Λουξεμβούργο: Πως επιλέγεται ο εκπρόσωπός του για το Μάλμε!

Το Λουξεμβούργο επιστρέφει το 2024 μετά από 30 χρόνια στον Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision. Ως εκ τούτου, οι ιθύνοντες της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης του Δουκάτου έχουν μπροστά τους το δύσκολο έργο της ανεύρεσης του εκπροσώπου και του τραγουδιού που θα εκπροσωπήσει το Λουξεμβούργο στο Μάλμε.

Έτσι, προχθες, Τετάρτη 22 Νοεμβρίου, ξεκίνησαν οι live auditions για την ανάδειξη του εκπροσώπου του Λουξεμβούργου στη Eurovision 2024. Οι auditions αυτές θα χρησιμεύσουν στην επιλογή των φιναλίστ του εθνικού τελικού από τον οποίο θα προκύψει ο πρώτος καλλιτέχνης που θα εκπροσωπήσει το Δουκάτο στην 68η έκδοση του αγαπημένου μας διαγωνισμού.

Η διαδικασία των auditions

Έχουν περάσει περισσότερες από τρεις δεκαετίες από την τελευταία φορές που το Λουξεμβούργο, το μικρό δουκάτο της Δυτικής Ευρώπης με πέντε νίκες στο παλμαρέ του, έλαβε για τελευταία φορά μέρος στον Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision. Όπως είναι επόμενο, η μουσική βιομηχανία έχει αλλάξει άρδην συγκριτικά με τις αρχές της δεκαετίας του 1990.

Αυτός ήταν και ο λόγος που η δημόσια ραδιοτηλεόραση του Λουξεμβούργου, RTL, απευθύνθηκε σε ένα πάνελ πέντε ειδικών που θα έχουν τον πρώτο και τελευταίο λόγο στην ανάδειξη των φιναλίστ του εθνικού τελικού, καθώς οι προσδοκίες και το ενδιαφέρον των κατοίκων του Δουκάτου ξεπέρασε κάθε προηγούμενο.

Συνολικά, 459 καλλιτέχνες εξέφρασαν ενδιαφέρον να συμμετάσχουν στη διαδικασία ανάδειξης του εκπροσώπου του Λουξεμβούργου στον 68ο Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision. Στη συνέχεια, υπήρξε το στάδιο της προεπιλογής από το οποίο οι ιθύνοντες του RTL ξεχώρισαν περίπου 70 τραγούδια και 50 καλλιτέχνες, τους οποίους και θα κρίνει το διεθνές πάνελ. Όλοι οι καλλιτέχνες είτε είναι πολίτες του Λουξεμβούργου, είτε κάτοικοι, είτε συνδέονται στενά με την πολιτιστική σκηνή του Δουκάτου.

Source:RTL/Steve Müller

Υπενθυμίζουμε πως το πάνελ των πέντε ειδικών της Eurovision που έχουν υπ’ ευθύνη τους την επιλογή των φιναλίστ του εθνικού τελικού του Λουξεμβούργου απαρτίζουν οι κάτωθι:

Ο Christer Björkmann, ο οποίος είναι Σουηδός παραγωγός και τηλεοπτικός παρουσιαστής καθώς και πρώην συμμετέχων στη Eurovision (Σουηδία 1992). Ο Björkmann έχει επίσης διατελέσει χρέη Αρχηγού Αποστολής για τη Σουηδία, έχει παράξει τον Διαγωνισμό το 2013 και το 2015, όπου και φιλοξενήθηκε στη Σουηδία, καθώς και το μοναδικό μέχρι σήμερα American Song Contest το 2022.

Ο Jan Bors, ο οποίος έχει υπηρετήσει ως Αρχηγός Αποστολής για την Τσεχία.

Ο Cesár Sampson, ο οποίος έχει εκπροσωπήσει την Αυστρία στη Εurovision το 2018, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στην ψηφοφορία των επιτροπών. Ο Sampson θα διαδραματίσει επίσης ενεργό ρόλο και στην εθνική επιλογή της Τσεχίας φέτος, ως καλλιτεχνικός διευθυντής και παρουσιαστής του εθνικού τελικού.

