Ελλάδα: Σκέψεις για μουσικό διαγωνισμό για την επιλογή της συμμετοχής στην Eurovision 2024;
Πενήντα χρόνια συμπληρώνονται φέτος από τη συμμετοχή της Ελλάδας στη Eurovision.
Σύμφωνα με τις Τυπολογίες, στο Ραδιομέγαρο έχει ξεκινήσει ο προβληματισμός, μετά και τη φετινή απογοητευτική παρουσία της Ελλάδας, για το πώς θα παρουσιαστεί καλύτερα η διαδρομή της χώρας μας στον ετήσιο ευρωπαϊκό –και όχι μόνο– μουσικό θεσμό.
Υπάρχει μάλιστα η σκέψη για έναν μουσικό διαγωνισμό που θα διατρέχει όλη την τηλεοπτική σεζόν 2023 – 2024.
Επιπλέον από ότι φαίνεται μετά το αποτέλεσμα στις βουλευτικές εκλογές, η ηγεσία της ΕΡΤ θα παραμένει ως έχει και μετά τις εκλογές.
Το έγκυρο ρεπορτάζ των Τυπολογιών, έρχεται να επιβεβαιώσει όσα ήδη έχει δηλώσει ο Πρόεδρος της ΕΡΤ, Κωνσταντίνος Ζούλας, από τον περασμένο Δεκέμβριο, πως για το 2024 η ΕΡΤ ετοιμάζει κάτι πολύ μεγαλύτερο ακόμα και από έναν εθνικό τελικό!
Φέτος, τοWhat they say του Victor Vernicos, κέρδισε την εσωτερική επιλογή της ΕΡΤ. Ένα τραγούδι που συγκέντρωσε μόλις 14 βαθμούς στον πιο εύκολο ημιτελικό στην ιστορία του θεσμού, με τους 12 βαθμούς να προέρχονται από την Κύπρο και με πολλά αρνητικά σχόλια να ακολουθούν.
Θα αλλάξει πλεύση μεθόδου επιλογής η ΕΡΤ για το 2024; Πείτε μας τη γνώμη σας στα σχόλια!
Μείνετε συντονισμένοι στο Eurovisionfun για όλες τις εξελίξεις!
Πηγή: Τυπολογίες
Το να υπάρχει διαγωνισμός είναι η καλύτερη επιλογή. Με απευθείας αναθέσεις ή εσωτερικές επιλογές δεν υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός διότι πολύ απλά οι καλλιτέχνες ξέρουν ότι θα καταβάλουν μεγάλη προσπάθεια και τελικά δεν θα κερδίσουν καθόλου προβολή. Με εθνικό τελικό απο την άλλη ακόμα και να μην πάνε θα έχουν προβολή και θα επιδιώκουν σε πιο ανταγωνιστικές προτάσεις. Θα βοηθήσει επίσης και την mainstream ελληνική βιομηχανία μπας και απογαλακτιστεί απο την Panic.
Ας στείλουν επιτέλους τη φουρειρα να κερδίσει. Ή ας κάνουν έναν διαγωνισμό γι την επιλογή τραγουδιού με αυτήν σαν επιλογή
Πρέπει να αλλάξουν πολλά πέρα από την μέθοδο επιλογής όπως νοοτροπία , τα άτομα που απαρτίζουν την καλλιτεχνική επιτροπή και ακόμα καλύτερα κατάργηση αυτής καθώς έχει χαθεί η εμπιστοσύνη ας σκεφτούν πολύ σοβαρά όλοι αυτοί που ασχολούνται στην ΕΡΤ πως θέλουν να είναι η παρουσία μας στην eurovision ανταγωνιστική η όπως η φετινή αδιάφορη και καταδικασμένη εκτός τελικού .
Μωρέ ας αλλάξουν πρώτα την επιτροπή και μετά βλέπουμε
Ε, νομίζω αν κάνουν εθνικό τελικό θα την επικάλυψη την επιτροπή! Στο κάτω κάτω αν είναι συνδυασμός κοινού/επιτροπής, τότε ναι, ας βάλουν άλλα άτομα στην επιτροπή, όντως!
