Eurovision 2021: Μάχη για τέσσερις στην κορυφή – Στη δεκάδα η Κύπρος – Εκτός Top 10 η Ελλάδα
Με λιγότερο από δύο εβδομάδες να απομένουν για τη διεξαγωγή των προβών της Eurovision 2021 στο Ρότερνταμ, η στοιχηματική μας ανάλυση επικεντρώνεται στο καθιερωμένο εβδομαδιαίο update σε σχέση με τις αποδόσεις που κυκλοφορούν αναφορικά με τον 65ο Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Τραγουδιού.
Τα φαβορί
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζεται η μάχη στις υψηλότερες θέσεις των στοιχηματικών πινάκων. Μάλτα, Γαλλία και Ελβετία εξακολουθούν να βρίσκονται στην πρώτη τριάδα των αποδόσεων σύμφωνα με τους bookers, με την Ιταλία να έχει ιδιαίτερα ανοδικές τάσεις και να βρίσκεται κατά πόδας των τριών πρώτων.
Στην πρώτη θέση παραμένει η Μάλτα. Η 18χρονη Destiny θεωρείται ως η επικρατέστερη για να κερδίσει τον φετινό διαγωνισμό, όντας στην πρώτη θέση εδώ και πάνω από έναν μήνα από την κυκλοφορία του τραγουδιού της και εντεύθεν. Η νησιωτική χώρα φέρεται να ξεκινά από την “pole position” ως προς την υπόθεση-νίκη στη Eurovision 2021.
Σε απόσταση αναπνοής από την Μάλτα βρίσκονται η Γαλλία και η Ελβετία. Η Barbara Pravi και ο Gjon’s Tears ακολουθούν κατά πόδας την Destiny, με ενδεχόμενη νίκη τους να εξαπλασιάζει σχεδόν τα χρήματα εκείνου που θα ποντάρει σε αυτές.
Κατακόρυφη πτώση στις αποδόσεις της παρουσιάζει η Ιταλία. Οι Måneskin κέρδισαν τις εντυπώσεις στο προχθεσινό PrePartyES και η νίκη τους κυμαίνεται σε αποδόσεις μεταξύ 7 έως 9, ενώ την προηγούμενη εβδομάδα οι αντίστοιχες αποδόσεις βρίσκονταν μεταξύ 9 έως 11.
Top 5 και Top 10
Πέμπτη βρίσκεται η γειτονική μας Βουλγαρία. Το “Growing Up Is Getting Old” συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα, έχοντας απόσταση από τις προπορευόμενες χώρες.
Από την έκτη θέση έπεσε για πρώτη φορά μετά από ενάμιση μήνα η Σουηδία. Με τις αποδόσεις μίας ενδεχόμενης σουηδικής νίκης να ανεβαίνουν, η Ισλανδία και η Λιθουανία ανέβηκαν στην έκτη και την έβδομη θέση. Έτσι, ο Tusse και το “Voices” βρίσκονται πλέον στην όγδοη θέση.
Εντός δεκάδας μετά από τρεις εβδομάδες βρίσκεται πλέον η Κύπρος. Οι εμφανίσεις των τελευταίων ημερών της Έλενας Τσαγκρινού έχουν ανεβάσει τη Μεγαλόνησο στην 9η θέση, τέσσερις θέσεις ψηλότερα σε σχέση με την προηγούμενη Δευτέρα. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη στατιστικά άνοδο χώρας αυτής της εβδομάδας.
Τη δεκάδα συμπληρώνει η Νορβηγία, με τον TIX και το “Fallen Angel” να βρίσκονται μία θέση χαμηλότερα απ’ ότι τις δύο προηγούμενες εβδομάδες.
Ελλάδα
Με τις Φινλανδία, Σαν Μαρίνο και Ρουμανία να βρίσκονται στην 11η, 12η και 13η θέση αντίστοιχα, η Ελλάδα είναι πλέον στη 14η θέση των στοιχηματικών αποδόσεων για νίκη στον φετινό διαγωνισμό της Eurovision.
Η μη εμφάνιση της Stefania στα δύο διαδικτυακά πάρτι των τελευταίων ημερών φαίνεται να έχει αρνητική επίδραση στην απόδοση που έχει μία ενδεχόμενη νίκη της χώρας μας στο Ρότερνταμ. Αυτός είναι και ο λόγος που ενώ την περασμένη Δευτέρα το “Last Dance” βρισκόταν για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια της φετινής Eurovisionικής περιόδου εντός Top 10 και που σήμερα είναι τέσσερις θέσεις χαμηλότερα.
Είναι χαρακτηριστική η απόκλιση στις αποδόσεις νίκης της Ελλάδας στον διαγωνισμό. Η χαμηλότερη βρίσκεται στο 26, ενώ η αντίστοιχη υψηλότερη στο 60 εξηγώντας την πτώση τεσσάρων θέσεων στους στοιχηματικούς πίνακες.
Συμπεράσματα
Ανακατατάξεις είχαμε μέσα στις τελευταίες ημέρες, με κάποια τραγούδια να παρουσιάζουν ανοδικές τάσεις, ανεβαίνοντας παράλληλα στους στοιχηματικούς πίνακες. Όπως είναι λογικό, οι αποδόσεις θα περάσουν από διάφορα σκαμπανεβάσματα τις προσεχείς εβδομάδες, με την αγωνία να κορυφώνεται καθώς πλησιάζουμε στην ημερομηνία-ορόσημο της έναρξης των προβών: το Σάββατο 8 Μαίου.