Ο Άλεξ Παναγή, ο οποίος θεωρείται αυθεντία της Eurovision. Ο Παναγή έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Eurovision δύο φορές, το 1995 και το 2000. Τα τελευταία χρόνια, έχει αναλάβει χρέη ως Vocal Coach για πολλές συμμετοχές στη Eurovision και ήταν επίσης στα φωνητικά της Έλενας Παπαρίζου το 2005.

Η Tali Eshkoli, η οποία είναι Ισραηλινή τηλεοπτική παραγωγός. Η Eshkoli υπήρξε παραγωγός της Eurovision το 2019, έχει επίσης εργαστεί στη διοργάνωση του διαγωνισμού Miss Universe το 2021 που πραγματοποιήθηκε στο Ισραήλ και έχει αποτελέσει μέλος κριτικής επιτροπής σε εθνικές επιλογές διάφορων χωρών ανά τα χρόνια.

Source: RTL/Steve Müller

Οι εντυπώσεις των διαγωνιζομένων

Η διαδικασία αυτή έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον των μέσων του Λουξεμβούργου, καθώς ο ενθουσιασμός είναι διάχυτος στο μικρό κρατίδιο της Δυτικής Ευρώπης για την επιστροφή του στη Eurovision μετά το 1993. Όπως εξηγεί ο Edsun, ένας εκ των καλλιτεχνών που περνάνε από τις auditions:

Η επιστροφή στη Eurovision έχει αναμφίβολα ταρακουνήσει τη μουσική βιομηχανία εδώ στο Λουξεμβούργο. Έχει δώσει σε όλους πολλές ελπίδες για το τι μπορεί να πετύχει η χώρα μας και πού μπορούμε να πάμε τη μουσική μας. Ό,τι κι αν συμβεί, η Eurovision θα ανοίξει πόρτες για τους καλλιτέχνες μας και θα χρησιμεύσει ως εφαλτήριο.

Αντίστοιχα συναισθήματα μοιράζεται και η Shirley από το συγκρότημα The Spaceminers:

Η όλη εμπειρία ήταν απίστευτα συναρπαστική. Για τους καλλιτέχνες, η Eurovision λειτουργεί ως απαράμιλλη ευκαιρία δημιουργίας και με τον τρόπο που έγινε η διαδικασία στο Λουξεμβούργο, οι καλλιτέχνες όχι μόνο παρακινήθηκαν να γράψουν και να προτείνουν νέα τραγούδια, αλλά είχαν επίσης την ευκαιρία να συνεργαστούν με διάσημους συνθέτες.

Οι εντυπώσεις της κριτικής επιτροπής

Η ανάθεση σε μια διεθνή κριτική επιτροπή της ανάδειξης των φιναλίστ είναι ζωτικής σημασίας προκειμένου να διασφαλιστεί η αμεροληψία στη διαδικασία επιλογής. Αυτό υποστήριξε σε μέσες άκρες ο επικεφαλής της αποστολής του Λουξεμβούργου στον Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision, Eric Lehmann, σε δηλώσεις του στο επίσημο σάιτ του RTL:

Φέρνοντας διεθνείς κριτικές επιτροπές, καμία από τις οποίες δεν είναι εξοικειωμένη με τη μουσική μας σκηνή ή δεν γνωρίζει κανέναν από τους καλλιτέχνες, εξασφαλίζουμε ότι όλοι θα έχουν την ίδια προσοχή και μεταχείριση. Επιπλέον, αυτοί οι ειδικοί φέρνουν στο τραπέζι ανεκτίμητη τεχνογνωσία. Ξέρουν τι απαιτεί η Eurovision. Και ας μην ξεχνάμε ότι η συμμετοχή του Λουξεμβούργου δεν θα κριθεί από κανέναν στο Λουξεμβούργο στον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision, αλλά από τις άλλες χώρες, γι’ αυτό και αυτή η εξωτερική άποψη είναι επίσης σημαντική για εμάς.

Τα πέντε μέλη της κριτικής επιτροπής φαίνεται να γνωρίζουν πολύ καλά τι διακυβεύεται και έχουν αφιερώσει πλήρως την προσοχή τους στο να βρουν το κατάλληλο τραγούδι για το Λουξεμβούργο.

