Ελλάδα: Τα σχέδια της ΕΡΤ για την Eurovision 2025 | Έρχεται επιτέλους ένας εθνικός τελικός;
Μετά από ένα γεμάτο με αθλητικές μεταδόσεις καλοκαίρι και το διοικητικό ξεκαθάρισμα των προηγούμενων ημερών με την τοποθέτηση του Γιάννη Παπαδόπουλου ως προσωρινού προέδρου του ΔΣ της εταιρείας, δίπλα στην διευθύνουσα σύμβουλο Κατερίνα Κασκανιώτη, η ΕΡΤ πλέον προχωρά προς την νέα τηλεοπτική σεζόν. Ένα από τα σημαντικά ζητήματα που καλείται να επιλύσει είναι η επιλογή της ελληνικής συμμετοχής για τη Eurovision, με τον τρόπο επιλογής να αποτελεί το κύριο ερώτημα.
Ο εθνικός τελικός πιο κοντά από ποτέ
Σύμφωνα με πληροφορίες από διαφορετικές πηγές, η ΕΡΤ εξετάζει πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο διεξαγωγής ενός ανοιχτού εθνικού τελικού για την επιλογή της ελληνικής συμμετοχής στη Eurovision. Αν και η τελική απόφαση δεν έχει ληφθεί ακόμη, αυτό αναμένεται να γίνει μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες.
Η διοίκηση της ΕΡΤ, επιθυμώντας να αξιοποιήσει τηλεοπτικά και εμπορικά το project της Eurovision, που παραδοσιακά συγκεντρώνει υψηλά ποσοστά τηλεθέασης στην Ελλάδα, προσανατολίζεται στη διεξαγωγή ενός τηλεοπτικού εθνικού τελικού. Η μεγάλη επιτυχία της Μαρίνας Σάττι, με τα ρεκόρ τηλεθέασης κατά τη συμμετοχή της, έδωσε ώθηση σε αυτή την ιδέα.
Το γεγονός ότι πολλοί καλλιτέχνες επιθυμούν να διεκδικήσουν την ελληνική εκπροσώπηση, σε συνδυασμό με το ότι ο τελευταίος ανοιχτός εθνικός τελικός έγινε το 2003, κάνει τη διοίκηση της ΕΡΤ θετική στην ιδέα ενός τέτοιου διαγωνισμού. Μέσω αυτού θα επιλεχθούν ο καλλιτέχνης και το τραγούδι που θα εκπροσωπήσουν τη χώρα μας στη Βασιλεία τον ερχόμενο Μάιο.
Όπως έχουμε αναφέρει σε προηγούμενα άρθρα, στόχος της διοίκησης της ΕΡΤ είναι να διασφαλιστεί μία αδιάβλητη και αντικειμενική διαδικασία επιλογής. Η συμμετοχή του κοινού σε αυτή τη διαδικασία θεωρείται σχεδόν βέβαιη, καθώς εδώ και χρόνια υπάρχει η απαίτηση να έχει ο κόσμος λόγο στην επιλογή της συμμετοχής μας, όπως συμβαίνει και στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.
Οι δισκογραφικές εταιρείες ήδη προετοιμάζονται
Τα νέα φυσικά έχουν φτάσει στις δισκογραφικές εταιρείες που ήδη προετοιμάζονται για το ορατό πλέον ενδεχόμενο του εθνικού τελικού. Μάλιστα όλες ανεξαιρέτως οι δισκογραφικές εταιρείες θα κατεβάσουν αρκετούς υποψηφίους, αφού πολλοί καλλιτέχνες από το ρόστερ τους επιθυμούν να στείλουν συμμετοχή και να διεκδικήσουν την ελληνική εκπροσώπηση στο διαγωνισμό.
Το γεγονός πως ο διαγωνισμός προσελκύει κάθε χρόνο όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον των δισκογραφικών, αφού η Eurovision είναι ίσως η μεγαλύτερη μουσική πλατφόρμα παγκοσμίως, έχει ανοίξει την όρεξη και στις ελληνικές δισκογραφικές εταιρείες οι οποίες προφανώς και επιθυμούν ένας δικός της καλλιτέχνης να είναι αυτός που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα.
Η συζήτηση γύρω από τα πιθανά ονόματα έχει ήδη ξεκινήσει, με πολλούς γνωστούς και ταλαντούχους καλλιτέχνες να δείχνουν ενδιαφέρον για συμμετοχή στον εθνικό τελικό της ΕΡΤ. Κάποιοι έχουν ήδη εκφράσει δημόσια την επιθυμία τους να διαγωνιστούν, ενώ άλλοι δεν έχουν αποκαλυφθεί ακόμα. Φυσικά, θα σας ενημερώσουμε σε επόμενα άρθρα μας, καθώς η λίστα των υποψηφίων αυξάνεται συνεχώς, περιλαμβάνοντας τόσο καλλιτέχνες που ανήκουν σε δισκογραφικές όσο και ανεξάρτητους μουσικούς.