Και μετά μου λέτε ότι δεν υπάρχει θέμα, προφανώς και χτύπησε πολύ άσχημα
To allo S/K tha einai k pali alliws ta stoixhmata, me ths proves.. Krima p prepei na perimenoume Mexri ths 2.5 Kai 4.5 Gia na akousoume ena live ths Stefania‘s. Giafto katevainoume sta Odds.
Αναμενόμενη η πτώση, με τις τακτικές περί αποκλειστικότητας από πλευράς της ΕΡΤ την λάθος χρονική στιγμή…
Χάθηκε να έβγαινε η Στεφανία στο “φλΕΡΤ” νωρίτερα ώστε να μπορούσε να εμφανιστεί στο ισπανικό pre party…
Τέλος πάντων, ας ελπίσουμε ότι με τις πρόβες θα ανατραπεί αυτό το χλιαρό για την ώρα πλασάρισμα της ελληνικής συμμετοχής.
Θυμάμαι τι κακός χαμός έγινε που πέσαμε από τη 10η στην 11η θέση… 14οι και μάλλον θα φτάσουμε και χαμηλότερα μέχρι την Κυριακή… υπομονή. Εξάλλου, τόσο το 18 όσο και το 19 τέτοια περίοδο τα στοιχήματα μας είχαν στη δεκάδα (το 19 φτάσαμε μέχρι και 7η θέση) και τελικά δεν πήγαμε καλά
Κυπρος και Σερχιτ εντυπωσιασαν στο ισπανικο παρτυ, επομενως καθολου παραξενο που μας περασαν.
Αν η Στεφανια ειχε εμφανιστει και ηταν καλη, καποιοι θα στοιχηματιζαν υπερ της και τουλαχιστον θα ειχε διατηρησει τη θεση της, τωρα λογικο να πεφτει, γιατι στοιχηματιζουν υπερ αλλων χωρων που κανουν καλες εμφανισεις.
Δεν περιμενω καποια μεγαλη αλλαγη στις επομενες ημερες, ουτε με τις εμφανισεις της Στεφανιας, καθως καμια εγχωρια εμφανιση δεν θα προσελκυσει το ιδιο ενδιαφερον με το ισπανικο παρτυ. Αλλωστε υπαρχει μεγαλη πιθανοτητα στο Your face sounds familiar να παιξει playback, αλλα τουλαχιστον θα δουμε την ενεργεια της Στεφανιας αν κανει τη κανονικη version. Ουτε ολοι οι στοιχηματιστες που εκατσαν να δουν ολα τα τραγουδια του παρτυ θα ασχοληθουν με τη μεμονωμενη εμφανιση στις 4 του μηνος ( το λεω για να το εχουν καποιο στο νου, και να μη λενε ” δεν ανεβαινουμε, αρα δεν αρεσε η Στεφανια λαιβ ”).
Σημασια τωρα εχει να εντυπωσιασουμε στις προβες! Καλως κακως τοτε ψιλοφαινεται πως θα τα παει ενα τραγουδι… Οταν αρχισαν προβες Ντεμυ – Ντουσκα – Τερζη και μονο πεφταμε στα στοιχηματα, εγω ηξερα οτι δεν προκειται να παμε καλα, και ας συνεχιζαν αλλοι τα θριαμβευτικα σχολια.
Οχι πως και το κλιμα των προβων ειναι παντα τοσο αξιοπιστο. Για παραδειγμα κανεις δεν ειχε υποψιαστει το ρευμα που θα εχουν τα Σκοπια στις επιτροπες το 19, ουτε κατα τη διαρκεια των προβων. Επομενως ενα μερος θα ναι παντα απροβλεπτο.
Εγω θελω να ρωτησω γιατι τα αρθρα του σαιτ για τα στοιχηματα στηριζονται αποκλειστικα σε μια εταιρια στοιχηματων και οχι συνολικα ( μεσω Eurovisionworld ), σε ολες.
Η Κυπρος στα στοιχηματα ειναι 10η, οχι 9η αυτη τη στιγμη.
Συνολικά είναι αυτά από το oddschecker την επίσημη εταιρία που έχει όλες τις στοιχηματικές εταιρίες. Το Eurovision World από εκεί τα βλέπει και τα ανανεώνει και γι αυτό είναι πιο πίσω.
Τα δεδομένα που παρατίθενται εβδομαδιαίως αντλούνται από το Oddschecker, το οποίο είναι η μεγαλύτερη πλατφόρμα σύγκρισης στοιχηματικών αποδόσεων παγκοσμίως. Το EurovisionWorld αντλεί τα στοιχεία του από το Oddschecker, το οποίο συγκρίνει τις αποδόσεις.
Εκτος τοπου και χρονου δυστυχως 8 συνεχομενα ετη. Σε λιγες μερες και η εικοσαδα θα φαινεται δυσκολη. Γενικοτερα ειμαστε μια ωραια ατμοσφαιρα στο ραδιομεγαρο και ολα κυλανε χαλαρα. Εχουμε φτασει σε σημειο να λεμε για δεκαδα λες και ειναι κατι το εξωπραγματικο και προφανως το βαρελι δεν εχει πατο. Εκτος αν επισημως πλεον μας πουν οτι απλα θα εχουμε φιλικη συμμετοχη (ουτε καν αυτη δεν βλεπουμε).
