Ελλάδα: …. και τώρα τι; | Editorial
Με την Eurovision 2023 να είναι πλέον παρελθόν και έχοντας περάσει και ένα ικανό χρονικό διάστημα για να απομακρυνθούμε από τα γεγονότα, ώστε να μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε αλλά και να τα ερμηνεύσουμε όσο πιο ψύχραιμα γίνεται, ήρθε η στιγμή νομίζω να προσπαθήσουμε να κάνουμε μία πρώτη προσέγγιση όσο αφορά την επόμενη συμμετοχή μας και τι πρέπει να κάνει η ΕΡΤ, ώστε τα όσα ζήσαμε φέτος να είναι απλά μία κακή ανάμνηση και να μην τα βιώσουμε ξανά, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον.
ΕΡΤ διέγραψε μονομιάς όσα έκανες φέτος!
Η αλήθεια είναι πως πολύ δύσκολα ο οποιοσδήποτε καλοπροαίρετος τρίτος, θα μπορούσε να εξηγήσει και να δικαιολογήσει με την κοινή λογική όλα όσα φέτος αποφάσισε η διοίκηση, η καλλιτεχνική επιτροπή και η ομάδα που ασχολήθηκε με το project και σχετίζονται με την συμμετοχή μας στον 67ο Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision.
Λάθη επί λαθών, επικοινωνιακά εγκλήματα, αψυχολόγητες αποφάσεις, τραγικά δελτία τύπου, τραγικότερες δηλώσεις στελεχών, προσπάθεια μετακύλισης των ευθυνών από τις δύο σχολιάστριες, εγωισμοί, πείσματα, συμπεριφορές Μαρίας Αντουανέτας και πολλά ακόμη που δεν γράφονται τουλάχιστον επί της παρούσης, ήταν ο καταστροφικός συνδυασμός που έφερε το γνωστό σε όλους αποτέλεσμα, το οποίο και συνοδεύτηκε με όλα αυτά τα παρελκόμενα, τα οποία μέχρι και σήμερα συνεχίζουν να αμαυρώνουν την πολύ επιτυχημένη δουλειά που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια στην δημόσια τηλεόραση.
Αν με ρωτήσετε τι πρέπει να κάνει η ΕΡΤ το 2024, θα σας πω με πάσα βεβαιότητα πως πρέπει τουλάχιστον να μην κάνει αυτά που έκανε φέτος.
Ο δεκάλογος για το 2024
Μετά από μία τέτοια παταγώδη αποτυχία τα πράγματα δεν είναι καθόλου εύκολα γιατί η ΕΡΤ φέτος έκανε ό,τι περνάει από το χέρι της για να δείξει πως δεν έχει την σοβαρότητα και αξιοπιστία ώστε να προσελκύσει σε μία διαγωνιστική διαδικασία αξιόλογους και πετυχημένους καλλιτέχνες.
Παρακάτω παραθέτω τον δεκάλογο, που θα έδινα στην ΕΡΤ, σε περίπτωση που κάποιος μου ζητούσε την άποψη, για το τι πρέπει να αλλάξει εν όψει του επόμενου διαγωνισμού.