Πολύ θετικό αν γίνει εθνικός τελικός, ειδικά αν η ΕΡΤ το οργανώσει ΣΩΣΤΑ και αν τα υποψήφια τραγούδια είναι καλά. Του χρόνου πρέπει να στείλουμε οπωσδήποτε κάτι που τουλάχιστον να είναι μία αξιοπρεπής συμμετοχή για τον διαγωνισμό, όχι αυτόν τον αχταρμά που έγινε φέτος. Συν ότι ο εθνικός τελικός ενδεχομένως να ενισχύσει το ενδιαφέρον των Ελλήνων Eurofans (κι όχι μόνο).
Θα διατρέχει τη σεζόν; Τύπου καν; Προσωπικά δε θα με χαλούσε να έχουμε 4 heat 2 ημιτελούς και τελικό αρκεί να γίνει σωστά με άλλα μέλη στην επιτροπή που θα επιλέξει τα Χ τραγούδια που θα διαγωνιστούν και φυσικά να είναι διευρυμένη αριθμητικά, επαγγελματικά και φυλετικά.
Ένας διαγωνισμός τύπου MF θα μάζευε αρκετές προτάσεις αλλά δεν ξέρω αν θα εμπλέκονταν μεγάλα ονόματα. Μακάρι να διαψευστω και να δηλώσουν ενδιαφέρον και μεγάλα ονόματα. Ελπίζω βέβαια να μην είναι talent show αλλά από την αρχή να ακούγονται τα τραγούδια και μέσα Φλεβάρη να επιλεχθεί η συμμετοχή για να υπάρξει και χρόνος για αλλαγές/ βίντεο κλιπ κλπ.
Το ότι συνεχίζει ο Ζουλας πάντως προσωπικά δε μου αρέσει καθόλου…
Για να δούμε…
Πάντως μέχρι πριν λίγα χρόνια μας λέγαν ότι δεν υπάρχουν τα χρήματα για κάτι τέτοιο, βρε πως αλλάζουν οι καιροί…
Έτσι όπως τα έχει κάνει η ΕΡΤ ας ξεκινήσουμε κρατώντας μικρό καλάθι γιατί στη θεωρία και η 70μελη επιτροπή κοινού μια χαρά ακουγόταν…
Στην πράξη όμως χωλαινει το πράγμα…
Η αλήθεια είναι ότι η συνταγή Melfest φαντάζει απίθανη επειδή θέλει μεγάλο προυπολογισμό. Πιο πιθανό και εφικτό φαίνεται ένα στιλ Festival da Cancao/Pesma za Evroviziju ή για μένα ιδανικά σε πρώτη φάση καλύτερο και πιο οικονομικό είναι το στιλ Supernova, ώστε να εξοικονομηθεί χρήμα για ημιτελικούς και τελικό. Όσο για τα μεγάλα ονόματα, η Ευαγγελία το είχε πει και πέρυσι ότι θα μπει σε όποια διαδικασία μέχρι να κερδίσει, η Κλαυδία θα διεκδικούσε κι άλλες ευκαιρίες, ο Κούρτης θα ήθελε κάτι με περισσότερη διαφάνεια, γενικά θεωρώ ότι η Πάνικ κυρίως αλλά κι άλλες εταιρείες θα σπρώξουν δικούς τους σε αυτό το πρότζεκτ για να προβληθούν κιόλας.
Αποστολε ευχαριστουμε για το αρθρο!
Εγω παρ ολα αυτα δεν αντιλαμβανομαι τη μουσικος διαγωνισμος θα ειναι αυτος. Τυπου Eurostar 2004 με νεα ταλεντα- αγνωστους καλλιτεχνες οπου νικησε ο Αποστολος Ψυχραμης ή τύπου Melodifestivalen με γνωστους καλλιτεχνες;
ΑΣ ΣΤΕΙΛΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΠΑΡΙΖΟΥ.ΣΟΥΗΔΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΗΣ ΕΛΕΝΑΣ.ΑΣ…ΤΡΙΤΩΣΕΙ ΤΟ ΚΑΛΟ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΉ ΤΗΣ
ΣΥΜΦΩΝΩ
Ελπίζω να μην εννοεί κανένα talent show το σαίνι ο Ζούλας. Σε κάθε περίπτωση, ακομη και για εθνικό τελικό αν μιλάμε, με heats κλπ, έχουμε ν’ακούσουμε πολλή σαβούρα. Γιατί η ΕΡΤ φέρεται ξεροκέφαλα και δεν προσπαθεί αρχικά να κάνει επαφές με δικσογραφικές μήπως και κλείσει κάποιο εμπορικό όνομα; ούτε τον κύκλο να της ζητούσαμε να τετραγωνίσει.