Συγγνωμη για τον τονο μου, αλλα πραγματικα με στεναχωρει η πλαδαροτητα που μας διακατεχει.
Αντιπαρέρχομαι την αδήριτη ανάγκη να είναι η Ελλάδα στην 5αδα ή στην δεκάδα για να νιώσουν κάποιοι φανς εθνική υπερηφάνεια με την δουλειά άλλων (κάτι που μια καλή και αξιοπρεπής εμφάνιση δεν είναι αρκετή να τους ικανοποιήσει αυτό το συναίσθημα αλλά μόνο η υψηλή θέση) αλλιώς δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τόσο άγχος και αγωνία. Λες και θυμάται κανείς ποιος τερμάτισε 9ος και ποιος 13ος το 2015. Θυμάται όμως τραγούδια και εμφανίσεις. Φανατισμός που δεν σας αφήνει να χαρείτε τον διαγωνισμό. Αν σας έλεγαν να συμμετάσχει η Ελλάδα με μια συμμετοχή που σιχαίνεστε αλλά θα βγει τρίτη ή με το αγαπημένο σας κομμάτι αλλά θα μείνει ημιτελικό θα διαλέγατε το πρώτο.
Φέτος είναι πολύ περίεργη χρονιά. Δεν υπάρχει ξεκάθαρο φαβορί. Άλλες συμμετοχές βλέπω να ξεχωρίζουν στις επιτροπές και άλλες στο κοινό. Το θέμα είναι πόσο μεγάλες θα είναι οι αποκλίσεις και τι καραμπόλες θα γίνουν. Η Μάλτα εμένα προσωπικά δεν μου λέει τίποτα. Προτιμούσα το περσινό τους. Το ίδιο και η Ελβετία. Την είχα δεύτερη πέρυσι στο τοπ μου πίσω από την Λιθουανία και φέτος είναι πιο χαμηλά. Η Γαλλία θα μπορούσε να κερδίσει και δεν θα με χαλούσε καθόλου αλλά φοβάμαι το τελεβόουτινγκ. Η Ιταλία μ΄ αρέσει αλλά ούτε αυτή την βλέπω να κερδίζει. Θα πάει καλύτερα στο κοινό από τις επιτροπές νομίζω. Η Βουλγαρία κι αυτή είχε καλύτερο κομμάτι πέρυσι και φέτος δεν έχει τόσο δυναμική. Ίσως ο νικητής να είναι εκτός της τωρινής 5αδας στα στοιχήματα. Θα πόνταρα ίσως σε Ισλανδία ή Λιθουανία. Το σίγουρο είναι ότι οι πρόβες θα ξεκαθαρίσουν κάπως το τοπίο. Να θυμίσω η Κοντσίτα ήταν χαμηλά τέτοια περίοδο και συγκεκριμένα 11η τέλος Απριλίου ενώ οι Common Linnets που βγήκαν 2οι ήταν 27οι. H Μολδαβία το 2017 τέλη Απριλίου ήταν 34η και βγηκε 3η με το Hey Mamma και η Νορβηγία που μπήκε 10αδα ήταν 27η. H δε Πορτογαλία ήταν εκτός τριάδας στοιχημάτων και κέρδισε. Το 2016 η Λιθουανια και το Βέλγιο τέτοια εποχή ήταν 26η και 28ο αντίστοιχα και μπήκαν και οι δύο δεκάδα. Επίσης το 2019 τέτοια εποχή η Μάλτα ήταν 5η και κατάληξε 14η ενώ η 9η Αρμενία τερμάτισε 16/18 στον ημιτελικό. Τα αναφέρω για να δείξω στους λάτρεις των στοιχημάτων και των ψηφοφοριών που με βάση αυτά προδικάζουν τελικά αποτελέσματα πόσο άτοπο είναι όλο αυτό πριν τις πρόβες.
+1
Όλα τα λεφτά η πρώτη παράγραφος του σχολίου σου.
Να ξεκινήσω πάλι αρχικά με τα θετικά. Οκ ναι η ΕΡΤ φαίνεται να το έχει πάρει λίγο πιο σοβαρά φέτος και να έχει καταλάβει το ποσο σημαντικό προϊόν είναι για αυτούς η Eurovision.
Τώρα απο την αρχή έχουν γίνει τρομερά λάθη όσον αφορά το promo. Όταν ολλες οι συμμετοχές βγάζανε το τραγούδι τους απευθείας στο YouTube, η μια χώρα μετά την άλλη και υπήρχε μια δυναμική, η ΕΡΤ επέλεξε να καθυστερήσει και να βγάλει το τραγούδι μας στη πλατφόρμα του Ertflix. Όπως έκανε και η Πανικ για τη Κύπρο. Λες και μόνο εμεις στην Ελλάδα και Κύπρο ξέρουμε να τα κάνουμε έτσι και όλλοι υπόλοιποι που τα ανέβασαν απευθείας στο επίσημο site της Eurovision και στο Youtube είναι βλάκες.