- Όποια διαδικασία και αν ακολουθήσει θα πρέπει να είναι ρητή και ξεκάθαρη εξ αρχής
- Οι κανονισμοί που θα τεθούν να είναι σαφείς, χωρίς τη δυνατότητα αμφισβήτησης τους
- Η ομάδα που θα αναλάβει να έχει ως στόχο το καλύτερο αποτέλεσμα και όχι απλά να διεκπεραιώσει την συμμετοχή, αυτό εξάλλου είναι κάτι που ενδιαφέρει και τους καλλιτέχνες, αλλά και τις εταιρείες τους
- Να υπάρχει επικοινωνιακή πολιτική όπως υπήρξε τα 2 προηγούμενα χρόνια, όταν άγνωστοι και πάλι στο ευρύ κοινό εκπρόσωποί μας, έκαναν εξώφυλλα στο Κ της Καθημερινής, στο Gala και ήταν σε μόνιμη βάση σε όλα τα τηλεοπτικά κανάλια
- Η ομάδα που θα αναλάβει τον καλλιτέχνη, να έχει εμπειρία και να μπορεί να παρουσιάσει ένα άκρως επαγγελματικό αποτέλεσμα, αφού πλέον όλες σχεδόν οι χώρες παρουσιάζουν άκρως επαγγελματικές εμφανίσεις. Αν η ΕΡΤ θέλει να προσεγγίσει αξιόλογους καλλιτέχνες, πρέπει να τους διασφαλίσει και αξιόλογους συνεργάτες
- Ο καλλιτέχνης που θα επιλεγεί να έχει εξακριβωθεί πως μπορεί να σταθεί στο υψηλό επίπεδο ερμηνειών, που είναι δεδομένο πλέον και όχι ζητούμενο για τους συμμετέχοντες στην Eurovision
- Η τυχόν κριτική επιτροπή που θα εμπλακεί στη διαδικασία επιλογής, να απαρτίζεται από ανθρώπους που θα τους ενδιαφέρει το αποτέλεσμα στη Eurovision, θα κρίνουν με βάση αυτό και όχι απλά το προσωπικό τους γούστο, δεν θα διακατέχονται από συμπλέγματα σε είδη μουσικής και θα έχουν ποικιλία μεταξύ τους, στο φύλο, στην ηλικία, στο επαγγελματικό τους background κλπ
- Η καλόπιστη κριτική δεν θα αντιμετωπίζεται ως τοξικότητα, πόσο μάλλον όταν οι επιλογές σου είναι τουλάχιστον αμφισβητήσιμες
- O αρχηγός αποστολής και οι σχολιαστές δεν θα λειτουργούν ως μέλη ενός fan club, αλλά ως εντεταλμένοι ενός δημόσιου οργανισμού, που εκπροσωπούν την χώρα μας και δεν κάνουν τα χατίρια των ημετέρων
- Το τελευταίο και σημαντικότερο: Η ΟΠΟΙΑ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ
Η πρόταση μας για την Eurovision 2024
Με βάση τα όσα συνέβησαν φέτος και το κλίμα που έχει δημιουργηθεί νομίζω πως δύο πλέον επιλογές έχει η ΕΡΤ για την Eurovision 2024, ώστε να μπορέσει να βελτιώσει το κλίμα και να κερδίσει και πάλι την εμπιστοσύνη του κοινού, των καλλιτεχνών κλπ.
Η πρώτη λύση είναι να στραφεί από νωρίς σε ένα μεγάλο όνομα, που μετά την φετινή χρονιά και τα παρατράγουδα που την σημάδεψαν, να δικαιολογεί μία απευθείας ανάθεση. Αυτά τα ονόματα στην Ελλάδα είναι ελάχιστα, ίσως και λιγότερα από την παλάμη ενός χεριού. Αυτοί λόγου χάριν θα μπορούσαν να ήταν η Ελένη Φουρέιρα, ο Κωνσταντίνος Αργυρός, η Έλενα Παπαρίζου, ο Χρήστος Μάστορας και ο κατάλογος τελειώνει κάπου εδώ,
Η δεύτερη λύση είναι αυτό που επιθυμούν και οι περισσότεροι fan και στο οποίο υπό προϋποθέσεις και εμείς θα συμφωνούσαμε. Η διεξαγωγή ενός εθνικού τελικού, δηλαδή μιας πιο ανοιχτής διαδικασίας, στην οποία θα έχει εμπλοκή και το κοινό. Φυσικά για να έχει επιτυχία ένα τέτοιο εγχείρημα και να δηλώσουν συμμετοχή αξιόλογοι καλλιτέχνες που θα μπορούσαν να μας φέρουν ένα καλό αποτέλεσμα, δεν θα πρέπει να εμπλακούν άτομα που φέτος είχαν ανάμειξη και εξαιτίας των επιλογών τους – εμμονών τους, αυτή την στιγμή η ΕΡΤ βρίσκεται στα δικαστήρια.
