Sanremo 2021: Οι δισκογραφικές εταιρείες ζητούν να ψηφίζουν μόνο οι μουσικοί συντάκτες από τους δημοσιογράφους!
Η RAI ανακοίνωσε τις ημερομηνίες του 71ου Φεστιβάλ του Sanremo και μπορεί να φαίνεται ότι είμαστε ακόμα μακρυά, αυτό όμως δεν εμποδίζει τους εμπλεκόμενους να έχουν ξεκινήσει ήδη τις διεργασίες. Η FIMI, η ένωση των ιταλικών δισκογραφικών, σε επίσημο αίτημα της, ζητά από τον Amadeus που θα είναι και το 2021 ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ, να περιορίσει το δικαίωμα ψήφου των δημοσιογράφων, μόνο σε αυτούς που είναι μουσικοί συντάκτες.
Το διάστημα αυτό ο Amadeus με τους υπόλοιπους υπεύθυνος της RAI ετοιμάζουν τον κανονισμό του επόμενου φεστιβάλ, που όπως γράψαμε σε προηγούμενό μας άρθρο, θα πραγματοποιηθεί από τις 2 έως και τις 6 Μαρτίου. Με αφορμή λοιπόν αυτό, η FIMI σε επιστολή που απευθύνεται τόσο στη διοίκηση της RAI, όσο και στον Amadeus, ζητούν να επανακαθορισθούν τα ποσοστά συμμετοχής της ψηφοφορίας των δημοσιογράφων (Sala Stampa), αλλά και να περιοριστεί το δικαίωμα ψήφου μόνο στους μουσικούς συντάκτες και όχι σε όλους τους διαπιστευμένους, που καλύπτουν το Sanremo, από τον εξώστη του Teatro Ariston.
Ζητούμε από όσους ασχολούνται με τη μουσική καθ ‘όλη τη διάρκεια του έτους να έχουν δικαίωμα ψήφου. Μια ψηφοφορία για τα τραγούδια θα πρέπει να προκύψει από την αίθουσα Τύπου. Ωστόσο, με τον τρέχοντα μηχανισμό, ακόμη και επαγγελματίες και εφημερίδες που ασχολούνται με την τηλεόραση και την show bizz έχουν το δικαίωμα ψήφου.
εκπρόσωπος FIMI, για την ψηφοφορία του Sanremo 2021.
Μοναδική δισκογραφική εταιρεία που αντιδρά στην αλλαγή του υπάρχοντος συστήματος ψηφοφορίας είναι η Carosello Records, εταιρεία στην οποία ανήκει και ο φετινός νικητής Diodato, αλλά και άλλοι ανεξάρτητοι δημιουργοί.
Πιστεύω ότι το βάρος της ψηφοφορίας στην αίθουσα Τύπου υπήρξε θεμελιώδες αυτά τα χρόνια, καταφέρνοντας να βελτιώσουμε έργα και καλλιτέχνες που μέχρι πριν από λίγα χρόνια «συνθλίβονταν» από την κυριαρχία της τηλε-ψηφοφορίας.
εκπρόσωπος Carosello Records, για την ψηφοφορία του Sanremo 2021
H RAI παρακολουθεί όλες αυτές τις αντιδράσεις και σχεδιάζει προσεχτικά τον κανονισμό του επόμενου φεστιβάλ, έχοντας στο μυαλό της, τυχόν αρνητικές συνέπειες από την αλλαγή του συστήματος ψηφοφορίας προς την μία ή την άλλη κατεύθυνση.
Οι μουσικοί συντάκτες στην Ιταλία χαρακτηρίζονται συντηρητικοί ως προς τα μουσικά τους γούστα και αν έχουν δικαίωμα ψήφοι μόνο εκείνοι στην Sala Stampa, τότε είναι πολύ πιθανό το ρεύμα εκμοντερνισμού που κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια στο φεστιβάλ να ανακοπεί ανεπιστρεπτί.
Από την άλλη πλευρά οι υπέρμαχοι της αλλαγής τονίζουν, ότι οι δύο τελευταίοι νικητές καθορίσθηκαν αποκλειστικά από την ψηφοφορία των δημοσιογράφων, αποκλείοντας με αυτόν τον τρόπο την γνώμη του κοινού. Αυτό που υποστηρίζουν είναι η ενίσχυση της τηλεψηφοφορίας και ο εξορθολογισμός του συστήματος ψηφοφορίας σε αυτή την κατεύθυνση.
Ο κανονισμός του Sanremo 2021 δεν αναμένεται πριν το τέλος του καλοκαιριού, οπότε και θα γνωρίζουμε αν την Ιταλία θα εκπροσωπήσει στο Ρότερνταμ ο νικητής του φεστιβάλ ή θα επιλεγεί κάποιος άλλος τρόπος ανάδειξης του εκπροσώπου της χώρας στον διαγωνισμό της Eurovision.
Μείνετε συντονισμένοι στο Eurovision Fun για όλες τις εξελίξεις σχετικά με την ιταλική συμμετοχή στην Eurovision 2021!
Αυτό που πιστεύω εγώ είναι ότι σε οποιονδήποτε μουσικό διαγωνισμό πρέπει να υπάρχει κριτική επιτροπή από ειδικούς (συνθέτες, στιχουργούς, ερμηνευτές κλπ και όχι από κάποια ανθυποσελέμπριτυ, όπως δυστυχώς γίνεται σε πολλές περιπτώσεις στη γιουροβίζιον). Όσο πιο… “εξειδικευμένοι” είναι αυτοί οι ειδικοί, τόσο το καλύτερο. Τώρα αν αυτοί (στο Σανρέμο συγκεκριμένα) είναι πιο… “συντηρητικοί” ή πιο … “προοδευτικοί” (είναι σχετικά αυτά), σηκώνει συζήτηση.
Φυσικά πρέπει και το κοινό να έχει λόγο. Το 50-50 που ισχύει στη γιουροβίζιον είναι το ιδανικό κατα τη γνώμη μου.