Παρουσίαση του νέου προγράμματος και φύγαμε για Eurovision …
Την Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου στο Ωδείο Αθηνών η ΕΡΤ παρουσιάζει το νέο της πρόγραμμα. Ουσιαστικά είναι η τελευταία εκκρεμότητα, προτού ανάψει επισήμως τις μηχανές της για την Eurovision.
Μέχρι το τέλος του μήνα αναμένουμε τις επίσημες ανακοινώσεις και εφόσον οικονομικά, τεχνικά και διαδικαστικά εμπόδια δεν επιφέρουν κάποια ανατροπή, θα έχουμε τον πρώτο ανοιχτό εθνικό τελικό της ΕΡΤ, μετά από 22 ολόκληρα χρόνια.
Στόχος της ΕΡΤ, για μία ακόμη χρονιά, είναι όχι μόνο να κατακτήσει μια θέση στην πρώτη δεκάδα, αλλά και να εκπροσωπήσει τη χώρα με έναν τρόπο που θα κάνει τους Έλληνες περήφανους, διατηρώντας παράλληλα το ενδιαφέρον του κοινού σε υψηλά επίπεδα.
Το Eurovisionfun φυσικά θα σας ενημερώνει για κάθε νεότερο, μεταφέροντας σας έγκυρα και έγκαιρα όλες τις εξελίξεις σχετικά με την ελληνική συμμετοχή στην Eurovision 2025.
Μείνετε συντονισμένοι εδώ!
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή του άρθρου χωρίς την αναφορά του Eurovisionfun με ενεργό σύνδεσμο
Πολύ ωραία νέα !!!!
Μπορεί να φανεί ανόητη η ερώτηση μου αλλά τι ακριβώς εννοούμε με την έννοια ” ανοιχτός ” εθνικός τελικός;
Ευχαριστώ πολύ.
Νομίζω σημαίνει ότι θα μπορεί ο οποιοσδήποτε να στείλει τραγούδι. Πιθανότατα δηλαδή μέχρι και άτομα εκτός δισκογραφικής εταιρείας θα μπορούν μέση κάποιου μέιλ όπως πέρσι με τσ τραγούδια για την Σαττι να στείλει συμμετοχή
Nα σημειωθεί ότι απαιτούμε η ερτ να γιορτάσει πανηγυρικά την επέτειο των 20 ετών από την πρώτη και μοναδική μας νίκη στο διαγωνισμό!!
Θέλουμε ΑΝΟΙΧΤΟ, μεγάλο και καλής παραγωγής ελληνικό τελικό για να γιορτάσουμε πανηγυρικά τα 20 χρόνια από τη νίκη μας και επιτέλους να γίνει όλο αυτό με χαρά και αισιοδοξία και θετική ενέργεια για μια δεύτερη νίκη μας. Αρκετα χρόνια πηγαίνουμε με σκυμμένο το κεφάλι. Φέτος ας πάμε λίγο πιο δυναμικά και ο στόχος να είναι να είμαστε και μεις μέσα στο παιχνίδι των διεκδικητών του βραβείου (ακόμα και αν δεν κερδίσουμε τελικά).
Ευχόμαστε σε έναν ελληνικό τελικό που σαν σκηνή και παραγωγή θα είναι τουλάχιστον αντάξιος αυτών της Κροατίας, της Λιθουανίας και της Αλβανίας. Δεν ζητάμε πολλά, τα αυτονόητα για τη σύγχρονη εποχή του 2025. Και πιστεύουμε ότι επιτέλους η ερτ θα το κάνει και, όπως σωστά λέτε, θα αξιοποιήσει εμπορικά το προϊόν της αυτό στο έπακρο. Αναμένουμε συνθέσεις όμορφες από όλους. Γιατί κανείς δεν περισσεύει στην επέτειο αυτή των 20 ετών. Πάμε δυνατά και γερά, όλη η Ελλάδα μια ομάδα
Υγ: πολύ σωστή επισήμανση ότι πραγματικός ελληνικός τελικός (σσ ανοιχτός) έχει να γίνει πάνω από 20 χρόνια! Τώρα ήρθε η ώρα όμως! Έχουμε πολλούς καλλιτέχνες από πολλά είδη μουσικής που ενδιαφέρονται και γιαυτό η ερτ ας τους ενημερώσει έγκαιρα ότι θα κάνει μια καλή παραγωγή που θα τους σεβαστεί και ότι η επιλογή τραγουδιού και καλλιτέχνη θα γίνει με καθαρό και αδιάβλητο τρόπο που θα γνωρίζουν οι καλλιτέχνες εξ αρχής (πχ televoting που θα εποπτεύεται από σοβαρή εταιρία για την εγκυρότητα των αποτελεσμάτων). Καλή επιτυχία!
Θα συμφωνήσω με κάποια από αυτά που λες όπως για έναν καλής παραγωγής ελληνικό τελικό και να είναι και η δική μας χώρα στους διεκδικητές για την πρώτη θέση .Επίσης θα προσθέσω ότι θα ήθελα έναν ελληνικό τελικό που θα επιλεγούν πολύ καλά τραγούδια και όχι μετριοτητες.
Επιτέλους!!! Νομίζω θα είναι πάρα πολύ ενδιαφέρουσα χρόνια το 25. Θα ήθελα να δω να συμμετάσχουν ονόματα όπως ο Good Job Nicky, Evangelia, Lila, Μπρεαζου, και η Josephine γιατί όχι, μόνο έτσι έχει ελπίδες να πάει.
Πάμε δυνατά στη Βασιλεία!!
Σε μία τέτοια περίπτωση κερδίζει συχνά ο δημοφιλέστερος στην εσωτερική αγορά, όχι κατ’ ανάγκη ο καλύτερος και πιο κατάλληλος για την περίσταση.
Αντίθετα πέρσι έγινε απευθείας ανάθεση σε κάποιον που και παντελώς άγνωστος ήταν και ο πιο εντελώς ακατάλληλος για την περίσταση. Όποτε ας διαλέξουμε έστω κάποιον που θα αρέσει στον κόσμο και ας μην είναι ο πιο κατάλληλος. Δεν πάμε για νίκη ούτως η άλλως.
Αν και είμαι πιο πολύ υπέρ της εσωτερικής επιλογής, χαίρομαι που θα πειραματιστούμε με έναν εθνικό τελικό, ίσως μας βγει σε καλό.
Η διαδικασία θα ήθελα να γίνει ως εξής: συγκροτείται στην ΕΡΤ μια επιτροπή ειδικών και κοινού η οποία ακούει όλα τα τραγούδια και τα ψηφίζει όλα με borda count. Έπειτα, τα 10 τραγούδια με την υψηλότερη βαθμολογία πάνε στον εθνικό τελικό (ή τα καλύτερα 20 πάνε σε ημιτελικά, αν έχουμε και ημιτελικούς), στον οποίο θα ψηφιστούν από το κοινό και από μια άλλη επιτροπή ειδικών.
Και μια ερώτηση: όταν λέτε ανοιχτό εθνικό τελικό, τι εννοείτε; τι διαφορά έχει ο ανοιχτός εθνικός τελικός από άλλους;
Σημαινει οτι μπορει να υποβαλει ο οποιοσδηποτε συμμετοχη, υπάρχει προσκληση για υποβολη συμμετοχων, κάτι που τελευταια φορα εγινε το 2003.
Το να μπορεί ο οποιοσδήποτε να στείλει τραγούδι ενέχει το ενδεχόμενο συμμετοχών στον τελικό χωρίς δισκογραφική εταιρεία από πίσω. Αν κερδίσει ένα τέτοιο τραγούδι, είναι διατεθειμένη η ΕΡΤ να καλύψει όλα τα έξοδα παραγωγής και προώθησης;
Μα έτσι κ αλλιώς καλύπτει τα έξοδα όλα τα τελευταία χρόνια
Τα έξοδα παραγωγής, του video και της προώθησης δεν είναι της δισκογραφική του καλλιτέχνη;
Οχι η ΕΡΤ δίνει τα χρήματα στην δισκογραφικη εταιρεια ή εταιρεία παραγωγής, υπάρχουν στη διαύγεια. Από το 2019 κ έκτοτε όλα τα εξοδα βαραίνουν την ΕΡΤ. Τώρα αν η δισκογραφική θελει να πληρωσει κάτι περισσότερο ή να βρει καποιον χορηγο για επιπλέον (οπως εγινε φέτος) είναι αλλη ιστορια.
Ευχαριστώ για την διευκρίνιση, Γιάννη. Να σε ρωτήσω και κάτι ακόμα, αν τυχόν ξέρεις. Αυτή η ανοιχτή πρόσκληση θα ακολουθηθεί από κάποια εσωτερική επιλογή των τραγουδιών που θα πάνε στον τελικό ή θα κάνουν διάφορους γύρους (προημιτελικά, ημιτελικά) για να δουν ποιοι θα πάνε στον εθνικό τελικό; Φαντάζομαι το πρώτο, αλλά είπα να ρωτήσω για σιγουριά.
Μην προτρεχουμε…
Σε περίπτωση που γίνει ανοιχτή πρόσκληση θα μαζευτεί ένας μεγάλος αριθμός τραγουδιών, ώστε μία πρώτη επιλογή εσωτερικά (ένα “ξεσκαρτάρισμα”) θα είναι απαραίτητη.
Τα τελευταία χρόνια κάθε χρόνο “ΕΡΤ εξετάζει πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο διεξαγωγής ενός ανοιχτού εθνικού τελικού” (εδώ ο Ζούλας διέρρεε μέχρι και για τρεις βραδιες με ημιτελικους και τελικό) και κάθε χρόνο καταλήγουμε σε εσωτερική επιλογή.
Τέλος πάντων, ΑΝ γίνει, το ερώτημα είναι, θα επιτραπεί η κατάθεση συμμετοχών και ξένων δημιουργών;