Ουκρανία: Με τους Go_A στο Ρότερνταμ!
Ολοκληρώθηκε πριν από λίγο ο μεγάλος τελικός του Vidbir 2020, με τους Go_A και το τραγούδι “Solovei” να ταξιδεύουν στο Ρότερνταμ τον ερχόμενο Μάιο.
Παρουσιαστής της βραδιάς ήταν και φέτος Sergey Pritula, ενώ η διοργάνωση θα έλαβε χώρα στο Palace of Culture KPI, το Μέγαρο Μουσικής Κιέβου.
Τη βραδιά άνοιξε ο θρύλος της Eurovision, Verka Serduchka με ένα απολαυστικό medley.
Οι υποψήφιοι
Συνολικά 6 συμμετοχές διαγωνίστηκαν απόψε για τo χρυσό εισιτήριο που οδηγεί στο Ρότερνταμ.
Οι συμμετοχές εμφανίστηκα με την εξής σειρά:
KRUTЬ – “99”
Jerry Heil – “Vegan”
GO-A – “Solovei”
David Axelrod – “Horizon”
Khayat – “Call For Love”
TVORCHI – “Bonfire”
Κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας είδαμε τις Jamala και Tina Karol να ερμηνεύουν μερικές από τις νέες τους επιτυχίες.
Τα αποτελέσματα
Την κριτική επιτροπή απαρτίζουν οι:
- Tina Karol – Τραγουδίστρια, ηθοποιός και παρουσιάστρια – Εκπρόσωπος της χώρας στην Eurovision 2006 (7η θέση)
- Andriy Danylko – Ηθοποιός, κωμικός που υποδύεται την Verka Serduchka – Εκπρόσωπος της χώρας στην Eurovision 2007 (2η θέση)
- Vitaliy Drozdov – Παραγωγός media
Το αποτέλεσμα κρίθηκε από την 50%-50% αναλογία της ψηφοφορίας του τηλεοπτικού κοινού και της κριτικής επιτροπής.
Η Ουκρανία στην Eurovision
Η Ουκρανία έκανε το ντεμπούτο της στο Διαγωνισμό το 2003 και από το 2004 που θεσπίστηκε το σύστημα των Ημιτελικών, είναι μία από τις δύο χώρες που έχει προκριθεί από όλους τους Ημιτελικούς που έχει συμμετάσχει. Θεωρείται από τις πιο πετυχημένες χώρες του Διαγωνισμού μιας και κατέχει δύο νίκες και έχει πλασαριστεί ακόμα επτά φορές στην πρώτη δεκάδα. Το πρώτο τρόπαιο για την Ουκρανία ήρθε κιόλας στην δεύτερη συμμετοχή της χώρας, το 2004, με τη Ruslana και το “Wild Dances” και ξανά το 2016 με τη Jamala και το τραγούδι “1944”. Η χειρότερη θέση που έχει λάβει ποτέ η Ουκρανία είναι η 24η, στην εντός έδρας διοργάνωσή τους, το 2017. Πέρυσι, η νικήτρια Maruv, με το τραγούδι “Siren Song” , αποφάσισε να μην διαγωνισθεί στο Τελ Αβίβ, λόγω του περιβόητου σκανδάλου με την δημόσια τηλεόραση που στοίχειωσε τον εθνικό τελικό και οδήγησε στην απόσυρση της χώρας από την Eurovision 2019.
Η Ουκρανία όμως επέστρεψε και θα διαγωνισθεί στο δεύτερο μισό του Πρώτου Ημιτελικού στις 12 Μαίου.
Solovei ’99 και call for love ξεχώριζαν από την αρχή. Προσωπικά είχα λατρέψει από τα τρία το solovei και μάλιστα μου έκανε εντύπωση που στα στοιχήματα ήταν τόσο χαμηλά για νίκη.
Ακόμα μια εξαιρετική συμμετοχή από την Ουκρανία. Σύγχρονη αλλά χωρίς να χάνει την ταυτότητα της! 9.5/10 από εμένα και 2ο στην κατάταξη μου μετά φυσικά από την Λιθουανία.
Λουτρό αίματος προβλέπεται ο 1ος ημιτελικός…
Εως και ενοχλητικό θα το χαρακτήριζα το τραγούδι της Ουκρανίας. Δεν θα με εκπλήξει αν δεν περάσει στον τελικό.
Χτυπάω το κεφάλι μου στον τοίχο που δεν έπαιξα να νικήσει το Solovey με απόδοση 68!!!! και 1% πιθανότητες νίκης στην στοιχηματική. “Το βλεπες το παιξες?” Είχα σχολιάσει ότι βλέπω να κερδίζει το Solovey. Για μένα ήταν το καλύτερο live και ένα τραγούδι που από τις στούντιο βέρσιον είχα μέσα στα 3 αγαπημένα μου από Ουκρανία.
Εμένα μου αρέσει αυτό το φολκ παραδοσιακό κομμάτι συνδυασμένο με beat. Μου φαίνεται καλύτερη πιο ολοκληρωμένη και πιο σύγχρονη προσέγγιση από την ανάλογη προσπάθεια της Πολωνίας πέρυσι. Αυτού του είδους οι προτάσεις ή που θα αρέσουν μαζικά (Βουλγαρία 2007, Ρωσία 2012) ή που θα πατώσουν. Τεσπά, εμένα μου αρέσει, μου θυμίζει δικά μας παραδοσιακά κομμάτια από Ήπειρο ή Θεσσαλία πειραγμένο στο σήμερα. Να στείλουμε Villagers of Ioannina, Γης Μαδιάμ, Thrax Punks κτλ κτλ
Ήμουν εξαρχής μεταξύ του 99 και του Solovey. Ουδέποτε κατάλαβα τον παράφωνο χλιμίτζουρα Khayat. Ενδεχομένως επελέγη το καταλληλότερο για τον διαγωνισμό, αφού το 99 θα ήταν πιο “βραδείας καύσεως” για τους τηλεθεατές.
Η νεκρανάσταση του Horehronie σε διασκευή με μια essence από Tulia χωρίς την τετραφωνία.
Εκτός τελικού!!
Εδώ πέρσι οι Tulia έχασαν τη πρόκριση για 1 βαθμό. Δε νομίζω να δυσκολευτεί φέτος η Ουκρανία.
Ο Khayat ήταν εμφανώς βελτιωμένος και πολύ καλύτερος στον τελικό τουλάχιστον. Το συγκεκριμένο τραγούδι μου αρέσει πολύ στο στούντιο, αλλά στο live η έμφαση στη συγκεκριμένη φωνητική τεχνική της ανατολικοευρωπαϊκής παραδοσιακής μουσικής μάλλον δεν θα λειτουργήσει για τον πολύ κόσμο όπως δεν λειτούργησε για την Πολωνία πέρσι. Με τον Khayat σίγουρα θα τα πήγαιναν πολύ καλύτερα.
Όσο για τα αποτελέσματα που από τον ημιτελικό στον τελικό έγιναν …αγνώριστα και ειδικά όσον αφορά την κριτική επιτροπή (τα δύο τραγούδια που είχαν βρεθεί στη δεύτερη θέση του ημιτελικού τους, κατάφεραν τελικά να καταλάβουν τις δύο πρώτες θέσεις του τελικού) τα αφήνω ασχολίαστα. Μεθοδεύσεις με σκοπό να ενθαρρύνουν τη μαζική ψήφο του κοινού που δεν τιμούν κανένα….