Αν διατρέχει όλη τη σεζόν 23/24 τότε δεν μπορεί να είναι κάτι τύπου Μπενιντορμ ούτε Σαν Ρέμο ούτε ΜελΦεστ ούτε τίποτα τέτοιο. Θα είναι κάτι τύπου μουσικό ριαλιτυ (όπως το 2004). Αυτονόητο πως οτιδήποτε προϋποθέτει περισσότερες από 3 βραδιες αφήνει απέξω όλα τα μεγάλα ονόματα που δεν μπορούν φυσικά να αφήσουν κλεισμένες δουλειές και υποχρεώσεις και απευθύνεται περισσότερο σε αργοσχολα ή μη, άπειρα παιδάκια που θέλουν να γίνουν γνωστά. Αν ακολουθήσουμε αυτό τον δρόμο, τότε… ΩΧ ΩΧ ΩΧ – ΩΧ ΩΧ ΩΧ (με φωνή Κοντιζά). Ας αφήσουν τις κοσμοϊστορικές αλλαγές λοιπόν για τη μεθεπόμενη χρόνια και ας πάμε με ανάθεση σε ένα μεγάλο γνωστό όνομα που δεν θα σηκώνει πολύ γκρίνια (ποιος θα γκρίνιαζε με κάποια ανάθεση σε Παπαρίζου, Φουρειρα, Καλομοιρα ή Αργυρό πχ; Άντε και Στεφανια ισως) και θα κάνει τον κόσμο να στραφεί εκ νέου στο προϊόν της Eurovision.
Δεν καταλαβαίνω τη μανία ορισμένων εδώ μέσα να πάει μεγάλο όνομα? Φέτος έκανε το λάθος η ΕΡΤ να στείλει το Βίκτωρ αλλά να θυμήσω ότι όλοι οι άγνωστοι καλλιτέχνες δεν είναι άγουρα 16αχρονα. Το ότι κάποιος είναι γνωστό όνομα δεν είναι καθόλου εγγύηση ότι θα πάει καλά απλώς και μόνο επειδή είναι γνωστοί. Άσε που οι μισοί που αναφέρετε εδώ μέσα θα πατώσουν στη Eurovision.
Το μεγάλο όνομα θα αναθερμάνει το ενδιαφέρον του ελληνικού κοινού, κάτι που το έχουμε απεγωνσμένα ανάγκη. Ακόμα και με τις δεκάδες του 2021 και 2022 δεν ενδιαφέρθηκε κανείς, πέρα από τον στενό πυρήνα των γιουροφαν (και όχι όλων, μάλιστα). Επίσης το μεγάλο όνομα θα έχει τη στήριξη της εταιρείας του, θα έχει ομάδα από πίσω και το κυριότερο δεν θα τραγουδήσει ό,τι βλακεία του πασάρει ο κάθε συνθέτης, κάτι που ο ανερχόμενος καλλιτέχνης αναγκαστικά θα υποστεί, καθώς δεν θα έχει δικαίωμα γνώμης. Τέλος, του χρόνου είναι τα πενηντάχρονα της Ελλάδας στη γιουροβίζιον, πρέπει να επανέλθουμε με κάτι που θα κάνει μπαμ. Όχι με κάποιο άγνωστο κοριτσάκι ή αγοράκι που δεν θα ενδιαφέρει κανέναν με κάποιο χαζοχαρούμενο τραγούδι που θα του δώσει ο χ/ψ τραγουδοποιός.