Αποτελεσμα; Να αντιγραφουν κακές κοπιες απο το τραγούδι μας στο YouTube και φυσικά απο πάνω με ενα γερό copyright με αποτέλεσμα όλα τα reaction να πετσοκόβουν το κομμάτι. Τελικό αποτελεσμα; Να γεμίσει το Ίντερνετ με πολλά και κακής ποιότητας βίντεο απο το last dance και το El Diablo και λόγω διασποράς να φαίνεται πως το βίντεο με το ζόρι κάνει 1 εκατομμύριο views ενώ στη πραγματικότητα αν γινόντουσαν όλα σωστά θα είχε παρά πολύ παραπάνω..
Κάθε χρόνο στη Eurovision δυο είναι τα κεντρικά events που συγκεντρώνουν όλα τα βλέμματα για να ακούσουν live τους καλλιτέχνες, της Ισπανίας και του Λονδίνου.
Πάλι η ΕΡΤ επιλέγει να παίξει η ακουστική μορφή του last dance στην πολύ επιτυχημένη εκπομπή του 2% τηλεθέασης Φλερτ και οχι στο ισπανικό pre party show. Oi υπεύθυνοι της ΕΡΤ είπαν πως θα ανεβεί μετά, ενώ έχει περάσει το momentum. ΟΚ καταλαβαίνω απόλυτα πως η Eurovision είναι πρόγραμμα της ΕΡΤ αλλα ακόμα δείχνουν πολύ ανοργάνωτοι με καλές προθέσεις αλλα δυστυχώς με πολύ ελλιπή γνώση του διαγωνισμού και βασικών κανόνων προώθησης. Και η Greek Dream Team και η Στεφανια το έκαναν γαργάρα..
Γενικά η αίσθηση της επαρχιώτικης ευρωπαϊκής αντίληψης δυστυχώς κυριαρχεί ακόμη στην ΕΡΤ και όσο συμπαθείς κάποιες κύριες εκεί δυστυχώς δε το έχουν. Καίνε καλές συμμετοχές κάθε χρόνο γιατί στο να συμπληρώνουν χαρτιά όλα πηγαίνουν περίφημα αλλα στην αντίληψη κάποιων βασικών κανόνων προώθησης και ουσιαστικής βοήθειας προέχει δυστυχώς τα ποσοστά τηλεθέασης( να ανεβάσουμε το ποσοστό απο 2% στο 3%) και καίμε τους καλλιτέχνες που φέτος δεν μπορούν να κάνουν promo και μόνο μέσα αυτών των events θα περνάνε μεγάλη προβολή.
Σορυ για το μεγάλο σεντόνι ακόμη μια φορά αλλα εκεί στην ΕΡΤ θα πρέπει να σοβαρευτούν και να διαβάζουν και τις κριτικές αν και νομίζω πως αν ρωτήσεις τους υπεύθυνους να σου πούνε πια είναι τα website της Eurovision μάλλον δε θα ξέρουν ούτε ενα.. Με εκνεύρισαν είχαν δεν είχαν..!!!
Παιδιά εντάξει είπαμε λάθος αλλά μην κατηγορούμε τόσο πολύ. Δεν έγινε και τίποτα. Συμφωνώ στο ότι η επιλογή να μην προβληθεί η εμφάνιση το Σάββατο δεν ήταν η καλύτερη αλλά ας μην αρχίσουμε τα “δριμυ κατηγορώ”. Στο φινάλε σκεφτείτε ότι σε μια εβδομάδα δεν θα έχουμε μια αλλά τρεις εμφανίσεις και ερμηνείες του Last Dance. Οπότε θέλοντας και μη πολλοί φάνς θα δουν μια από αυτές (μια καλή επιλογή θα ήταν να ανέβει μια στο κανάλι της Eurovision). Τώρα όσον αφορά την οργάνωση, θα έλεγα ότι γίνεται καλή δουλειά από την δική μου οπτική. Αλλά όλα αυτά καθόλου δε μετράνε, σάμπως η Φουρέιρα έκανε καμία εμφάνιση σε κάνα pre party ή καμία ερμηνεία του Fuego?
@Miltos
Ρε σύ δεν αφορίζω την όλη προσπάθεια, όντως έχει κάνει η ΕΡΤ κάποια βηματάκια αλλα είναι το γαμωτο γιατί να βάζει πρώτα το χαζό και μηδαμινό κέρδος και να μην δώσει στη συμμετοχή τη προβολή που της αξίζει. Απλά στενοχωριέμαι και σκάω δε βρίζω και σκέφτομαι γιατί να χάνονται τόσο μεγάλες ευκαιρίες. Και όσο και να θελουμε να λέμε πως οι δυο μεγάλες αστοχίες που ανέφερα δεν έχουν σημασία δυστυχώς παίζουν μεγάλο ρόλο. Τρανό παράδειγμα; Δες ποσο ανέβηκε η Κύπρος στα στοιχήματα μετά το πάρτυ και ποσο θάψανε τη Κροατια που πήγε και έκανε πως τραγουδούσε live. Καταλαβαίνω πως ένας απο τους στόχους της Στεφανίας και του Κοντόπουλου είναι το ελληνικό κοινό να γνωρίσει την Στεφανια μέσω των εκπομπών στην Ελλάδα και μάλιστα η Στεφανια είπε πως ο Κοντοπουλος της γράφεις τραγούδι για μετά, αλλα πιστεύεται αν πιάσει 15-17 θέση πως θα κάνει τρελή καριέρα η’ θα χαθει; Η επιτυχία πολλες φορες βασίζεται οχι μόνο στη σκληρή δουλειά αλλα και στο κατάλληλο timing. Να χάνουμε για βλακείες αυτές τις ευκαιρίες το θεωρώ απλά ανόητο.. Λάθη που ελπίζω να μην στοιχίσουν γιατί τελευταία τρία χρόνια στηρίζω φουλ τις ελληνικές συμμετοχές. Μιλώ ως φαν οχι ως ειδήμων..
@Greco London
Προσυπογράφω μέχρι ρανίδας.
@C.G.
Εφόσον είναι Ευρωπαϊκός διαγωνισμός κατεβαίνεις για να προβάλλεις τα ”προϊόντα” σου ως χώρα. Ειδάλλως θα ήταν ατομικός διαγωνισμός άνευ παρέλασης σημαιών.
Δεν χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση στους υποτιθεμένους ρομαντισμούς περί αδήριτης ανάγκης και υποτιθέμενης “εθνικής υπερηφάνειας” (ουαί και αλλοίμονο σε όποιον νιώθει εθνικά υπερήφανος λόγω esc). Τον διαγωνισμό τον χαιρόμαστε δεκαετίες ούτως ή άλλως.
Ελληνική συμμετοχή όμως έχουμε να χαρούμε από τον Λούκα και η ερτ το μοναδικό που κάνει με όλες ανεξαιρέτως τις επιλογές της τα τελευταία χρόνια είναι να μας στερεί αυτή την χαρά. Είναι τόσο απλό.
Ποια “προιόντα σου ως χώρα”, με τις μισές χώρες να έχουν αγορασμένα τραγούδια από την Σουηδία ή από συνθέτες άλλων χωρών, με τρεις σκηνοθέτες/χορογράφους να έχουν αναλάβει την σκηνική παρουσία των μισών χωρών και με το 90% των συμμετοχών να μην είναι στην γλώσσα τους; Ποια κυπριακά για παράδειγμα προϊόντα προβάλει η Κύπρος μη έχοντας έναν Κύπριο καλλιτέχνη που να εμπλέκεται στη συμμετοχή ή αντίστοιχα η Μάλτα ή το Σαν Μαρίνο ή η Πολωνία ή η Μολδαβία. Ένας τηλεοπτικός διαγωνισμός συνθετών και τραγουδιστών είναι.
“ουαί και αλλοίμονο σε όποιον νιώθει εθνικά υπερήφανος λόγω esc”. Μια ματιά στον τρόπο που σχολιάζει μεγάλη μερίδα των Ελλήνων φαν σε βίντεο των συμμετοχών κάθε χρόνο και γενικότερα σε σάιτ σχετικά με όλες τις συμμετοχές θα σε πείσει για του λόγου του αληθές.
“Ελληνική συμμετοχή όμως έχουμε να χαρούμε από τον Λούκα και η ερτ το μοναδικό που κάνει με όλες ανεξαιρέτως τις επιλογές της τα τελευταία χρόνια είναι να μας στερεί αυτή την χαρά. Είναι τόσο απλό”. Ποιοι έχουμε να χαρούμε; Γιατί εγώ και πολλοί άλλοι μια χαρά χαρήκαμε κι άλλες συμμετοχές. Περισσότερο χαίρομαι με την 20η θέση της Ντούσκα παρά να ήμασταν δεκάδα με Σερχάτ. Καλύτερα ημιτελικό με το Όνειρο μου παρά 15άδα με το Cheesecake. Όλως τυχαίως χάρηκες τελευταία φορά το 2011 που είμασταν δεκάδα (είμασταν και το 2013 παρεμπιπτόντως) άρα έρχεσαι στα λόγια μου ότι οι θέσεις σας κάνουν να χαίρεστε και όχι οι συμμετοχές. Επίσης ο Λούκας το 2011 τέτοια περίοδο ήταν 30oς στα στοιχήματα, στις τελευταίες θέσεις όλων των τοπ των φαν, άποντος στις ψηφοφορίες των σωματείων, γράφονταν τέρατα από την πλειοψηφία των Ελλήνων φανς για το πόσο βλαχιά είναι το ζειμπέκικο με την αγγλική ραπ, ότι θα γίνουμε ρεζίλι, πόσο κιτς είναι τα γραφικά με τους αρχαίους κίονες, ότι το κομμάτι δεν κάνει ούτε για εσωτερική κατανάλωση κι άλλα τόσα. Με το που ήρθε η δεκάδα έγινε συμμετοχάρα, και ανατριχίλα κτλ κτλ. Αν έμενε στον ημιτελικό θα το έκραζαν μέχρι να σβήσει ο ήλιος. Το ίδιο και με τους Κόζα Μόστρα και τον Αγάθωνα. 30η η Ελλάδα στα στοιχήματα, κράξιμο δίχως τέλος, τον Αγάθωνα τον είχαν περάσει γενεές δεκατέσσερις και μετά την δεκάδα ήρωες. Δεν έχουμε μνήμη χρυσόψαρου. Είναι τόσο απλό.
Προσωπικά σημασία για χώρες όπως η Σουηδία, η Ελλάδα και η Ρωσία έχει να βρίσκονται στο Top 10 κάθε χρόνο και αν δεν γίνει αυτό είναι μεγάλη αποτυχία. Για παράδειγμα,όταν η Ελευθερίου βγήκε 17η (σημειωτέον 9η στο televoting) όλοι την κατέκριναν για το αποτέλεσμα της. Μην μιλήσω για την Anna Bergendahl, η οποία χάρισε στην Σουηδία τον μοναδικό αποκλεισμό της. Ακόμα οι Σουηδοί την έχουν στιγματισμένη ως αποτυχημένη τραγουδίστρια και για αυτό όσες φορές και να πάρει μέρος στο Melodifestivalen δεν θα το ξανανικησει. Καλύτερα να έχουμε μια “Σουηδική” συμμετοχή όπως η Μάλτα και η Κύπρος και να αποθεώνεται σε όλον τον κόσμο η χώρα μας και ίσως να νικήσει, και με το καλό την επόμενη χρονιά τους δείχνουμε στην Αθήνα τί εστί Ελληνικό τραγούδι.
Γιατί η Αλβανία εδώ και 20 σχεδόν χρόνια στέλνει τραγούδια κυρίως στην Αλβανική γλώσσα και σε Αλβανικό vibe και αυτό εκτιμήθηκε μόνο 1 φορά, το 2012. Επίσης, η Βουλγαρία έστελνε συνεχώς τραγούδια σε Βουλγαρικό στυλ και ποτέ δεν πήγαινε τελικό. Το 2016 που ξεκίνησε να αντιγράφει τους άλλους λαούς βγήκε 4η και την αμέσως επόμενη χρονιά 2η. Η Κύπρος που ποτέ σχεδόν δεν πήγαινε τελικό, το 2012, το 2027, το 2018 και το 2019 έστειλε το κλασικό Eurovision song, και όλες αυτές τις φορές ηταν στον τελικό. Τις υπόλοιπες φορές, με εξαίρεση το 2015 και το 2016 που έστειλε κάτι διαφορετικό, όχι απλά δεν περασε, αλλά βγήκε σχεδόν τελευταία στους ημιτελικούς. Όταν δεν εκτιμάται η τοπική μουσική πως να στείλει η Κύπρος κυπριακό τραγούδι ή η Αρμενία αρμένικο τραγούδι?
+1 για τον C.G
Η ευθύνη για αυτήν την πτώση είναι ξεκάθαρα της ΕΡΤ. Όλη η στάση της ΕΡΤ φέτος είναι απίστευτα λανθασμένη, και θα ξεκινήσω να τα αναλύω όλα:
1) Καθυστέρησαμε απίστευτα πολύ να κυκλοφορήσουμε επίσημα το τραγούδι. Μπορεί μεν να το έκανε αυτό και η Ελβετία, αλλά το hype για το τραγούδι της Στεφανίας αντί να πέσει όλο σε εκείνη έπεσε στο τραγούδι του Ελβετού, ο οποίος ήταν στα φαβορί και πέρσι και περίμεναν να ακούσουν το τραγούδι του.
2) Πείτε πως το πρώτο δεν είναι τόσο θέμα, αλλά αυτό που θα πω είναι θέμα τόσο για την Κύπρο όσο και για την Ελλάδα.
Αντί να κάτσουν να ανεβάσουν απευθείας το βιντεοκλίπ στο επίσημο κανάλι της Eurovision (όπως έκαναν Μάλτα και Ελβετία) το ανέβασαν σε μια ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΧΡΗΣΤΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ, το ERTflix, την κοπια του Netflix. Ποιό το αποτέλεσμα? Μόλις 100000 άτομα να ακούσουν σε 6 ώρες το βιντεοκλίπ που βρισκόταν μόνο στην συγκεκριμένη πλατφόρμα, μέχρι να ανέβει τελικά στο κανάλι της Στεφανίας, με αποτέλεσμα να ανέβει στο επίσημο κανάλι μετά από βδομάδες. Έτσι, χάθηκαν ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ προβολές που θα πήγαιναν στο τραγούδι, πολλές από τις οποίες διοχετεύτηκαν εν τέλει σε βίντεο που κάποιοι έκαναν record το βίντεο από το ERTflix και το ανέβαζαν όπου έβρισκαν. Εδώ το βίντεο στο κανάλι της Γιουροβίζιον έχει σχεδόν 950χιλιαδες προβολές ενώ στο κανάλι της Στεφανίας τώρα έφτασε τις 1εκατομμυριο προβολές.
Σκεφτείτε αν ανέβαινε απευθείας στο κανάλι της Γιουροβίζιον τί θα γινόταν. Αρχικά, το βίντεο θα πήγαινε στις Ελληνικές και Κυπριακές τάσεις (επιπλέον προβολές) και ίσως και στις Βελγικές, Ολλανδικές και ίσως Ισπανικές και Γερμανικές τάσεις και θα είχε το ελάχιστο 5 εκατομμύρια προβολές.
3) Συμμετοχές όπως της Γαλλίας και της Ελβετίας έχουν τεράστια προβολή σε άπειρα τηλεοπτικά κανάλια, ενώ για την Στεφανία τίποτα. Εδώ ακόμα και η Άντζελα Περιστέρη έχει περισσότερες εμφανίσεις στην Ελληνική τηλεόραση από εκείνην. Για την Κύπρο δεν μιλάω. Συμπεριφέρονται σαν να εκπροσωπεί η Τσαγκρινου την Ελλάδα.
Πέρα από ελάχιστες εμφανίσεις στην Ολλανδία, θα έπρεπε η ΕΡΤ να έχει εμφανίσεις σε εκπομπές με μεγάλη τηλεθέαση στην Ελλάδα και την Κύπρο, είτε σε πρωινές είτε σε βραδινές εκπομπές. Έπειτα, θα έπρεπε να κυνηγούν ευκαιρίες προβολής σε Αλβανία, Βουλγαρία, Σερβία, Ρωσία, Ολλανδία, Βέλγιο, Γερμανία και Ισπανία, μιας και έχουν την δυνατότητα για προβολή σε εκπομπές εκεί και υπάρχει σε αυτές τις χώρες ενδιαφέρον για την Ελληνική συμμετοχή. Εδώ η Σενιτ από το πουθενά πήρε μέρος σε Αλβανικές εκπομπές, δεν θα μπορεί η Ελλάδα?
Επίσης, θα έπρεπε να γίνει προσπάθεια προώθησης της σε χώρες όπως η Ισλανδία, η Πολωνία, η Τσεχία, τις Βαλτικές και Σκανδιναβικές χώρες, οι οποίες τα τελευταία 10 χρόνια αμφιβάλλω να μας έχουν δώσει 50 πόντους αθροιστικά σε όλες τις συμμετοχές της Ελλάδας (μπας και μαζέψουμε κάναν πόντο από εκεί).
4) Τί εννοείτε πως θέλετε να προβληθεί ζωντανά η Στεφανία πρώτα σε μια άχρηστη εκπομπή της απογευματινής ζώνης την οποία δεν θα παρακολουθήσει απολύτως κανένας και όχι στις διαδικτυακές εκπομπές, όπως πήρε μέρος και η Τσαγκρινου? Σημειωτέον, η μία από αυτές τις εκπομπές είχε 100.000 προβολές σε μια μέρα. Κανονικά η ΕΡΤ πρέπει να επιτρέψει αμέσως στο PreParty ES να προβάλλει το βίντεο της και να γίνει η μέγιστη προσπάθεια να μαζευτούν τα αμαζευτα από της βλακείες της δημόσιας τηλεόρασης.
5) Το πόσο που δόθηκε για την αποστολή φέτος είναι εξευτελιστικά μικρό. Θα έπρεπε να δώσουν τουλάχιστον τα διπλάσια για να κάνουν μια καλή συμμετοχή. Και μετά θα αναγκαστεί ο Φωκάς και ο κάθε Φωκάς να έχει πάμφτωχες εμφανίσεις, όπως της Demy το 2017 και της Τερζή του 2018 με το “πετρωμενο” μπλε χέρι, καλύτερα να τα παρουσίαζαν όπως το αισχρό Utopian Land.
Απ’ότι φαίνεται, η ΕΡΤ δεν ενδιαφέρεται για την Eurovision και φοβάμαι ενώ λατρεύω απίστευτα την φετινή συμμετοχή πως με την παρουσίαση της θα την διαλύσουν και θα καταστρέψουν την καριέρα μιας χαρισματικής και ταλαντούχας κοπέλας, όπως έγινε και με την Demy. Αν τυχόν φέτος δεν πάμε δεκάδα, η ευθύνη θα είναι αποκλειστικά της ΕΡΤ!
Αν είναι να πηγαίνει χύμα στο κύμα η ΕΡΤ καλύτερα του χρόνου να μην πάρει μέρος και να μαζέψει χρήματα για δυναμική επιστροφή, όπως συνέβη το 2001 με την Antique.
@Lary
Τα ίδια είπαμε ακριβώς.. Δεν χρειάζεται μεγάλος κόπος για όλα αυτα τα λογικά που λέμε.. Εμεις οι υποτίθεται άσχετοι μπορούμε να τα σκεφτούμε και οι ειδήμονες τις ΕΡΤ άλλου για αλλου.
@Γιαννη Γεωργίου
Ελπίζω κάποια άτομα της ΕΡΤ να διαβάζουν τα άρθρα σας και να λαμβάνουν το feedback και να καλυτερεύουν.. Αν οχι μήπως ενα έρμαιο με ενα λινκ απο το άρθρο να βοηθούσε.. Τα λέμε όλα με αγάπη για τη συμμετοχή μας παιδιά το ξεκαθαρίζω
Δεν έχω λόγια.
@C.G
Λογική η θέση «ποια προϊόντα σου ως χώρα» και όπως καταλαβαίνεις ανοίγεις ένα «φιλοσοφικό ζήτημα». Δυστυχώς ο Bosman επέφερε πολλά «κακά» όσον αφορά το καρναβαλιστικό της παγκοσμιοποίησης που ζούμε τόσο στο ποδόσφαιρο, όσο και στην esc…και όχι μόνο.