Σκεφθείτε μία ενδεχόμενη απόφαση του δικαστηρίου τον χειμώνα που θα δικαιώνει την Melissa Mantoukis και μία εν εξελίξει διαδικασία επιλογής, στην οποία θα συμμετέχουν άνθρωποι που θα ευθύνονται για την καταδίκη της ΕΡΤ και στους οποίους, όπως έχει διαμηνύσει η πλευρά της ερμηνεύτριας , πιθανόν θα στραφεί δικαστικά στην συνέχεια. Αν η ΕΡΤ θέλει εθνικό τελικό με καλλιτέχνες και παραγωγή επιπέδου Σκανδιναβίας θα πρέπει να διασφαλίσει και μια αδιάβλητη διαδικασία και μια αξιόλογη ομάδα παραγωγής αλλιώς θα οδηγηθούμε με μαθηματική ακρίβεια σε ένα ακόμα φιάσκο
Σε αντίθεση με τις προηγούμενες χρονιές που υπήρχε ένα στρωμένο έδαφος με δύο συμμετοχές στο top10 και ένα κλίμα ευφορίας, το 2024 προμηνύεται αρκετά δύσκολο, αφού η προσπάθεια που θα πρέπει να καταβάλουν οι άνθρωποι της ΕΡΤ που θα εμπλακούν με την Eurovision, είναι πολύ μεγαλύτερη. Το Eurovisionfun φυσικά και θα παρακολουθεί όλα τα δρώμενα και θα σας ενημερώνει μέσα στο καλοκαίρι. Πολύ σύντομα θα ξεκινήσουν και οι καθιερωμένες μας προτάσεις, με ό,τι κι αν σημαίνει αυτό …
Μην χάσετε το live μας, με όλες τις τελευταίες εξελίξεις σήμερα στις 22.00 το βράδυ:
Ακολουθήστε μας σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για να μην χάσετε ούτε στιγμή τα τελευταία νέα που αφορούν το διαγωνισμό:
Μείνετε συντονισμένοι στο Eurovisionfun για όλες τις εξελίξεις!
Συμφωνώ, ωστόσο έχουμε ιδέα που κυμαίνεται η ΕΡΤ;
Τι έχει στο μυαλό της για του χρόνου ;
Δεν μπορώ να καταλάβω πραγματικά. Η ΕΡΤ έχει στο χέρι της ένα τόσο δυνατό χαρτί όπως είναι η Eurovision, που της φέρνει τόσο δυνατά ποσοστά και κάνει πως δεν το θέλει.
Είναι απαράδεκτοι και μετά τα φετινα χάλια δεν τους έχω καθόλου εμπιστοσύνη.
Η ΕΡΤ θα μπορούσε επίσης να πάρει κάποια από τα μεγάλα ονόματα (όπου έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για τον διαγωνισμό) όπως ο Κωνσταντίνος Αργυρός, η Ελένη Φουρέιρα, η Ζοζεφίν κ.α. και να κάνει εθνικό τελικό με αυτούς. Ο κόσμος όμως θα πρέπει να αποφασίσει χωρίς τις επιτροπές
δεν γίνεται αυτό…όταν μιλάμε για eurovision και μεγάλα ονόματα ισοδυναμεί με πάγωμα δουλειών. Μόνο με απευθείας θα πάει κάποιος αν αυτό κανονιστεί το καλοκαίρι.
Αργυρός για κανένα λόγο, δυστυχώς δε μπορεί να μεταδώσει τον παλμό του σε μη Ελληνες. Η Φουρέιρα με προβληματίζει λίγο στο ότι θα είναι ξαναζεσταμένο φαγητό με κάτι χορευτικό που τα τελευταία χρόνια είναι πολύ αναλώσιμο. Η Ζόζεφιν δεν έχει φωνητικά της προκοπής και θα πάει άκλαφτη. Τραγουδιστές όπως η Κλαυδία, η Ευαγγελία, η Τάνια Μπρεάζου, ο Ιάσονας Μανδηλάς ή ο Claydee θεωρώ ότι έχουν τις διεθνείς προδιαγραφές που απαιτεί πλέον ο διαγωνισμός και το κοινό του.
Πρώτον, κανένα από τα μεγάλα εμπορικά ονόματα της εδώ αγοράς δεν πρόκειται να δεχθεί η “μεγαλοσύνη” του να ξεπέσει να διαγωνιστεί, και άρα πιθανώς να χάσει. Δεύτερον, έχω σοβαρές αμφιβολίες για το κατά πόσο αυτοί που θεωρούνται σημαντικοί στην επαρχιούλα της Ευρώπης που λέγεται Ελλάδα, μπορούν να σταθούν πειστικά σε μία πανευρωπαική σκηνή και να αφορούν ένα ευρύτερο ευρωπαϊκό κοινό.
