Κώστας Τοπούζης – ARGO: ”O Victor πρέπει να κλείνει τα αυτιά του σε κάποια σχόλια όπως κάναμε και εμείς”!
Ο Κώστας Τοπούζης, ο λυράρης του συγκροτήματος ARGO που μας εκπροσώπησαν στην Eurovision 2016, με το τραγούδι Utopian Land, μίλησε στην «ΜΠΑΜ στο Ρεπορτάζ» και ανακάλεσε στη μνήμη μου τη δική τους συμμετοχή, επτά χρόνια πριν.
Φυσικά, αναφέρθηκε και στη φετινή μας συμμετοχή What They Say, με τον Victor Vernicos, που αποτέλεσε τον τρίτο αποκλεισμό της χώρας μας από τον Τελικό.
- Τι θυμάσαι πιο έντονα από την παρουσία σας στη Eurovision το 2016;
Το πιο έντονο που νιώσαμε ήταν όταν πατήσαμε το πόδι μας στην τεράστια σκηνή. Ήταν η μεγαλύτερη σκηνή και σίγουρα όλους μας είχε πιάσει ένα ρίγος.
- Οι eurofans στο στάδιο αγκάλιασαν το τραγούδι σας. Φαντάζομαι ότι ξαφνιαστήκατε με τον αποκλεισμό σας;
Ναι, επειδή περάσαμε πολύ ωραία και οι eurofans μας αγάπησαν. Πάντως, οι eurofans μας έδωσαν κάποια βραβεία. Μετά τον διαγωνισμό μας έβγαλαν το καλύτερο έθνικ τραγούδι της χρονιάς.
- Ήταν ένας απαιτητικός ημιτελικός εκείνος στον οποίο διαγωνιστήκατε. Έπαιξε ρόλο στη μη πρόκριση;
Ρόλο έπαιξαν σίγουρα ο ημιτελικός και ο ανταγωνισμός. Κάποιοι παρουσίασαν πολύ φαντασμαγορικά το τραγούδι τους στη σκηνή. Εγώ θυμάμαι ότι το μόνο που μπορούσαμε να έχουμε από την παραγωγή, χωρίς να πληρώσουμε, ήταν ένας ανεμιστήρας. Από εκεί και πέρα είχαμε ως στόχο να εμφανιστούμε στη σκηνή κάνοντας σωστά τις οδηγίες που μας είχαν δώσει οι υπεύθυνοι. Εμείς πάντως δώσαμε τον καλύτερό μας εαυτό γιατί εκπροσωπούσαμε την Ελλάδα. Θυμάμαι την Jamala (σ.σ. η νικήτρια της Eurovision 2016) την επόμενη μέρα του αποκλεισμού μας δάκρυσε. Κάναμε παρέα εκείνες τις μέρες και δεν πίστευε ότι δεν περάσαμε.
- Μετά τον αποκλεισμό σας δεχτήκατε σκληρή κριτική. Αναρωτιέμαι πόσο εύκολο ήταν να το διαχειριστείτε.
Ήταν πολύ δύσκολο. Τα κορίτσια ήταν απαρηγόρητα και κάποιοι από εμάς δεν κατέβηκαν καν για να πάρουν πρωινό την επόμενη μέρα. Το κλίμα ήταν πάρα πολύ δύσκολο. Είχαμε κατά νου ότι δεν παίζει ρόλο μόνο το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Τότε ήταν μεγάλο θέμα το προσφυγικό και πολλοί είχαν στοχοποιήσει την Ελλάδα. Εμείς το βλέπαμε αλλιώς, γιατί είχαμε έρθει από μια χώρα που είχε πόλεμο. Ο Βλαδίμηρος ξεκίνησε για την Ελλάδα όταν στο διπλανό σπίτι πέφτανε βόμβες, όπως και η Χριστίνα, και ήρθαν εδώ για να συνεχίσουν να ζουν.
- Ακούσατε και πολύ βαριά λόγια πάντως.
Ως καλλιτέχνες δεχόμαστε όλες τις απόψεις. Ήμασταν ανοιχτοί να ακούσουμε όλες τις απόψεις, ήμασταν προετοιμασμένοι. Όχι ότι δεν μας επηρέασε, αλλά ξέραμε ότι ο πέλεκυς θα ήταν βαρύς. Τα ακούμε όλα, αλλά το αν θα μπούμε στη θέση να τα σχολιάσουμε είναι ένα άλλο θέμα, που αν δεν μας βοηθάει πολλές φορές αρκούμαστε στη σιωπή.
- Τότε επιλέξατε τη σιωπή.
«Η σιωπή δεν μιλάει λάθος». Ίσως αυτό το ρητό μας εξέφραζε τότε, γιατί ξέραμε ότι δεν ήμασταν μόνοι μας, είχαμε όλη την αποστολή, τους eurofans και τον OGAE. Θέλαμε γι’ αυτούς τους ανθρώπους να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων.
- Λόγω της ποντιακής καταγωγής σας, το «Utopian Land» έκανε πολλές αναφορές στην προσφυγιά. Το 2016 η Ελλάδα είχε να διαχειριστεί το προσφυγικό και οι Έλληνες θα έλεγα ότι ήταν προβληματισμένοι με αυτό. Θεωρείς ότι αυτό έπαιξε ρόλο στο να εκφράσουν κάποιοι Έλληνες αρνητικό λόγο για το κομμάτι;
Σίγουρα έπαιξε τον ρόλο του, αλλά το δικό μας μήνυμα ήταν «κοιτάμε πίσω, μα προχωράμε εμπρός». Εμείς τους πρόσφυγες τους αισθανόμασταν γιατί είχαμε ζήσει κάτι παρόμοιο: και την προσφυγιά και τον ρατσισμό. Αλλά όταν κάποιος δεν έχει ζήσει τέτοιες καταστάσεις, τις κρίνει με εντελώς άλλα κριτήρια.
- Η κρατική τηλεόραση ήταν πραγματικά δίπλα σας τότε;
Ήταν δίπλα μας, δεν είχαμε κανένα παράπονο. Ο Αλκαίος πήγαινε στο στάδιο με ταξί, οι Koza Mostra κοιμούνταν σε φίλους τους, εμείς είχαμε τα πάντα και έλυναν γρήγορα όλα τα προβλήματά μας.
- Τι θα έλεγες στον Victor Vernicos, που τις τελευταίες ημέρες έχει δεχτεί αρνητικά σχόλια;
Θα έλεγα στον Βίκτωρα να συνεχίσει να αγαπάει τη μουσική και να κλείνει τα αυτιά του σε κάποια σχόλια, γιατί σίγουρα δεν είναι εύκολο αυτό που περνάει τώρα. Έχει όλη τη ζωή μπροστά του. Η Eurovision για πολλούς καλλιτέχνες ήταν η αρχή της καριέρας τους, οπότε ας κάνει αυτή την αρχή κι ας προχωρήσει σε ένα λαμπρό μέλλον.
- Τι ετοιμάζετε τώρα;
Έχουμε έτοιμο ένα single και τώρα μελετάμε το πώς θα το παρουσιάσουμε στον κόσμο. Βέβαια κάνουμε και κάποιες συμμετοχές σε άλλους καλλιτέχνες κι εγώ κάνω κάποιες επιμέλειες σε ταινίες μικρού μήκους.
Για την ιστορία, οι ARGO, πέτυχαν τον πρώτο αποκλεισμό της χώρας μας από τον Τελικό, το 2016, με το τραγούδι Utopian Land. Τερμάτισαν στην 16η θέση του Πρώτου Ημιτελικού, με 44 βαθμούς.
Μείνετε συντονισμένοι στο Eurovisionfun για όλες τις εξελίξεις σχετικά με τον Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision!
Όχι νούμερα. Ανοίξτε τα αυτιά σας για να κατανοήσετε τα λάθη σας. Μόλις γύρισε ο Βίκτωρας από το Liverpool είπε ότι δε θα άλλαζε ΤΙΠΟΤΑ στη σκηνή. Τέτοιες καλλιτεχνικές *****ες στηρίζει εννοείται και η ΕΡΤ. Όμως εν τελεί τις πταίει; Πιστεύω ότι είναι ο συνδυασμός της ΕΡΤ να στέλνει μίσους ξένους μίσους Έλληνες (δεν είναι κακό πχ 2020,2021,2022) όμως αδικούνται Έλληνες καλλιτέχνες και μπάντες
“Για την ιστορία, οι ARGO, πέτυχαν τον πρώτο αποκλεισμό της χώρας μας από τον Τελικό”
Χριστέ μου τί διαβάζω!!! Να τους πούμε και μπράβο στο τέλος
Ακριβώς! Μη τρελαθούμε και στο τέλος…
Του Βίκτωρα σχεδόν σίγουρα του είπαν να πει ότι δεν θα άλλαζε τίποτα, ότι έδωσε τον καλυτερό του εαυτό κλπ. κλπ. Σε μερικά χρόνια αν ξαναμιλήσει και λέει τα ίδια τότε όντως το εννοεί.
Και επίσης όσο και αν δε μου αρέσει το όλο με τη διασπορά ο Βίκτωρας δεν είναι Έλληνας της διασποράς, αφού εδώ γεννήθηκε και ζει. Η Αμάντα ήταν διασπορά και η Στεφανία, αφού όλη τους τη ζωή ζούσαν στη Νορβηγία και την Ολλανδία.
Δεν περίμεναν λέει τον αποκλεισμό…
Πως γίνεται ορισμένοι να έχουν τόσο λανθασμένη αντίληψη της πραγματικότητας…
Και το Utopian Land και το What they say ήταν 100% δίκαιοι αποκλεισμοί, κανένας δεν τα λησμονεί.
Πέρασαν και δεν ακούμπησαν, μια πολύ σωστή αντιμετώπιση αφού και τα 2 δεν επιλέχθηκαν αξιοκρατικά
Αν ενας κακος καλλιτεχνης κλεινει τα αυτια του στην κριτικη παραμενει κακος καλλιτεχνης…