Στην πάροδο των χρόνων ήταν λογικό να αναπτυχθούν «ολιγοπώλια» και δη με «κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης». Δηλαδή κάτι που φαινότανε «φιλελεύθερο» τελικά οδήγησε…σε λογική μονοπωλίων. Οξύμωρο έτσι ;
Ο διαγωνισμός που αγαπήσαμε ως παιδιά, από τότε που μάθαμε τους ABBA ή αναρωτιόμαστε γιατί δεν κέρδισε το μάθημα σολφέζ ή πως στο διάτανο κέρδισε το abanibi , πέρασε 40 κύματα. Έγινε διαγωνισμός κρατών-εθνών, έγινε διαγωνισμός για να περνούν προπαγάνδα οργανωμένες «ακτιβιστικές» μειοψηφίες ή θέσεις οργανισμοί εναντίων χωρών και σίγουρα και διαγωνισμός συνθετών. Τα dream team κ.λ.π. εντάσσονται στο αυτό πλαίσιο.
Επί της ουσίας όλα αυτά είναι ιδιότητες ή διαστάσεις άμα θέλεις. Συνιστώσες για να μιλήσουμε μαθηματικά. Άλλες κύριες και άλλες δευτερεύουσες για όσο ορίζει η μόδα ή η διαμόρφωση της «κοινής γνωμής» από διαβλητά μέσα και ειδήμονες opinion leaders.
Σαφώς και η παρούσα κατάσταση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί με ποδοσφαιρική ορολογία uefa mafia ή «κολομβιοποίηση της γιουροβίζιον» και σίγουρα δεν αρέσει σε αυτούς που απλά αγάπησαν και αγαπάνε τον διαγωνισμό αυτό, χωρίς να υπερβαίνουμε και εμείς βέβαια το μέτρο της αναψυχής και της «πλάκας» των ολίγων ημερών πριν και ολίγων μετά.
Ο τρόπος σχολιασμού στο youtube είναι παγκόσμιος, είτε αφορά έναν διαγωνισμό τύπου γιουροβίζιον, είτε οτιδήποτε άλλο και στατιστικά πάντα θα υπάρχουν «θερμοκέφαλοι». Ειδικά με την συμμετοχή της Τερζή το τερμάτισαν, αλλά φαινόμενα είναι αυτά και απατούν.
Όντως ξέχασα την συμμετοχή του 2013 που ήταν η τελευταία που χαρήκαμε (του Λούκα η πρότελευταία έχεις δίκιο). Της Τερζή και της Ντούσκα τις συμμετοχές δεν τις χάρηκα…διότι απλά ήταν αχαρακτήριστες τόσο φωνητικά, όσο και ως θέαμα, όσο και ως «υπερεγώ» βουτηγμένες στον ερασιτεχνισμό ή στον ημιεπαγγελματισμό του χειρίστου είδους. Γενικότερα από την στιγμή που σταμάτησαν οι εθνικοί τελικοί η κατρακύλα είναι συνεχόμενη. Και είναι λογικό, διότι απουσιάζει το κριτήριο της αξιολόγησης live αλλά και η «θέληση» του «κυρίαρχου λαού» που ας πούμε ψήφισε κάποτε Σαρμπέλ διότι ο Ντάντε βγήκε live αυτοκτονικά με ημίγυμνες ξανθές.
Κάποιος μπορεί να σου δώσει δίκιο ή άδικο στην θέση «Καλύτερα ημιτελικό με το Όνειρο μου παρά 15άδα με το Cheesecake» όμως δεν είναι όλα άσπρο ή μαύρο. Μπορείς να πας τόσο με το όνειρό μου και την υπέροχη γλώσσα μας, όσο και με την catchy βαρβαρικήν και το Cheesecake.
Οι Σέρβοι κέρδισαν στην γλώσσα τους και έχουν φλοπάρει με την γλώσσα τους. Το ίδιο και άλλες συμμετοχές που έπαιξαν σε διπλό ταμπλό.
Και για να κλείνω και να μην κουράζω. Χαίρομαι προσωπικά κάτι, όταν είναι άρτιο σε όλα του ή έστω κάνει προσπάθεια να το προσεγγίσει. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια απέχουμε όχι μόνο από το άρτιο αλλά και από το αξιοπρεπές και το δυστύχημα είναι μεγαλύτερο διότι π.χ. τα studio versions το 2018 και το 2019 ήταν εξαιρετικά.
Έτσι πορευτήκαμε και στα 70ties και στα 80ties και στα 90ties που είμασταν σχεδόν στα αζήτητα (σαφώς υπήρχαν και πολλές άστοχες συμμετοχές) και στα 00s που θεωρηθήκαμε powerhouse (τρομάρα μας).
Χαίρομαι που δεν έχεις μνήμη χρυσόψαρου και έτσι πρέπει να είμαστε όλοι μας.
@ Lary
Προσυπογράφω και για εσένα για όλα τα λεγόμενά σου.
Ολο γκρίνια και γκρίνια, ας χαρούμε τη Eurovision 2 χρόνια μετά και αφήστε τα φιλοσοφικά. Εδώ θα μαστε και μετά τη Eurovision να τα πούμε αν χρειαστεί. Μπορεί να έγιναν κάποια λάθη, δεν θα τους ρίξουμε και πέτρες που θέλουν να έχουν την αποκλειστικότητα και να προωθήσουν και τα προιόντα τους.