Μπορεί μια χαρά να συνδυαστεί και ανάθεση και εθνικός τελικός, όπως έχει γίνει στην Ελλάδα στο παρελθόν, και όπως συμβαίνει σε πολλές άλλες χώρες εδώ και χρόνια.
Ανάθεση στον τραγουδιστή. Και δεν χρειάζεται να είναι κάποιο μεγάλο εμπορικό όνομα, που θα απαιτεί τον πλήρη έλεγχο των πάντων και θα καπελώσει την ΕΡΤ και τις διαδικασίες . Ένας νέος, κοινώς αποδεκτά ταλαντούχος καλλιτέχνης, μια χαρά θα ήταν. Ποιος θα αμφισβητούσε μία ανάθεση στη Μπρεάζου, για παράδειγμα;
Ανοιχτή πρόσκληση για τραγούδια προς ΟΛΟΥΣ τους δημιουργούς, Έλληνες και ξένους. Και όχι ανάθεση και στον συνθέτη, με ότι μετριότητα τύχει να έχει στο συρτάρι του εκείνη τη στιγμή. Από τα πολλά τραγούδια που θα μαζευτούν, η ΕΡΤ μαζί με τον καλλιτέχνη και τη δισκογραφική του, καταλήγουν σε 3-4, για τα οποία διοργανώνεται βραδιά επιλογής, με ψήφο επιτροπής και κοινού. Έτσι και ο κόσμος συναποφασίζει και η ΕΡΤ έχει το άλλοθι ότι για το όποιο αποτέλεσμα έχει και ο κόσμος συνευθύνη και η όποια επιτροπή βαθμολογεί ανοιχτά και λογοδοτεί για την ψήφο της.
Ούτε τεχνικά δύσκολή είναι αυτή η μέθοδος επιλογής, ούτε κάποιο τεράστιο κόστος έχει. Απλά, όπως έχω ξαναπεί, στην ΕΡΤ, σαν τυπικό Ελληνικό δημόσιο, υπάρχει κομφορμισμός, οκνηρία και μιζέρια. Ακολουθούν απλά την πεπατημένη για να ξεμπερδεύουν γρήγορα, φθηνά και με τον λιγότερο κόπο. Όταν όμως σε κάτι δεν επενδύεις τίποτα, μην έχεις και απαίτηση να εισπράξεις κάτι. Το ότι ΕΤΥΧΕ να έρθουν δύο καλές θέσεις, γιατί ΕΤΥΧΕ να προκύψουν δύο συμπαθητικές συμμετοχές τα δύο τελευταία χρόνια, δεν θα συμβαίνει για πάντα.
Θα διαφωνήσω με την απευθείας ανάθεση σε καλλιτέχνη και έπειτα στην αναζήτηση τραγουδιού. το έκανε χρόνια σαν τακτική η Κύπρος και δεν πετυχαινε. Βέβαια μπορεί να μην το διαχηριζοντουσαν καλά, άρα ποτέ δεν ξέρεις. Ωστόσο κατά την γνώμη μου αν θέλει να κάνει απευθείας ανάθεση πρέπει να έχει βρει και τραγούδι στην εκάστοτε φάση
Το ΡΙΚ επέλεγε και το τραγούδι εσωτερικά. Εγώ μιλάω για δημόσια πρόσκληση για τραγούδια και ανοιχτή επιλογή με συμμετοχη του κοινού.
Α συγνώμη τοτε δεν είχα καταλάβει αυτήν την πτυχή της θέσης. Ναι, όντως αν η επιλογή καλλιτέχνη ήταν μια που θα έβρισκε σύμφωνο και το κοινό, θα ήταν όντως μια καλή προοπτική(γιατί αν η απευθείας ανάθεση καλλιτέχνη ήταν ο Βίκτωρ, τι να το κάνεις μ ό,τι τραγούδι κ αν είναι) . Βλέπουμε, ας ελπίσουμε όμως ασχέτως διαδικασίας να έρθει ένα καλό αποτέλεσμα π να καθιστά τον Βίκτωρ μια κακή χρονιά ανάμεσα στις καλές.