“Το Λουξεμβούργο έχει μια τόσο απίστευτη κληρονομιά της Eurovision και περιμέναμε πολύ καιρό για την επιστροφή του – είναι σημαντικό να δουλέψουμε πολύ σκληρά για να το κάνουμε επιτυχημένο”, υπογραμμίζει η Tali Eshkoli. “Δεν είναι εύκολο να βρεις το καλύτερο τραγούδι, τον καλύτερο τραγουδιστή και την καλύτερη ερμηνεία, αλλά χρειάζομαι και τα τρία. Χρειαζόμαστε μια συμμετοχή που να μπορεί να δημιουργήσει αυτή τη μαγική στιγμή και μια μοναδική σκηνοθεσία”.

Ο Jan Bors δεν είναι λιγότερο απαιτητικός:

Αναζητώ την τελειότητα, το ταλέντο και φυσικά ένα σπουδαίο τραγούδι. Ψάχνω για έναν νικητή της Eurovision, όχι απλώς ένα τραγούδι που θα προκριθεί στον τελικό. Το τραγούδι και ο καλλιτέχνης πρέπει να ταιριάζουν άψογα.

Εν τω μεταξύ, για τον Άλεξ Παναγή, το πιο σημαντικό πράγμα είναι:

Η πρωτοτυπία και η ειλικρίνεια! Και το καταλαβαίνεις όταν το ακούς. Ως vocal coach προφανώς προσέχω πολύ και τη φωνή και τι μπορεί να γίνει για να γίνει ακόμα καλύτερη. Όταν ακούω κάθε τραγούδι εδώ, φαντάζομαι επίσης πώς θα ακουγόταν και πώς θα φαινόταν στη σκηνή της Eurovision. Υπάρχουν πολλά που πρέπει να λάβω υπόψη μου.

Το πώς το act θα φαίνεται και θα ακούγεται στο πλαίσιο είναι εξίσου ζωτικής σημασίας για τον César Sampson:

Ψάχνω για ένα τραγούδι που να μεταφέρεται καλά στη Eurovision. Πρέπει να είναι ένα υβρίδιο, κάτι που θα λειτουργήσει τόσο καλά στην τηλεόραση όσο και σε ένα στάδιο. Οπότε, ένα τραγούδι που μπορεί να ανέβει στη σκηνή και ένας αξιόπιστος ερμηνευτής. Θέλω να βρω έναν νικητή, κάποιον που μπορεί να γεμίσει μια σκηνή. Δεν χρειάζεσαι ένα συγκεκριμένο μουσικό είδος για να πετύχεις στη Eurovision, και αυτή είναι η ομορφιά της. Χρειάζεσαι όμως ένα τραγούδι με ζωντανή γκάμα, με “ρυθμό” όπως στο θέατρο.

“Ως ομάδα, η κριτική μας επιτροπή έχει πολύ διαφορετικές αφετηρίες, αλλά αυτό δημιουργεί μια εξαιρετική δυναμική”, καταλήγει ο Christer Björkman. “Για μένα είναι σημαντικό να βρω ένα τραγούδι που να μπορεί να συνδέσει τη σύγχρονη μουσική με την κληρονομιά του Λουξεμβούργου στη Eurovision. Αυτό που ψάχνω είναι μια σύγχρονη επιτυχία με μια πινελιά Λουξεμβούργου, και δεν έχω καμία αμφιβολία ότι θα βρούμε μια εξαιρετική επιλογή τραγουδιών που θα ταιριάζουν στα κριτήρια για την εθνική επιλογή τον Ιανουάριο!”

Οι οντισιόν συνεχίζονται μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου, οπότε και θα ανακοινωθεί η λίστα των υποψηφίων που θα διαγωνιστούν στον εθνικό τελικό του Λουξεμβούργου. Ο εθνικός τελικός του Δουκάτου θα πραγματοποιηθεί στις 27 Ιανουαρίου και θα δώσει τη δυνατότητα στους κατοίκους του Λουξεμβούργου να επιλέξουν το τραγούδι και τον καλλιτέχνη που θα τους εκπροσωπήσουν στον 68ο Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision τον Μάιο στο Μάλμε, 31 χρόνια μετά την τελευταία εμφάνισή τους το 1993.

Source: RTL/Steve Muller

Θα συνεχίσει το Λουξεμβούργο την επιτυχημένη πορεία του στη Eurovision; Μείνετε συντονισμένοι στο EurovisionFun για όλα τα νέα!

Πηγή: RTL

0 ΣΧΟΛΙΑ

Υποβολή Σχολίων

Θέλετε να συμμετέχετε στη συζήτηση;
Μη διστάσετε!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *