι η απόφαση της δημόσιας τηλεόρασης να δώσει την ευκαιρία σε δεκάδες καλλιτέχνες να διεκδικήσουν την ελληνική εκπροσώπηση αποτελεί ένα θετικό βήμα. Πρόκειται για μια κίνηση εξωστρέφειας και εκπλήρωσης του ρόλου της ΕΡΤ, η οποία οφείλει να προσφέρει ίσες ευκαιρίες σε όλους.
Πολλοί εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους για το γεγονός ότι στη διαδικασία συμμετείχαν κυρίως μη δημοφιλή ονόματα. Όμως, πώς θα μπορούσε να συμβεί διαφορετικά, όταν τόσα χρόνια η ΕΡΤ συνήθιζε να επιλέγει γνωστούς καλλιτέχνες μέσω απευθείας αναθέσεων; Μόνο εάν ο εθνικός τελικός καθιερωθεί ως θεσμός, θα αρχίσουν σταδιακά να συμμετέχουν και τα μεγαλύτερα ονόματα, αφού θα γνωρίζουν πως αυτή είναι η μόνη οδός για να εκπροσωπήσουν τη χώρα στον διαγωνισμό. Χρειάζεται, λοιπόν, υπομονή και επιμονή.
Φυσικά, δεν έλειψαν τα αρνητικά σχόλια σχεδόν για κάθε πτυχή του εθνικού τελικού—από την επιλογή των παρουσιαστών και τη σκηνή, μέχρι τον τρόπο παρουσίασης των αποτελεσμάτων και κάθε άλλη λεπτομέρεια.
Έχει κάνει τα πάντα σωστά η ΕΡΤ; Σαφέστατα, όχι. Ας δώσουμε, όμως, τον χώρο και τον χρόνο στην παραγωγή και τους ανθρώπους της δημόσιας τηλεόρασης να παρουσιάσουν το αποτέλεσμα της δουλειάς τους και ας το κρίνουμε αυστηρά… αλλά μετά.
Τόσα χρόνια, η συντριπτική πλειονότητα των eurofans ζητούσε επιτακτικά τη διοργάνωση ενός εθνικού τελικού. Και τώρα, ξαφνικά, θέλουμε να φτάσουμε στο επίπεδο του Melodifestivalen ή του Sanremo από την πρώτη κιόλας χρονιά. Αυτό, προφανώς, δεν είναι ούτε ρεαλιστικό ούτε δίκαιο.
Κλείνοντας—καθώς ετοιμάζομαι κι εγώ σιγά-σιγά για το Christmas Theater—θα ήθελα να σας ευχαριστήσω από καρδιάς. Για μία ακόμη φορά, σε αυτές τις σημαντικές γιουροεξελίξεις για την Ελλάδα, ήσασταν όλοι εδώ.
Ένα μεγάλο «ευχαριστώ» και στους καλλιτέχνες που, αυτούς τους μήνες, βρήκαν στο Eurovisionfun ένα φιλόξενο σπίτι. Στις δισκογραφικές εταιρείες, για την άψογη συνεργασία μας. Και, φυσικά, στην ΕΡΤ, για την άμεση επικοινωνία που είχαμε.
Όλες οι εξελίξεις, αποκλειστικές και μη, βρέθηκαν στο Eurovisionfun, αποδεικνύοντας—χάρη σε εσάς—ότι το σπίτι της Eurovision στην Ελλάδα είναι εδώ και μεγαλώνει μέρα με τη μέρα!
Ραντεβού σε λίγο στο Christmas Theater—και κάτι μου λέει πως αυτή δεν θα είναι η τελευταία φορά…
Καλή μας διασκέδαση!
Ελλάδα, καλή επιτυχία!
Εμείς ευχαριστούμε για την έγκυρη και αστραπιαία ενημέρωση
Όταν αποφασίζεις να κάνεις εθνικό τελικό μετά από τόσα χρόνια το κάνεις οργανωμένα, προγραμματισμένα και με προδιαγραφές 2025 και όχι 2011. Αλλιώς δίνεις λαβές για κριτική και σχόλια ότι ο λόγος που το έκανες δεν ήταν για να αναβαθμίσεις το προιον που λέγεται γιουροβίζιον και να αναθερμάνεις το ενδιαφέρον του κοινού αλ΄λά για να πετάξεις κάπως από πάνω σου την ευθύνη της επιλογής που οδήγησαν σε γκρίνιες και παράπονα τα δύο τελευταία χρόνια κυρίως. Δεν νομίζω ότι οι περισσότεροι είχαν βλέψεις για Melodifestivalen ΄ή San Remo αλλά έναν decent εθνικό τελικό. Και μπορεί η ΕΡΤ να μην είχε την εμπειρία ή το know how αλλά το είχε η εταιρία παραγωγής που πλήρωσε και που κάνει μουσικά events εδώ και δεκαετίες. Εισιτήρια για την παρουσία κοινού και φανς, παρουσίαση των αποτελεσμάτων όπως σχεδόν σε όλους τους εθνικούς τελικούς, δυνατότητα χρήσης προπς και καλ΄ύτερη σύνθεση επιτροπής για μεγαλύτερη συμπερίληψη και αντιπροσωπευτικότητα θα μπορούσαν να τα κάνουν. Επίσης όταν ενδιαφέρεσαι για το προιόν δεν το βάζει σε μέρα και ώρα απέναντι από Ολυμπιακό ΠΑΟΚ και Παναθηναικό στην Ευρώπη. Ας το έβαζαν την επόμενη βδομάδα που δεν έχει τίποτα. Ας μείνουμε στο ότι επέστρεψε και θα έχουμε ένα βράδυ να περάσουμε όμορφα. Χρειάζεται να αλλάξουν πολλά ακόμα. Δεν είμαι σίγουρος ότι υπάρχει όρεξη και θέληση για κάτι παραπάνω από διεκπεραιωτικούς τελικούς με βάση τα φετινά δεδομένα. Αν επίσης δεν έρθουν καλά αποτελέσματα για δυο τρεις συνεχόμενες χρονιές θα στραφεί πάλι στις αναθέσεις. Ακούγομαι γκρινιάρης αλλά δεν έχω τέτοια πρόθεση.
EΓΩ ΝΑ ΣΥΓΧΑΡΩ ΕΣΑΣ ΠΟΥ ΠΑΝΤΑ ΜΑΣ ΔΙΝΕΤΕ ΒΗΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΓΝΩΜΗΣ. ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΓΙΑ ΤO ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΗΣ EUROVISION!
Στην Ελλαδα σιγουρα ευχομαστε καλη Επιτυχία,στη ΕΡΤ ομως οτι της αξιζει!
187 Συμμετοχές,12 τελειως αυθαίρετες στον Τελικο!
Anarotiemai posoi tha psifizan “kanena apo afta na min paei” an borousan!
Ασχετο. Γνωριζει κάποιος τι θεση εχει η Ελλάδα στο oddschecker΄; γιατι στο eurovisionworld μπήκαμε δεκάδα
Στην ένατη θέση είμαστε εκεί.
Πολύ ωραίο άρθρο! Από τα καλύτερά σου Γιάννη!
Έως και τώρα (βγήκε η σαττι) είναι βαρετός κ τελικος και η σκηνή ασχολιαστη…
Βέβαια δεν θα διαγωνιστούν αυτα στην Ελβετία …..
Αλλά αρκετά προχειρότητα …ακόμη και τα κείμενα που λένε ο Σάκης με την Ελενα….
Οι περισσότερες συμμετοχές είναι από αδύναμες έως αδιάφορες