Όποια μέθοδο κι αν ακολουθήσει η ερτ για το 2024, δεν σημαίνει ότι θα έχει ντε και καλά επιτυχία. Ο εθνικός τελικός δεν είναι πανάκεια. Προσωπικά δεν θα με πείραζε η λογική της ανάθεσης σε γνωστό ή μη όνομα και μετά εμείς να αποφασίσουμε το τραγούδι
Νομίζω ότι όσο αφορα την Φουρέιρα δε χρειάζεται καν αν διαγωνιστει απλα αν βγει τύπου πρώτη η ερτ θα εκτεθεί…! (Τύπου ότι τοσα χρόνια μπορούσατε να την στείλετε)
Συγνώμη ρε παιδιά αλλά τον Ιούνιο δεν είχατε πει ότι θα γίνει το δικαστήριο; Τι άλλαξε πάλι;
Εγώ ελπίζω απλώς εάν όντως η ΕΡΤ δει την πατάτα που ήταν η φετινή χρονιά και να μην το δει ως δικαιολογία ότι εφόσον προσπάθησε και δεν τα κατάφερε χωρίς την Dream Team ή/και τους Έλληνες της διασποράς πρέπει να επιστρέψει σε αυτήν τη φόρμουλα. Διότι αυτό που έκανε φέτος ΔΕΝ ήταν προσπάθεια ούτε καν, ήταν suicide mission σε Eurovision. Ας κάνει σοβαρή προσπάθεια του χρόνου και μπαίνω κι εγώ πλέον στο καμπ του να γίνει ένας αξιοπρεπείς εθνικός τελικός. Εστώ και ως δοκιμή για μια χρονιά και αν δεν πετύχει ας ξαναεπιστρέψουμε στο internal αλλά ως δοκιμή ένας εθνικός τελικός πιστεύω αξίζει να γίνει.
Αγαπητοί εκεί στο eurovisionfun, τελικά είναι “Διέγραψε” ή “Διάγραψε”‽
Το παίζετε και δημοσιογράφοι ….
1. Το έχουμε πει πολλες φορες πως οι περισσοτεροι εξ ημων δεν ειμαστε δημοσιογράφοι (εχουμε καποιους) και σιγουρα δεν το παίξαμε ποτε δημοσιογραφοι
2. Οτι μπηκες να σχολιάσεις σε ολο το αρθρο αυτο, νομιζω πως ξεπερνα σε γραφικοτητα και το ηλιοβασιλεμα της Σαντορινης
3. Ευχαριστούμε παρ ολα τα κακοπροαιρετα σχόλια κ προθεση σου, την σωστη σου επισημανση
ΥΓ Ουγιεεεαααα
Είναι και τα δύο σωστά… εκξαρτάται με ποιανού μέρος είσαι (καθαρή δημοτική ή δημοτική με αρχαϊσμούς) και τί εχει συνηθίσει να ακούει το αυτί σου.
Η Παπαριζου αν εχει το τραγούδι μεσασ τη Σουηδία θα ειναι παρα πολυ καλλη επιλογή. Μακαρι να ενδιαφερθεί. Απο εκει και περα εγω προσωπικα δε θα εδινα το χρησμα της απευθείας ανάθεσης σε κανενα. Πριν ψηφίσω θελω να ξερω τραγουδι και καλλιτεχνικη ομάδα πισω απο τον καλλιτέχνη
Το άρθρο είναι σωστό. Τώρα με τέτοια απαξίωση που έχει ο θεσμός στην Ελλάδα και με απανωτές εσωτερικές διαδικασίες που κάνει η ερτ από το 2016 έως σήμερα (σσ: διαδικασίες που έφεραν 3 αποκλεισμούς από τις 7 συμμετοχές), δύο πράγματα μπορούν να γίνουν για να ενδιαφερθεί επιτέλους ο Έλληνας και να αναθερμανθει το ενδιαφέρον.
Πρώτον : πραγματικά πολύ μεγάλο όνομα αν γίνει ανάθεση. Κωνσταντίνος αργυρος, φουρειρα ή μέλισσες. Ένας από τους τρεις είναι μονόδρομος. Και μην ακούω ψιθύρους. Τέτοια ονόματα έχουν και τρελή εμπειρία και έχουν αποδείξει ότι έχουν κατακτήσει το ελληνικό κοινό των δέκα εκατομμυρίων και άρα οι πιθανότητες να κατακτήσουν και το ξένο κοινό είναι στατιστικά μεγαλύτερες από ότι ο κάθε πικραμένος. Επιπροσθέτως, ένας πολύ πετυχημένος και αγαπητός καλλιτέχνης έχει πολλά να χάσει με το να μην πάει καλά. Άρα η λογική λέει ότι και το κοινο στην Ελλάδα επιτέλους θα ενδιαφερθεί με μια σοβαρή ανάθεση σε μεγάλο όνομα αλλά και οι πιθανότητες να μπούμε τοπ 10 και κυρίως να κάνουμε αίσθηση και να προκαλέσουμε το ενδιαφέρον εγχώριων αλλά και ξένων ΜΜΕ είναι πολύ μεγάλες. Επίσης, και για τον ίδιο τον καλλιτέχνη (ναι και για τα μεγάλα ονόματα) είναι τιμή να εκπροσωπούν τη χώρα τους στην ολυμπιάδα της μοντέρνας μουσικής που είναι η Eurovision. Αρκετά απαξιωσε το προϊόν της η ερτ.
Δεύτερο σενάριο : ελληνικός τελικός καλοοργανωμενος με ημιτελική βραδιά. Εκεί θα πρέπει η ερτ να κάνει δουλειά, να κάνει μια καλή παραγωγή σε επίπεδο σκηνής και ήχου (σσ:ας χρησιμοποιηθεί σαν μπούσουλας το πολύ καλό στούντιο που έγινε ο ελληνικός τελικός 2010 που ήταν από τους λίγους με αξιοπρεπή σκηνή και τέλειο ήχο. Κάτι λίγο πιο αναβαθμισμενο από το 2010 και θα είμαστε οκ) και κυρίως να κάνει, παράλληλα με την προκήρυξη κατάθεσης συμμετοχών, ΚΑΙ συζήτηση με κάποια αξιόλογα ονόματα ώστε να τους δώσει απευθείας πρόσβαση στην τελική ή ημιτελική βραδιά επιλογής (σσ:κάτι σαν wildcard ώστε να μην περάσει κάποιος πολύ αγαπητός καλλιτέχνης το σκόπελο της κριτικής επιτροπής που θα επιλέξει τα επικρατεστερα πχ 20 τραγούδια για ημιτελικό και τελικό ελληνικής επιλογής). Αν γίνει μεθοδική δουλίτσα και ο ελληνικός τελικός είναι πραγματικά ανοιχτός και διαφημιστεί και επικοινωνιακα και περάσει προς τα έξω ότι θα είναι μια αδιάβλητη επιλογή που κυρίως ο κόσμος θα επιλέξει τη συμμετοχή, τότε θα δούμε πολύ καλές συμμετοχές. Βέβαια η επιτροπή που θα μπει για να επιλέξει τα πχ 20 επικρατεστερα τραγούδια των δύο (θέλω να πιστεύω) βραδιων, πρέπει να είναι επιτροπή που απαρτίζεται από ακομπλεξαριστους και αμερόληπτους ανθρώπους που έχουν σχέση με τη μουσική του τώρα και θέλουν η Ελλάδα να πηγαίνει καλά στο διαγωνισμό. Για παράδειγμα ανθρωποι όπως Ναταλία Γερμανού, Ποσειδώνας Γιαννόπουλος, Κωνσταντίνος Παντζης, Δημήτρης Κοντόπουλος, Χρήστος Δάντης, Θέμης γεωργαντας κτλ θα μπορούσαν να είναι μέλη τέτοιας προκαταρτικης επιτροπής που θα επιλέξει τα τραγούδια που θα διαγωνιστούν. Για αρχή βέβαια, θα ήθελα αν επιλεγει η δεύτερη αυτή λύση του ελληνικού τελικού (με ημιτελικό ή χωρίς) να αποφασίσει τη συμμετοχή της χώρας μας μόνο το κοινό.